Gå til innhold

Å bestemme seg for en barnevogn, er et mareritt!!!!

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å bestemme meg....

Bor i Nord- Norge, der det er kjennt at det kan være litt kald :)

Har termin på sommern og ser etter en barnevogn som jeg ska bruke variert, som gå tur med og bruke når man er på byen å shoppe :)

Har sett på MANGE barnevogner både på nettet og i butikker, men er i tvil på hva jeg ser etter....

På høsten blir det ganske kald og så blir det bare kaldere og kaldere til sommern kommer på nytt...

Har noen spørsmål, i håp at noen vil svare på disse...

Er det noen som kan hjelpe meg?

Vet ikke hva som er best med 3 eller 4 hjuling?

Hvor stor skal barnevognen være?

Hva har dåkke for slags barnevogn?

Hilsen førstegangs mamma :)

Fortsetter under...

Jeg ville kjøpt meg en billig brukt simo dypvogn/bagvogn, evt. en billig duovogn om du finner det. Ville hatt den som babyvogn og gjennom vinteren. Den er lun og god, og den kommer seg godt fram i snø/ulendt terreng.

Så ville jeg hatt en lettere trehjuling i tillegg, til bruk på shopping, sommeren, ha med i bil o.l. Ville valgt en stødig trehjuling med lufthjul og lang rygg slik at når ungen er 10-12 mnd kan du selge bagvognen igjen og kun bruke trehjulingen. Om den har lang rygg kan den brukes til ungen ikke trenger vogn mer.

Annonse

Hadde jeg skulle kjöpt vogn igjen (datteren min er 12 maaneder) hadde jeg kjöpt EasyWalker Classic med bag - de faes billig hos babyjungle. Den hadde jeg brukt til byturer og til reising, baggen er visst litt liten, men duger til 4-6 maaneder. Sportsvognen er bare 7 kg og varer til ungen er 4 aar. Saa hadde jeg kjöpt meg en brukt duo/kombivogn (emmaljunga, brio, simo...) som brukes mest hjemme og kan brukes som sovevogn naar barnet har vokst fra bagen.

Emmaljunga duo edge med sportsunderstell hadde jeg kjøpt til ditt bruk. Den er litt stor og tung, men veldig solid og god demping. Det er veldig mange som liker denne vognen. Gå inn på vogndilla.no og se på forskjellige vogner der.

Mener at jeg synes en skikkelig firhjuls bagvogn er det aller beste på skikkelig vinterføre, iallefall når babyen er liten og ligger i bag.

Det finnes mange gode trehjulinger som klarer seg godt på snø, men synes mange blir litt ustødige (iallefall i forhold til en firhjuling) når man har bagen på. Med sportsdelen så blir de mer stabile.

Men så er firhjulinger ikke noe særlig å gå med på kjøpesenter og de tar stoooor plass i bilen (iallefall de fleste) så kan være greit å ha en med tre hjul til det bruket.

Så når du går over til sportvogn så trenger du egentlig bare en trehjuling, de er mye bedre å trille sånn generelt, og hvis du har gode lufthjul så er de like gode å trille på vinterføre som firhjulinger.

Velger du å gå kun for en trehjuling tror jeg at jeg ville valgt en tfk joggster twist, pga av at den har håndbrems, justerbart fotbrett og den største babybagen.

Ellers er oth og easywalker gode vogner som får masse skryt. Har selv hatt oth og det er vel den beste vognen jeg har hatt.

Ellers synes jeg det var et bra tips hun under her kom med, en stabil firhjuling som også er en super sovevogn seinere og en easywalker classic til shopping/ferie/sommervogn.

Går du for kun en firhjulsvogn ville jeg enten kjøpt en simo duo pga bagstørrelsen og at den er vind-og vanntett, eller aller helst gått for en liten og lett en og sett på emmaljunga city cross eller teutonia mistral. Sistnevnte kan du også kjøpe vogn/liggeforlenger til, det er en bøyle som plasserers i fotenden.

Da blir sportsvogndelen mer lignende en bagvogn, og med en god madrass + ett lammeskinn i bunn blir den veldig lun og god. Det er praktisk om babyen vokser ut av bagen før vinteren er over =)

Jeg ville kjøpt Simo duo, Simo bagvogn eller emmaljunga edge duo combi. Alle disse tre har store gode bager og er lune. Perfekt for norske forhold!

Aller helst ville jeg valgt en pent brukt Simo bagvogn. Da har du bag som passer hele vinteren, og når våren kommer kan du selge den og kjøpe deg en lett, tøff trehjuling (sportsvogn).

Vil tro Brio Happy har for liten bag til at du kan bruke den hele vinteren.

Teutonia mistral er lav, så ikke så lun oppe i nord som sportsvogn. Bagen er ikke stor heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...