Gå til innhold

Tips for flytur med babyen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vaert ute aa reist med babyen paa flytur og har noen erfaringer/tips aa dele?

Vi skal paa tur til USA om en ukes tid.. Spent paa hvordan lillegutt vil takle det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lilletuppa har ikkje vore ute og reist enno, men eg reiste ein del med førstemann då han var baby. Riktig nok ikkje like langt som dåke skal, men vi var til England då han var 5 mnd og Tyrkia då han var 7 mnd.

Dei to tingene (for meg) viktigaste tingene å tenke på var:

* om mulig - "koble" babyen til puppen under letting og landing. Då unngår ein vondt i øyrene pga endring i trykket. Dersom du ikkje ammar - ha med flaske med mme elle vatn.

* bæresele er uvurderlig på flyplassar. Det er alfa og omega å ha hendene frie til å holde styr på handbagasje, stelleveske, boardingkort og alt tax free-snopet ;-p

Skrevet

Var ute og reiste med vesla i februar. Prøv å hold babyen oppreise under take-off landing, da trykket i ørene utlignes bedre når de ikke ligger. Ha flaske eller pupp klar.

Vesla her reagerte ikke på trykket i det hele tatt, og sov hele veien i nesten 6 timer begge veier, bare med litt mat innimellom.

Det eneste dere må være forberedt på er at dere blir slitne i armene av å holde henne så mange timer.

Tror jeg venter med neste lange flytur til hun kan få sitt sete:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...