Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett dette nevnt i flere tråder, og etter å ha googlet litt og lest om at jordmødre i Stavanger mener fødende som har hatt fødselsforberedende akupunktur føder lettere og raskere (ifølge en på snartmamma.no: http://forum.snartmamma.com/archive/index.php/t-203089.html), og at en vitenskapelig tysk undersøkelse viste det samme (http://www.aftenposten.no/helse/article633498.ece) tenker jeg at det må være verdt et forsøk!!

Jeg bor i Bergen og har ringt rundt til en skokk klinikker hvor de enten ikke svarer telefonen eller ikke tilbyr fødselsforberedende akupunktur, men nå fant jeg endelig en akupunkturklinikk som er drevet av en jordmor! (http://www.bergenakupunktur.no/) DET høres lovende ut! Har lagt igjen beskjed på svareren hennes og håper på svar snart :)

Men er det noen med anbefalinger, erfaringer, meninger osv om fødselsforberedende akupunktur? Jeg har aldri prøvd akupunktur før i det hele tatt. Er nå i 35. uke.

Skrevet

Jeg skal til samme akupunkurklinikk som deg i morgen. Har selv aldri prøvd akupunktur, men min mor har veldig gode erfaringer med dette fra sine svangerskap. Hun ble nesten helt kvitt bekkenløsningen sin, enda det var så ille at hun gikk på krykker før hun begynte med akupunktur.

Jeg er ikke så veldig plaget med bekkenet da, jeg er mest interessert i den ''modningsdelen'' som jeg hørt at akupunktur skal hjelpe til med.Jeg har termin 7 april, og har hatt et veldig lett og greit svangerskap, men er fryktelig utålmodig som person, så jeg HÅPER at jeg slipper å gå gravid noe særlig lenger enn til termin. Derfor tenkte jeg å prøve akupunktur, da.

Er egentlig litt skeptisk til sånne ''alternative'' behandlingsmetoder, men siden min mor hadde så god effekt av dette, så tenkte jeg å prøve.

Det skader iallefall ikke på noen måte. :)

Skrevet

Jeg har godt til modningsakupunktur i fem uker nå, og jeg merker en del til modningstegn, men vil bare poengtere at det er svært mange som ikke føder noe tidligere selv om de tar akupunktur for å modnes. For enkelte kan det ha denne virkningen, men hovedpoenget er å få en lettere fødsel.

Jeg har veldig god erfaring med akupunktur for kvalme, bekkenplager og noe for halsbrann. I tillegg setter hun jeg er hos nåler for at jeg skal få mindre vann i kroppen - blir litt løs i magen, men slipper i alle fall og vagge rundt med veldig mye vann =)

Skrevet

Heisann

Jeg har gått tre ganger på modningsakupunktur nå. På meg virker nålene kjempe godt! Men om dem er effektive vet jeg jo ikke! Men akupunktøren sier jeg er innen 2% som reagerer så godt som jeg gjør!

Men til nå så har hun ikke satt noen igangsettende nåler. De har dem ikke lov til før man er helt nærme termin (uke 39)

Så det er noe som heter modning som går på å gi oss en lettere fødsel og at vi skal føde rundt termin og noe som heter igangsettende som de ikke setter før rett rundt termin (dersom de setter)

Så jeg er veldig spent på hvordan fødselen min blir!

Skrevet

Takk for svar! Jeg tror nok jeg vil prøve det ja. Sandra, jeg håper du skriver hvordan det er på timen din i morgen!!

Skrevet

Jeg har vært til slik akupunktur 5 ganger nå, modningsakupunktur og riestimulerende akupunktur.

Har den siste gangen fått litt smårier av det, men det stoppet opp.

Men det jeg satser på og har hørt sagt av andre, er at fødselen kan bli noe lettere, og at livmoren etterpå trekker seg lettere sammen.

Skal selv ha akupunktur under fødselen og håper at det får fart på livmor og at det hjelper meg med å slappe av.

Dette er jo så vanlig i Stavangerområdet, at jeg trodde det var det i resten av landet også, kanskje vo er i en prøvesone?

Uansett så fint at du har funnet en plass i Bergen hvor de driver med dette :D

Lykke til!

Skrevet

heia,jeg har nå gått på modnigsakupetur siden jeg var i uke 36 i de første uke så får du nåler som skal hjelpe deg med å bli moden og for å få en letter fødsel. i den siste uken så får du også nåler som skal hjelpe deg i gang med fødselen. men det er ikke alle det virker på. jeg har fått to ganger av den men jeg sitter nå her ennå og har termin i morgen.

men ellers så har jeg hatt veldig god virknig av akupeturen for bekkeplager,halsbran,migrene, kvalme og litt andre plager.

så det er verd å prøve. jeg brukte også bare akupetur på min 2 fødsel og det var helt topp.

foresten jeg på askøy uten for bergen og her har vi en jordmor som normalt jobber på stroken,men har to dager i uken hun tar akupetur her ut.

hun er til og anbefale.

lykke til,til dere som skal begyne nå.

Skrevet

Skal huske å gi en tilbakemelding her når jeg har vært på timen, niffi. :)

• 3 år senere...
Skrevet

vel, nå er dette er "gammel tråd", men jeg tar fatt alikevel :)

Jeg var til modningsakupunktur i forrige svangerskap hos henne i Bergen nevnt ovenfor, det var utrolig bra!

Jeg rakk bare å få det en gang før fødselen startet, og hadde mellom 6-8cm åpning da jeg kom inn på KK uten å ha hatt smerter(!)

Selvfølgelig kan jeg ikke si at det var kun pga akkupunkturen, men alt i alt var det nok svært positivt.

Nå er jeg gravid i uke 36, og har bestillt ny behandling hos henne bak kinoen :)

Skrevet

Bor også i Bergen og vurderer sterkt å gå til akupunktur, men tror gjerne det er litt sent for meg å bestille time?! er 6 dager til termin...hehe

Skrev en mail til ei som driver med modningsakupunktur hos Jordmor Kjersti i dag bare for å høre priser og slikt.

Hvilken uke var du i sist gang du fikk akupunktur? Får man rask time når man ringer til henne?

Slik som nettene er nå er jeg villig til å prøve for å få noe i gang, om ikke mer bare det å kunne sove litt bedre om natten og det å ha mindre "vondter" :)

Skrevet

Jeg var veldig i tvil om jeg skulle bestille meg time til akupunktur, siden jeg hadde en litt trøblete start forrige gang og ikke vil "tukle" med systemet mer enn nødvendig. Nå har jeg alikevel gjort det, og skal ha første time på torsdag. Det blir veldig spennende! Skal gå to ganger i uken frem til fødsel og kombinere det med aku mot bekkenplager og massasje. Det blir DEILIG! Er mitt 2. svangerskap, og jeg kjenner mye modningstegn allerede, så det blir veldig spennenden å se hvor stor effekt det har på meg. I en drømmeverden vil jeg jo få noen billige cm i starten ;-) Går inn i uke 37 i morgen.

Skrevet

Bor også i Bergen og vurderer sterkt å gå til akupunktur, men tror gjerne det er litt sent for meg å bestille time?! er 6 dager til termin...hehe

Skrev en mail til ei som driver med modningsakupunktur hos Jordmor Kjersti i dag bare for å høre priser og slikt.

Hvilken uke var du i sist gang du fikk akupunktur? Får man rask time når man ringer til henne?

Slik som nettene er nå er jeg villig til å prøve for å få noe i gang, om ikke mer bare det å kunne sove litt bedre om natten og det å ha mindre "vondter" :)

Heisann,

jeg ville gått til modningsakupunktur selv når du er 6 dager før termin, jeg fødte kort tid etter 1.behandling 3 uker før termin forrige gang. Det er verdt er forsøk :) og skade kan det ikke.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...