Gå til innhold

Middagstips med fiskepudding???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha fiskepudding til middag, men litt lei av hvit saus og råkost som tilbehør...

Noen med gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

smelta smør og poteter..? trenger vel ikke alltid å ha så mye grønnsaker attåt... :) makaroni..?

vet det ligger en oppskrift på fiskegrateng med fiskepudding en plass på nettet, husker bare ikke helt hvor...

Skrevet

wenche på god morgen norge lagde en ny oppskrift med fiskeboller i går! gå inn på tv2.no/frokost tror jeg!

jeg for min del bytter aldri ut den hvite sausen med karri og gulerot! =)

Skrevet

Karrisaus (finnes på pose også, den er veldig god) med purreringer og paprikabiter oppi. Ris til.

Skrevet

sist vi lagde fiskepudding stakk vi ut figurer av fiskepuddingen med kakeformer, så da ble det både krokodille, apekatt, hjerte og stjerne-pudding. veldig populært for 4åringen dette. :) han syntes det var morro å lage, og også gøy å si etterpå at han hadde spist en krokodille til middag...

Skrevet

Skjær fiskepuddingen i terninger, og steik sammen med bacon. Server pasta og gjerne salat/grønnsaker til. Favoritt hos dei små :)

Skrevet

Mamma's gamle fiskegrateng oppskrift, nyyydelig!!

Fiskepudding

makaroni ( 2-3 dl, kommer ann på hvor stor form du bruker, men skal være 50/50 fiskepudding og makaroni til slutt)

egg (1 piska)

melk (eventuelt fløte) så du får en jevning med melka og egget. så kanskje 1-2 dl

mel (1 spiseskje)

salt

pepper

fiskebuljong (for smakens skyld)

Alt dette godt blanda i en ildfast form.

( husk å blande mel, melk og egg for seg selv først, så det blir en jevning:)--)

Strø over litt kavring, eller geri...husker ikke helt hva det het men gerimel eller no?

Sett ovnen på 200 grader og stek i 30-45 min.

Eller til du ser at det er ferdig.

Serveres med potet, gulrøtter og smelta smør.

Eller slik den er i forma:)

Er en stund siden jeg laga denne, så håper jeg husket alt:) hehe

God appetitt!

Skrevet

Takk for fine tips =)

(Laget tilslutt en slags grateng med makaroni og potet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...