Gjest Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Skal ha fiskepudding til middag, men litt lei av hvit saus og råkost som tilbehør... Noen med gode forslag?
Mammaen til Turid Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 smelta smør og poteter..? trenger vel ikke alltid å ha så mye grønnsaker attåt... makaroni..? vet det ligger en oppskrift på fiskegrateng med fiskepudding en plass på nettet, husker bare ikke helt hvor...
1.gang84 Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 wenche på god morgen norge lagde en ny oppskrift med fiskeboller i går! gå inn på tv2.no/frokost tror jeg! jeg for min del bytter aldri ut den hvite sausen med karri og gulerot! =)
rosemor*endelig*mamma*igjen Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Karrisaus (finnes på pose også, den er veldig god) med purreringer og paprikabiter oppi. Ris til.
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 sist vi lagde fiskepudding stakk vi ut figurer av fiskepuddingen med kakeformer, så da ble det både krokodille, apekatt, hjerte og stjerne-pudding. veldig populært for 4åringen dette. han syntes det var morro å lage, og også gøy å si etterpå at han hadde spist en krokodille til middag...
sommerfuglene Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Skjær fiskepuddingen i terninger, og steik sammen med bacon. Server pasta og gjerne salat/grønnsaker til. Favoritt hos dei små
Andrebolleiovnen Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Mamma's gamle fiskegrateng oppskrift, nyyydelig!! Fiskepudding makaroni ( 2-3 dl, kommer ann på hvor stor form du bruker, men skal være 50/50 fiskepudding og makaroni til slutt) egg (1 piska) melk (eventuelt fløte) så du får en jevning med melka og egget. så kanskje 1-2 dl mel (1 spiseskje) salt pepper fiskebuljong (for smakens skyld) Alt dette godt blanda i en ildfast form. ( husk å blande mel, melk og egg for seg selv først, så det blir en jevning:)--) Strø over litt kavring, eller geri...husker ikke helt hva det het men gerimel eller no? Sett ovnen på 200 grader og stek i 30-45 min. Eller til du ser at det er ferdig. Serveres med potet, gulrøtter og smelta smør. Eller slik den er i forma:) Er en stund siden jeg laga denne, så håper jeg husket alt:) hehe God appetitt!
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Takk for fine tips =) (Laget tilslutt en slags grateng med makaroni og potet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå