Gå til innhold

Hurra, Sigurd og Vebjørn skal få en lillesøster

Anbefalte innlegg

Men hva skal hun hete? Liker veldig godt Ingrid, men synes egentlig det er for mye brukt. Ingeborg må jeg tygge mer på, er ikke helt overbevist. Noen med forslag om et jentenavn som kler guttenavnene våre, gjerne et norrønt navn?

Fortsetter under...

Astrid tror jeg ikke er aktuelt, men Synne er ikke så dumt. Har aldri tenkt på det navnet, må smake litt på det. Og navnet er faktisk norrønt, og betyr solgave, ikke verst. Men egentlig ønsker jeg meg ny forbokstav til lillejenta.

Annonse

Ingvild

Kristin

Solveig

Vilde

Anna (litt mye brukt)

Ingrid er fint, men våre barns dronning kommer jo til å hete det, syns det ødelegger litt ekstra.

Ingeborg er nydelig, og passer flott til brødrenes navn, som forresten også er kjempefine!

Kristin er fint, men betyr kristen, så det kommer pappaen ikke til å godta, he, he. Navn som slutter på e passer ikke til etternavnet. Mari er nydelig, men dattera til kusina mi heter det. Liker Hilda. Ingeborg står fortsatt på lista. Agnes liker jeg ikke, vet ikke hvorfor. Og Hedda, neeeei, vet ikke helt.

Solveig er et veldig bra forslag, det er notert, det eneste som trekker navnet ned er at det ikke har en ny forbokstav. Ei jente som heter Solveig kan vel ikke bli annet enn søt og hyggelig, eller? He, he. Anna er for mye brukt, ja. Vilde slutter på e, ikke pent til etternavnet. Og Ingvild, vet ikke helt... alle de jeg har visst om med det navnet har vært veldig anonyme personligheter, man farges jo litt av sånt.

Er selvfølgelig veldig fornøyd med guttas navn, men smaken er som baken, vettu, og veldig mange rundt oss synes nok ikke de var så fine, Vi venner oss nok Vebjørn slik vi gjorde det med Sigurd, som tanta mi sa, he, he. Det er liksom bibelske navn som er inn i slekta mi for tida.

Idun er jo veldig artig navn, men har en i omgangskretsen som heter det. Frigg og Siv er litt for korte, siden vi har et kort etternavn. Freyja, uttales det Freia? Litt spesielt, skal tenke på det, ja. Mari er som sagt nydelig, pappaen elsker det, men dessverre oppbrukt for oss. Torun, Berit, Randi og Eline er ikke aktuelle.

Ingvild: Synes det er litt anonymt, av en eller annen grunn.

Ingjerd, Åshild, Jorild er ikke aktuelle.

Torunn: Er det ikke litt maskulint?

Kjersti, Kirsti, Marit, Marte og Inger er i omgangskretsen vår.

Ragne: Veldig sjeldent, tviler på at mannen min blir å like det. Så at en form av navnet var Ragni, vet ikke om det var stygt eller kult, jeg.

Annonse

Gunnhild og Hildegunn står på lista vår som aktuelle navn. Synes ikke navn med bjørg i er så fine. Unni har jeg aldri tenkt på, vet bare om godt voksne damer som heter det. Magnhild, tja, tenke, tenke.

Prøver å unngå navn som kan uttales på forskjellige måter, Audhild f.eks kan uttales Eudhild eller Ævdhild. Og når jeg skrev navnet sånn ble det et grusomt navn, sorry. Hi, hi, ikke lett dette, men moro.

Takker alle for mange god forslag, forresten.

Maren

Marthe

Inga

Gyda

Yngvild - er jo litt tøffere enn Ingvild

Guro

Åsne

Johanna

Synnøve

Eva

Tuva

Tyra

Ragnhild

Vet forresten om et brødrepar (to små gutter) som heter Sigurd og Vebjørn, flotte navn.

Sigurd er et av mine absolutt favorittnavn, min bestefar het det. Vebjørn er heller ikke "så verst" :-) Her er noen forslag:

Sigurd, Vebjørn & Alva

Sigurd, Vebjørn & Julia

Sigurd, Vebjørn & Frida

Sigurd, Vebjørn & Karen

Sigurd, Vebjørn & Hanna

Sigurd, Vebjørn & Ragnhild

Sigurd, Vebjørn & Sara

Sigurd, Vebjørn & Augusta :-) Som tidligere nevnt het bestefaren min Sigurd, bestemor het Augusta, og en av onklene mine heter Vebjørn :-)

Liker eller veldig godt Sigrid og Signe, men det blir for likt Sigurd :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...