Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 var hos legen på mandag og hadde utslag på urin, hadde ikke vondt, og mente det nok var kommet utflod i glasset. men i går og i dag har jeg kjent litt ubehag, om det er innbildning eller ei........ Men lurte på når jeg kan forvente å høre noe i tilfelle.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Jeg pleier få beskjed om og ringe og høre etter noen dager om svaret er kommet... Så du kan jo ta en tlf og høre om de har fått svar..
Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2008 Det kan jeg gjøre. Siden jeg var der på mandag , får jeg vel vente noen dager. Takk for svar.
~~ElleMelle~~ Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Jeg leverte urinprøve i går som de ville sende til dyrking. Skal få svar på prøvene i dag, skulle bare ta et døgn.
MiEli Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 De bruker å få svar dagen etter. Ring å spør du...
Nanna:-D Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Som MiEli sier. Det tar en dag. Er i allefall det de har sagt til meg når døm har dyrka urina mi. Sist gang så ringte døm dagen etter og sa at jeg måtte ta antibiotika så da faksa ho bare resepten til muitt apotek.. Hadde ringt vis jeg var deg!
<3 coccinelle Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Det tar nok desverre litt lenger tid. De som arbeider på legekontoret setter prøven til dyrkning og da kan de se om det vokser bakterier eller ikke. Hvis det gjør det settes du oftest på antibiotika. Mange får jo antibiotika første dag også hvis de har sterke symptomer. Men så sender legekontoret prøven videre til mikrobiologisk lab (hvor jeg jobber) Der finner vi ut hva slags bakterier det er og hva slags antibiotika som virker. Dette kan ta en til to dager. Deretter må legen sjekke at du har fått riktig antibiotika. Derfor er det viktig at du ringer tilbake til legekontoret hvis du ikke synes antibiotikaen du fikk først virker. lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå