Gå til innhold

Hvor mye har dere kjøpt inn...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke kjøpt så allverdens enda (mest fordi jeg venter på den berømte engangsstønaden), men har fått litt inn i hus da! Men det er sånne ting jeg låner...og så kjøpte vi barnevogn for et par dager siden! Men ellers går det mye i planlegging =) Gleder meg til å shoppe!

Bestilte vogn i går :)

Madrass, seng, sengtøy osv er kjøpt. Dyne og pute til den lille.. badebalje, bilsete, stellematte. Får låne lekegrind. Har alt av basisklær i hus og, og har fått en hel del klær av ivrige besteforeldre og venner :) Vil ha alt av store ting i hus før tulla kommer.. så får vi se etter hvert hva vi føler vi trenger! Vet ikke hvor tungt det blir mot slutten heller, så synes det er greit å føle seg noenlunde forberedt.

Vi har kjøprt en del, men det er fordi vi prøver å fordele utgiftene litt, så vi ikke må ut med alt når det nermer seg!

Vi mangler seng ennå, av de store tingene, men den skal vi få av svigermor når hun kommer på besøk i påska! :)

Ellers så mangler vi vel alt småtteriet, men det tar vi litt etter hvert.

:)

Annonse

Skal ikke kjøpe inn så mye, har det meste fra før. Litt usikker på om vi må skaffe en sprinkelseng til, poden på 2 vil ikke sove i storsenga si, men det er enda litt tid.

Vogn har vi kjøpt, hade solgt den bagvogna fra poden var baby. Så har jeg kjøpt en body i str 62 som var så søøøøt:D

Ellers så skal jeg vaske over klær, dyne osv før babyen kommer.

Mangler fortsatt en løsning på seng. Skal han sove i vugge først og overta storebrors sprinkelseng når storebror blir to, eller to sprinkelsenger...

Har fått masse klær fra søsteren min. Det meste har jeg gitt/lånt henne først. Alt i de minste strl. Artig.

Har kjøpt hentesett, ny lift til søskenvognen og i dag kjøpte jeg noen luer som jeg oppdaget var det jeg mangler av tøy til starten.

Vi har det meste fra før, egentlig, for storebroren blir 21 mnd rundt termin på lillebror.

Har ikke kjøpt inn noen ting enda, selv om vi skal ha både vogn og bilsete. Har jente og gutt fra før, så jeg har det meste i klære og sånn regner jeg med:)

Skal kjøpe inn hvit sparkebukse og blondetrøye som skal være med på det hjemmestrikkete hentesettet. Kanskje til helgen da.....

Har ikke kjøpt noen ting. Vi venter noen uker til. Tenker også å kjøpe minimalt med ting før fødselen - dette er vår første og vi har ingen begreper om hva vi trenger utover det grunnleggende (litt tøy, seng, bilsete og vogn). Vi venter og ser!

Var meningen at jeg ikke skulle kjøpe så mye jeg heller, fordi dette er min første også, og fordi jeg har mista 2 ganger.(Har venta lengst mulig) Men jeg har altså tatt heeeelt av, men det er jo så skøy, og spennende, og såååååå mye fint. Tror kanskje jeg har kjøpt litt for mye klær, tenk om det blir for smått, så jeg har kjøpt litt forskjellige størrelser.. Så barnevogn, stellebord, seng, vugge, badebalje, og mestparten av klær er kjøpt inn, men er ikke ferdig enda. Gleeeder meg til neste koseshoppingen jeg skal ha, men denne gangen med forloveden min sammen med meg. Må få han like spent som meg, eller vise at han er like spent som meg, tror han er litt redd, men gleder seg kjempe masse. :) Noen ideer til bilstol??

da har jeg kjøpt meg bilsete!

Hehe husker ikke helt hva det heter akkurat her og nå, men det var på tilbud på reflex akkurat nå til 1399!

Med base og greier, venninna mi har et sånt og er fornøyd:)

(kanskje lett rett i ryggen, men det går jo ann å legge noe under)

Ellers er det Maxi Cosi da...

vi har kjøpt vogn på tilbud, kunne ikke la det gå fra oss. Ellers har vi arvet seng, den fikk vi i går. Og må bare kjøpe madrass. Vi mangler vel det meste utover det. Noen få bodyer er også kjøpt. Er i uke 30 nå, og syntes jeg fremdeles har god tid. Samboeren min er litt uenig. Han vil gjerne bli ferdig tror jeg. :)

Annonse

Tror faktisk jeg har alt i hus nå, og har vel stort sett hatt det en stund også...! Etter ordinær ul tok jeg bare av og begynte å hamstre. Mangler vel nå bare småting som det ikke haster særlig med sånn umiddelbart(neglesaks, termometer...).

Det er ganske deilig å ha alt i hus! Skal vaske klærne og sånt når permisjonen begynner så jeg har noe å henge fingrene i. Blir vel litt pusling med ting inne på barnerommet da!

vi har vel alt klart nå tror jeg...

bilsete (samme som storesøsteren hadde)

stellebord( står oppe og blir enda brukt til storesøster som er 22 mnd)

Vogn (kjøpte ny teutonia mistral siden vognen til snuppa er rosa.;) )

Sengen har vi på loftet bare å sette den sammen. samme med sengetøy osv..

korgen til å ha i stuen må vi bare hente hos mamma..venter til det nærmer seg litt mer før den kommer i hus..

ellers så har jeg kjøpt bæresjal, og litt klær. og noen nye tepper. må ut å kjøpe litt flere kluter osv.. men ellers føler jeg at vi har alt i hus nå...

Vi har fått kjøpt inn det meste nå,mangler bare et par små ting som febertermometer,paracet (stikkpiller,hørte et sted det var kjekt å ha fra tidlig av for å være sikker)Voksi posi,lammeskin,madrass,musikkuro og babycall er vel igrunn alt vi mangler trur jeg...

Vi har handlet litt og litt nå fra uke 12,er 32+3 ca. idag så vi er bra i rute synes jeg selv da...

Må gjøre rommet og tingene klart da,men det får vi ikke gjordt før vi har flyttet,som er rundt/etter 1 april...

Hehe.. Her har vi kjøpedilla. Elsker sånne tråder som dette. De støtter opp om at det kan være normalt å gå amokk med førstemann. Er også glad for å ha spredd utgiftene litt. VEnter man nr 2 eller 3 skjønner jeg jo at man kan være mer avslappet til det hele. Man vet mer hva man trenger og mye må vel alt også være på plass.

Er 28+5 og har:

Seng

Vogn (er) til bilstol også..

Badebalje+ Tommytub

Masse klær i 50,56 og litt i 62

Tøybleier al ma

Bæresjal, babybjørn og slynge (hvorfor ta en ting når man kan kjøpe alt., alt kjøpt brukt vel og merke..)

Sengetøy

Lekematter med stativ over (hva heter det tro?)

Bilstol: Acta Graco med base kjempekjekt! Anbefales til deg som er litt usikker. Får du kjøpt i Sverige også sparer du mye. Anbefaler iallefall base samme hva. Har du nok penger er Maxicosi topp, men basen der koster skjorta spør du meg. Forskjell Graco og maxi cosi er at Maxicosi har innleggspute til minste babyene og kan evnt brukes til barnet er lenger enn Graco pga kant øverst..

Ellers har jeg masse mer og mangler fortsatt endel ting som dyner, vippestol, lekegrind og stellebord...

kjempegøy å forberede seg på den lille og bygge rede. Storkoser meg og gleder meg til neste trinn: gjøre klart rom og vaske klær osv. Men det er først etter uke 37 hadde jeg tenkt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...