Knotten & lille persille Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Lenge siden jeg har vært her inne nå. Vi tar en pause i prøvingen frem til april/mai pga jobb. I mellomtiden prøver jeg å stabilisere den merklige syklusen min. Jeg har siden p-pille slutt i september hatt ustabile sykluser. Den forkortes med 3 dager for hver gang. Er nå nede i 29 dager. Er redd for at det bare er lutealfasen som forkortes. Tester ikke med el-test, men har gjort det tidligere og funnet el på ca dag 20.Spotter ca 3 dager før tr kommer. Tenkte å prøve pyridoksin for å se om det hjelper. Noen med erfaring med dette vitaminet? Hjelper det på lutealfasen eller el? Har ikke funnet noe innlegg som ga meg svar.... Ser forresten at mange har lykkes i det siste, gratulerer så mye til alle dere!!!
skautrollet m/surprise Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Hei! Det jeg fant på nettet var at vitamin B6 hjelper til med å stabilisere hormonsyklusen. På hvilken måte stod det ikke noe spesifikt om. Men kjent effekt på å dempe PMS da... :-) Verdt ett forsøk! Kjempefint om du skriver litt om hva du erfarer... :-)
Babyønske �� Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Jeg har tatt bla pyridoksin siden slutten av januar. Har tatt 120 mg for dag. Og min siste syklus var den mest normale siden juni i fjor. Hadde syklus på 30 dager og lutealfase på 14 dager. De siste månedene har jeg hatt sykluser på¨26 dager og lutealfase på 10 dager. Tror forresten det er lenge siden jeg har hatt lutealfase på 14 dager. Nå har jeg også tatt Vitex Agnus Castus(kyskhetstre) som også er kjent for å balansere hormoner, spes progesteron, så kan være det også som har hjulpet meg, eller kombinasjonen av de to. I tillegg tar jeg andre vitamin/-mineral tilskudd bla en del E-vitamin og Omega 3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå