Mamma Mirabell Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Har en liten skjønn gutt på snart 10 mnd som aldri har skjønt det med å sove... Har hele tiden tenkt det at det ordner seg og går nok fint etter hvert,, Men enda har han ikke sovet natten igjennom og er våken maaange ganger i løpet av natten, hyler og skriker og blir skikkelig sint fordi jeg ikke tar han opp.. Nå har jeg prøvd alt og har gått tom for ting jeg skal gjøre for å få han til å sove.. Er det noen der uten med gode råd jeg ikke har gjordt kanskje?? Noen ting på helekost som funker?? Er desperat!!!!
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Har du samboer? I tilfelle kan det være lurt at han går inn der om nettene.. Kjenner han lukta av deg kan det være derfor han blir så illsint.. Vet ei venninne av meg fikk mannen sin til å gå inn for og sjekke ut om det funket... Det fungerte som bare det.. Litt tid til tilvenning.. Men gi han litt vann på natta og la pappa ta seg av han litt..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 har du prøvd ferber metoden? har selv brukt den på min 6mnd gamle datter fordi hun ikke ville sove på kvelden. ble annbefalt den på helsestasjonen å fikk veldig god veiledning og oppfølging.. den skal man også bruke når de våkner om natten.. har gjort dette på min datter i ca 2 uker å no sove rhun som oftes uten noe grining på kvelden å våkner omtrent ikke om natten.. kansje må jeg gji smokken en gang men sovner igjen som oftes, gjør hun ikke det bruker jeg ferber metoden å da sovner hun etter å ha grenet noen minutter.. det funker veldig bra..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Jeg ville ikke brukt ferber. Gro nylander sier at når et lite barn ligger å sender ut sine sterkeste nødsignaler uten å bli svart, er det ikke utenkelig at det kan utvikle seg til et menneske som senere i livet har vanskelig for å føle seg fult ut trygg og elsket. Våkner han og griner eller våkner han og bare er lys våken og klar for dag? Hvis du gir pupp sovner han ikke igjen da? Hva om du vugger eller bærer han i søvn igjen funker det? Her har bebisen på 9 mnd heller ikke sovet en natt igjennom, det er vel ikke noe unormalt er det det da? Vi samsover så når hun våkner gir jeg bare pupp sånn uten å våkne helt selv, som oftest sovner hun igjen da. Hvis ikke så: a.krabber hun litt rundt og styrer før hun til slutt legger seg til å sove igjen. b. må enten jeg eller pappan stå opp og bære henne i søvn. Kanskje det hadde hjulpet om dere samsov? De små sover ofte bedre når de ligger i nærheten av mamma.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 ja for å samsove redder liksom alt.. Hva når du ikke vil ha barnet i sengen din mere da? Det er ett styr uten like det oxo. få barne til å sove i sin egen segn er vanskelig når de blir eldre. alle barn er forskjellig...
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 9. mai 2008 #6 Skrevet 9. mai 2008 Hey, vær litt greie da... Alle prøver vi vel vårt beste og gjør det vi er best (og fungerer) for akkurat vårt barn - og så prøver man kanskje å gi det rådet videre fordi man selv har nytt godt av det. Alt i beste mening. Jeg er egentlig veldig glad i samsoving, vi har gjort det fram til nå. Både fordi Gard er roligere sammen med meg, men også fordi jeg har syns at det har vært deilig å ha han så nært. Men: Jeg kuttet ut samsoving etter å ha lest litt om krybbedød; risikoen øker pga flere ting. Så those days are over her i huset nå, og i natt sov han i senga si hele natta for første gang. Så til HI: hva sier de på helsesatsjonen, er det noe hjelp å få der? Jeg kontaktet Karin Naphaug, hun følger oss i vår "kamp" nå for å få Gard til å like senga si... Sjekk ut www.sovekarin.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå