Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva består deres uker av? hvor mye tid setter du av til lek hjemme? er dere i sosial kontakt med andre barn hver dag? jeg har beg å bli litt lost...hva er den perfekte husmor fortiden??

jeg går hjemme med en ei på snart 3 og en på 7mnd.. prøver å gå i åpnen b.hage 2-3ganger i uken men er ikke alltid like lett å komme seg ut kjenner jeg.. har nokk kommet inn i dårlige uvaner med å bare være hjemme...føler jeg bruker for mye tid til rydding og div. dagene fyker av gårde men merker jeg trenger en ca plan for uka på hva vi skal gjøre.. skulle ønske jeg hadde gått mer turer og truffet andre på lekeplassen men er jo ikke barn på hennes alder her som går hjemme... før måtte en forklare hvorfor man sendte barn i barnehagen og nå er det omvendt. er nesten galt å gå hjemme... men tenker litt tilbake til når vi var små.. jeg husker at mor ryddet og satt på kjøkken og leste avisen og drakk kaffe mens vi lekte.. vi var jo eldre enn 2,5år da. den tiden husker jeg ikke helt hva vi gjorde men hun hadde ikke bil så vi reiste lite rundt. var hjemme men da var jo alle i gata hjemme så vi var nokk ute på lekeplassen et par timer hver dag og på besøk hos hverandre.... skulle ønske det var slik nå også... vil så gjerne ha en rutine på ukene.. noe fast som vi gjør men hva da??? lar dere barna leke mye alene eller tar dere aktiv del i leken hele dagen? har dere faste rutiner på ukene.. noe lignene b.hage opplegg.. med ute tid,leketid,sangtid osv....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hjemme med datter på 2 år, og stortrives. Synes det er synd at det er blitt fullstendig barnehagediktatur her i Norge.

Jeg er en sånn mor som er mye sammen med barnet, og finner på ting sammen. Men hun leker endel alene også. Vi har nok en ganske rutinepreget hverdag, men jeg tror det er sunt at det er trygge rammer i hverdagen. Vi har det rolig på morgenen, og drar ut på lekeplassen på formiddagen. Har skapt oss et nettverk her, slik at vi ofte møter andre på lekeplassen. SÅ er det lunsj og soving, middagslaging, brødbaking, middagspising, leking, evt tur noen sted, kveldsmat soving. Ellers er det åpen barnehage to ganger i uken, og lesestund på bibliotek en gang i uken. Ellers er vi med på turn, og åpen gård i helgene. Det hender vi tar en tur til byen også, feks på muséum.

Passer ei anna jente en gang i blant også.

Skrevet

Hei!

Jeg er også hjemme med datteren min som snart blir 3 år. Vi har nettopp flyttet til et nytt sted, og venter på bhg plass nå. Dagene går unna og jeg stortrives med å være hjemme. Hadde jeg aldri trodd før jeg fikk barn,da var jobben alt! Men det forandrer seg ja..

Før vi flyttet var jeg dagmamma for en jente på min datters alder, savner det nå. Da kunne de leke litt alene og fikk selskap i hverandre. Har fremdeles kontakt med henne og familien og treffes iblant. Koselig at jentene kan holde kontakten.

Dagene går med til åpen bhg to dager i uka, og er også på biblioteket en gang i uka. Ellers tar vi noen ganger med matpakke og går til en lekeplass/park og er der et par timer. Nå som vi også har fått hage er vi ute og rydder og fikser der. Noen ganger kan tiden gå sakte og. Jeg tar mye del i min datters lek når det bare er oss. Synes det er koselig, og tenker at jeg er heldig som kan være sammen med henne så mye. Når jeg gjør husarbeid lar jeg datteren min være med, og hun elsker det! Blir så stolt når hun "tørker støv" på rommet sitt osv.

Vi kjenner ingen i området her enda, men det forandrer seg når hun begynner i bhg så stresser ikke med det enda. Vi har bare bodd her i to mnd.

På lørdag formiddag har pappan sin egentid med datteren vår. Da er de på barneidrett. Kjempegøy med sang,musikk og dans. Og da får jeg litt tid for meg selv og!

Når barn blir så store som 2 år og oppover tror jeg det er viktig at de får regelmessig kontakt med andre barn på samme alder. Sett inn annonse i lokalavisen, gå på biblioteket der andre som er hjemme med barn også er,snakk med de i åpen bhg,kanskje det er en park i nærheten,og hva med en aktivitet for datteren din? Gå på svømmehallen,lekegruppe osv

Hvor bor dere da? vi har flyttet til Ski.

Kos deg med barna dine! Vi er heldige som har mulighet til å være hjemme med dem og se all utviklingen som går så fort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...