Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Når kan man ta med minsten på en tur til svømmehallen?

Og da ser jeg bort i fra babysvømming.

Noen med erfaringer eller tanker om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta med fra navlen er grodd.

Hvis han er veldig liten når du tar ham med så sjekk på forhånd at de har basseng som passer for babyer og dra en tid på dagen da det er lite folk.

Babysvømmen her hos oss er egentlig perfekt, for da har vi bassenget for oss selv, og det er ikke noe organisert opplegg, kun en instruktør som veileder etter eget ønske.

Vi startet ved 6 mnd, men skulle ønske vi hadde startet noe før. Ser flere som går sammen med oss som er 3-4 mnd og de har det flotters.

Skrevet

Så godt å høre!

Vil gjerne ta med tulla så hun kan venne seg til vannet foruten babysvømming. Hun elsker å bade hjemme da er det mulig hun vil like dette også......

Skrevet

vi var da lille frøken var 2mnd, ikke noe problem!

Du bør helst styre unna "rushtidene" som skolefri, helger osv, og hvis det er muligheter for det, gå i et basseng som er oppvarmet.

Vi begynte siden på babysvømming, det kan jeg virkelig ambefale!

Lykke til i sømmehallen, og kos dere!

Skrevet

og så kan det være lurt å ha et godt badehåndkle/teppe med helt til bassengkanten, da det ofte er kaldt for de små i det de kommer opp av vannet.)

Skrevet

Norges Livredningsforbund anbefaler at man venter til babyene er 3mnd før de begynner på babysvømming, så jeg ville ventet til da med å dra i svømmehallen alene også.

Babyene blir veldig raskt slitene, så pass på å ikke vær for lenge uti i begynnelsen. Babysvømmingen vi går på varer i utgangspunktet 30min, men vi var ikke uti vannet hele tiden i begynnelsen. Så vil jeg ikke anbefale deg å dykke babyen under vann uten at du vet hva du gjør. De trenger gradvis tilvenning til det og som instruktøren på babysvømmingen sa det: et dykk for babyen er omtrent som om vi skulle løpt en 100meter, så de blir veldig slitene av det.

Men anbefaler bading med babyen! Vår elsker vann og det er veldig gøy bade med dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...