Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

Jeg blir snart GAL, ser gravide mager over alt, barnevogner. Alle venninnene mine har enten akkurat fått baby eller er gravide. Er veldig glad på alle sine vegne, men hvorfor er det ikke min tur snart??? Tror aldri jeg kommer til å bli gravid,, har gitt opp håpet. Skal begynne på pergo om ca 2 uker, men er ikke veldig positiv. Har ikke noe tro på at det kommer til å hjelpe meg.

Vi har prøvd siden desember 06, vet at andre har prøvd lengere enn oss, og jeg skjønner ikke at dere kan være så positive. Nå syntes jeg alt er grusomt,og alt tar veldig lang tid.

Ikke meningen å være så negativ, men jeg har også lyst til å kjenne liv i magen, og kjøpe inn barnetøy, vogn, seng osv......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt hva du mener jeg. Kan ikke si at jeg er så innmari positiv hele tiden. Den siste måneden nå har jeg klart å tenke mindre på det, men det er rett og slett fordi jeg føler jeg har gitt opp litt. Har liksom ikke helt troen på at det skal skje noe i det hele tatt. Har også veldig følelsen av at hva jeg tenker har null sammenheng med om jeg blir gravid eller ikke - jeg har ikke blitt gravid av å tenke positive tanker, så da kan jeg like gjerne være litt pessimistisk. Det tar liksom mere energi å være positiv og forventningsfull enn pessimistisk og avventende. Færre skuffelser.

Skal starte utredning nå, første time til mandag, så jeg ser frem til det. Godt å få litt hjelp og veiledning. Har holdt på i et år nå på egen hånd, og det har jo ikke akkurat vært noen suksess.

Håper det løsner snart for deg... og meg og de andre her inne. Vi vil jo bare ha en baby, jeg fatter ikke hvorfor det skal være så himla vanskelig.

Skrevet

Kan legge til at fenomenet "graviditet" nå har arkivert seg i hjernen min i samme kategori som "vinne 20 mill i Lotto" og "bli sjekka opp av George Clooney".

Hodet mitt tenker jeje, fat chance!

Skrevet

He he. Ja ikke sant... Ja man gir opp. Vi var på utredning 24 januar vi da. Grua meg veldig, syntes det var veldig rart. Ble positivt overasket. Alle var kjempe snille, alt var så naturlig. Har ringt dit noen ganger også og kan de ikke svare, sjekker de saken og ringer deg tilbake. Vi fikk vite at jeg hadde en hormonfeil, så nå går jeg på p-pilla, skulle gå på pilla i 2 mnd og så over på pergotime. Veldig greit å få svar da. Hjelper det. Jeg angrer ikke på at vi oppsøkte hjelp.

Blir spennende å se hva de sier når dere kommer dit da. Krysser fingrene for deg ;D

Skrevet

Kan jeg spørre hva det er med hormonene? MIstenkte du det på forhånd på grunn av rar syklus eller noe sånt?

Jeg har tatt noen hormonprøver i lutealfasen for et par mnd siden (normale), men det blir vel tatt flere nå kanskje.

Siden de har klart å sette fingeren på noe som må rettes opp i hos deg så er det jo grunn til å håpe på at det nå er klar bane for baby ;)

Kjipt med p-pilla i et par mnd, da.... litt tilbakesteg liksom, selv om det jo er for en grunn.

Skrevet

Jeg tok blodprøver noen uker før jeg kom dit. Skulle ta en blodprøve mellom2-5 mensdag tror jeg. Akkurat hvordan hormonfeil vet jeg faktisk ikke, blei litt i sjokk da jeg var der, så glemte helt å spørre. ;D Men jeg har ikke eggløsning, og kan gå 6-9 uker mellom hver mens, og da kommer det bare noen dråper.

Litt rart med pilla ja. men da jeg kom ut fra legen var jeg så fornøyd, hadde jo fått svar på hva som feilte meg så da var det igrunn greit. Nå syntes jeg det er litt teit, og gleder meg til å bli ferdig med brettet. Er litt bakvendt å gå på pilla, men det var for at de håpet at jeg ville få sykluss igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...