micro Skrevet 18. april 2008 #26 Skrevet 18. april 2008 Det kan være begge deler. men det som er rart er at du har vel kanskje som regel faste eggløsningsdager mellom eggløsning og mens. Jeg har 13 dager i luthefasen. du begynte på dag 20 du da? med spray. så da skulle du ha hatt eggløsning før spray. rart at ikke mensen kommer da. Uansett er det lurt å teste seg før man begynne på sprøyter. Jeg begynner på nesesprayen snart jeg da. sjekket prisen for sprøytene jeg skal ha 900 og de koster litt over 3000kr. så står det x3 på lappen min. så må holde av litt penger i mai hehe ellers er formen bra med deg?
metti77 Skrevet 18. april 2008 Forfatter #27 Skrevet 18. april 2008 Idag kom mensen. Snakket med Riksen, så alt er forskøvet en uke nå da. Oppstart sprøyte torsdag 24.april og ul 29.april og forhåpentlig uttak i uke 20. Formen er topp ellers. Du da? Gleder deg til å komme igang?
micro Skrevet 19. april 2008 #28 Skrevet 19. april 2008 så godt da. man skal vel ikke ringe inn mensen igjen nå, skjønner at du måtte siden ikke mensen kom før sprøyte tiden. så du beynner med sprøyter og jeg begynner med spray på samme dag. jeg vet ikke om jeg gleder meg eller gruer meg. spørs hvor mye jeg reagerer på medisinene. får håpe jeg får det like greit som deg da!! den boka som vi kjøpte virker veldig fin. fikk den nå før helgen. så vi har høytlesning om kvelden og det er ganske så lærerikt. vet ikke enda om jeg kan si at jeg kan anbefale den enda, siden vi ikke har kommet så langt. men så lang så kan jeg det. det som gleder meg masse nå er det fantastikse vår været. helt fantastisk!!!
metti77 Skrevet 23. april 2008 Forfatter #29 Skrevet 23. april 2008 Lykke til med spray-start i morgen ) Jeg får begynne å stikke meg selv, jeg da. Vi koser oss også i det nydelige været. Kjempe koselig! Vi har hund og da er det litt ekstra koselig gå tur i sånn vær også. Vi har rakt og striglet hagen til sommeren også, så da er det deilig å bare nyte våren! Kos dere videre med høytlesning )
micro Skrevet 23. april 2008 #30 Skrevet 23. april 2008 ja lykke til med sprøytene. håper du det ikke blir vanskelig å sette de!! Det er så deilig når sola er framme og vi kan være ute i barnehagen. alt blir så mye enklere med på og avkledning. Det blir spennende å begynne håper jeg husker å ta de til riktige tider da! boka er bra den altså. du får si ifra hvordan det går. spennende å høre.
metti77 Skrevet 29. april 2008 Forfatter #31 Skrevet 29. april 2008 Hvordan går det med sprayingen? Er du blitt helt tullete ) Begynte med sprøyter på torsdag. Var litt spent på hvordan det ville være å stikke meg selv, men det gikk veldig greit! Nålen er jo så tynn. Har merket litt murring i magen, men det er det eneste. Var på ultralyd i dag og jeg hadde masse follikler, så jeg skal trappe ned fra 125 IE til 100 IE i dag og 75 IE på onsdag og torsdag også dra inn igjen til Riksen på fredag for ny blodprøve og ul. Så er godt i gang )
micro Skrevet 29. april 2008 #32 Skrevet 29. april 2008 åh så spennende da. Er egentlig ganske normal, bare kortere konsentrasjon og tålmodighet. blir fort sinna da. merka i går at jeg ble skikkelig sur på en flaske som trillet fram og tilbake i baggasjen og måtte stoppe og flytte den. lo ganske godt etterpå da for at jeg reagerte så veldig. så da er det ikke lenge til du skal inn da. blir spennende dette. akkurat nå så venter jeg bare for å bli ferdig med uttaket. for det gruer jeg meg litt til. det er bare en gang om dagen vi skal stikke oss? sto ikke noe på arket mitt, men regner jo med det. har du fått vondt i magen da? kjenner du at de begynner å bli store de follikene?
metti77 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #33 Skrevet 3. mai 2008 Hei du! Opplegget mitt var jo egentlig blitt forskjøvet til uke 20 pga den forsinkede mensen, men nå blir det uttak i uke 19 allikevel! Har 20-25 follikkler til sammen så det er ikke så rart at jeg har kjent eggstokkene mine de to siste dagene. Det skjønte lege også et jeg gjorde. Blodprøvene viste allikevel at det i hjalp å gå ned på dosen på sprøytene. Viktig at jeg ikke blir overstimulert. Ble skikkelig i fyr og flamme da på fredag når legen sa at jeg skulle sette eggløsningssprøyten i dag, lørdag! Vær jo spent på ul i går hvis det viste seg at jeg kanskje var overstimulert, men da gikk det bra! ) Så da blir det uttak på mandag og innsetting på onsdag!!! ) Skummelt...! ) Hvordan går det med deg!?
micro Skrevet 3. mai 2008 #34 Skrevet 3. mai 2008 åh så deilig da, da slapp du å vente så lenge. Dette blir spennende hvor mange egg de får ut og hvor mange som blir befruktet. Heldiggris skulle ønske jeg var på samme tidspunkt som deg, men er jo vant med å vente da. Her går det bra, er litt usikker på om jeg tar nesesprayen riktig siden jeg ikke har så mye av de bivirkningene som de snakker om. men jeg jo at jeg gjør det da. det er enda to uker til jeg skal begynne med sprøytene har jo gått litt over en uke bare med nesepray. har masse smerter i nedre region jeg da, men mensen kommer ikke. er så irriterende. Venter mens i dag eller i morgen. følelsen er at det er en stor eggløsning på vei, men det vet jeg jo at det har vært for lenge siden. gleder meg så veldig på dine vegne!!
metti77 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #35 Skrevet 3. mai 2008 Ja, er VELDIG opprømt over at uttaket er på mandag! Skjønner at du ønsker å være i min situasjon, men det er jo faktisk bare snakk om få uker uansett før du er der. Forstår allikevel frustrasjonen din. Det føles som en evighet dit, sikkert! Hadde følt det samme hvis det var du som lå foran meg i løypa... ) Vi var jo i utgangspunktet likt på startsrteken den 21.februar... ) Du gjør det helt sikkert riktig med nesesprayen! Det trenger du ikke å tvile på! Husk at jeg kjente heller ikke noe til bivirkningene, bortsett fra kanskje litt oppblåst noen dager. Du spurte forresten tidligere om hvor ofte man stikker med sprøyten. Det er bare en gang om dagen og jeg stakk kl 19. På riksen sier de bare at du skal stikke mellom kl 15-21. Du kan selvsagt samkjøre det med når du tar nesesprayen på ettermiddagen slik at det ikke blir 5 tidspunkt å forholde deg til... Angående mens så har jo du god tid til å få den før du skal starte på sprøyter. Jeg ble jo flere dager forsinket med mens, så det er sikkert ikke så rart hvis du blir det også. Takk for at du gleder deg på mine vegne! ) Du skal få oppdatering utpå ettermiddagen på mandag! )
micro Skrevet 4. mai 2008 #36 Skrevet 4. mai 2008 jeg også er litt oppblåst i magen. ble det noe forskjell når du begynte på sprøytene? gleder meg masse for å høre hvordan det går i morgen. det er vel noe av den samme følelsen når man er liten at man ikke klarer helt å vente på pakkene før julaften. så disse ukene vil gå veldig fort. skal jo begynne med sprøyter neste uke igjen. skal feire burdag på mandag så det er noe som skal planlegges. det var det at riksen bare sa de klokkeslettene at jeg begynte å fundere. men tenkte at det bare var en gang man skulle stikke. tenkte jeg skulle stikke kl 17 eller 18. har satt alarm på mobilen og det er nok kjempe lurt har glemt meg bort innimellom, men da har Fred minnet meg på det. mensen får komme når den kommer, men siden det er så mye murringer så trur jeg at den kommer hele tiden. gleder meg til oppdateringene dine og lykke til i morgen. skal tenke masse på deg!!
metti77 Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #37 Skrevet 5. mai 2008 Gratulerer deg så mye med dagen! Blir du 28 år? Uansett ung og sprek! Håper du har en flott bursdag ) Da var uttaket unnagjort. Godt å være ferdig! De fikk ut 21 egg!! Det tror jeg må være bra ) Håper jeg får mange på frys slik at jeg ved eventuelt mislykkede forsøk slipper å gjøre dette hver gang. Jeg må innrømme at det var litt ubehagelig... Sykepleierne der er jo så utrolig hyggelige og hjelpsomme, så det hjelper veldig ) Nå er jeg veldig spent på å ringe inn til lab'en i morgen kl 15 og høre hvordan det har gått med befruktningen... Jeg hadde også på alarm på mobilen så jeg skulle huske å spraye. Det hendte allikevel at det ble litt forskyninger, med det har da gått bra. De 2-3 siste dagene med sprøyter kjente jeg eggstokkene mine veldig godt. Måtte oftere på do, og følte at den fulle blæra førte til klem på eggstokk. Det var allikevel ikke noe som var ille. Gikk bare generelt litt saktere når jeg gikk tur med hunden for jeg orket ikke noe hopp og sprett-bevegelser Bursdagsklemmer fra meg )
metti77 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #38 Skrevet 6. mai 2008 ... og av de 21 eggen var 16 modne. Av de 16 var 11 befruktet, så da skal vi til innsetting i morgen kl 13.15! Så i morgen er jeg ruger!!! )
metti77 Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #39 Skrevet 7. mai 2008 Da er jeg ruger! ) Det dumme er allikevel at av de 11 eggene som var blitt befruktet, så var det bare 1 som var bra... Det vil si at det var akkurat slik se ville ha det, så det var et perfekt egge å sette inn, men da ble det ikke noen på frys for min del og det synes jeg var litt kjedelig.... Så nå er det bare å vente... Tror ikke jeg kommer til å være så mye her fremover... Ikke bra å lese all synsingen her nå føler jeg. Vil bare ha mine tanker om disse dagene og ikke alle sine andre i tillegg, hvis du forstår hva jeg mener... Kikker innom rundt 16. mai da begynner med sprøyter ) Var det ikke da du skulle begynne med sprøyter? Når skal du på ultralyd?
micro Skrevet 8. mai 2008 #40 Skrevet 8. mai 2008 hei sann, vi har ikke hatt nett vi på mange dager så har vært så spent på å lese. ett egg er ett egg og det er det man trenger. så bra da! det er nok lurt å holde seg litt unna her ja, godt å ikke fokusere så masse. har tenkt på de baner selv. hvis du vil så har jeg msn da - eller så er jeg på facebook som Gro heidi øvereng. så slepper vi å være her inne liksom. ja det er den 16 jeg skal begynne på sprøyter ellers så er min første UL 21 mai. eller så har jeg vært veldig redd for min bror som er i Myanmar i syklonen. vi fikk ikke høre liv fra ham før tirsdagen. men de har det bra. det er intervju fra de på aftenposten.no og ringblad.no. men vi snakkes. her går det da ellers bra. bare det fortsetter slik så skal dette gå bra. i morgen får jeg familien over for å feire bursdag. vi snakkes
metti77 Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #41 Skrevet 9. mai 2008 Så godt å høre at alt er bra med broren din! Fortsatt lykke til med sprayingen din også snakkes vi etterhvert ) Kos deg i finværet )
micro Skrevet 10. mai 2008 #42 Skrevet 10. mai 2008 jepp vi snakkes, og du må ruge godt og ta det med ro. Tenker på deg masse
micro Skrevet 11. mai 2008 #43 Skrevet 11. mai 2008 hvor mange dager holdt en 900IE på deg. jeg skal ta 125 som deg!!
micro Skrevet 16. mai 2008 #44 Skrevet 16. mai 2008 ja da var det tatt min første sprøyte. rart. var så spent at jeg ble helt utmattet etterpå. men klarte å ta den selv. Fred passet på at ting ble gjort orntlig. men nå er det bare å fortsette. tenker masse på deg.
metti77 Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #45 Skrevet 16. mai 2008 Måtte innom en tur for å høre hvordan det første stikket ditt var! ) Så bra at du greide det selv! ) Nå er snart min rugedag nr 9 over... Formen er helt fin. Er selvsagt veldig spent på om egget har festet seg...! Har vært litt oppblåst, spesielt på kvelden, men man blir jo det av crinone-kremen jeg bruker, så det trenger ikke bety noe... De på jobben vet nå at vi prøver. Det må de for jeg jobber jo egntlig inne på angio-lab der vi bruker røntgenstråler og det kan jeg jo uansett i utsette meg for nå, så da begynte de å lure da vet du... ) Noen mente de kunne se at det var noe annerledes med meg og at de kunne se at jeg var gravid... Blir veldig oppmuntret når de sier sånn, da. Vet allikevel at jeg må ta det med en kjempe stor klype salt. men jeg blir jo litt gira allikevel! ) Så litt på noen rugere her nå forresten, som har begynt å blø på rugedag 10... Det er litt det jeg frykter, at jeg plutselig begynner å blø når som helst...! Jeg har ikke testet noe selv enda, og hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle gjøre det før den dagen jeg skal innover til Riksen og ta blodprøve. Holdt allikevel på å kjøpe en test i dag, men ombestemte meg! Da får jeg ikke tak i noen test før på mandag ettermiddag, så da skal jeg vel greie å vente til onsdag morgen. Det er forresten den 21.mai da du også skal inn og ta blodprøve og ultralyd. Da sees vi kanskje på blodlab'en!? Vi må jo være der mellom 9 og 9.30 begge to...! Hvis testen jeg tok på morgenen er negativ er jeg jo forferdelig deppa, og da er det ikke sikkert jeg er så munter, men vi kan jo se da vet du. Fortsatt lykke til med stikkingen! ) Klemmer
metti77 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #46 Skrevet 17. mai 2008 ...glemte å svare på hvor lenge 900 IE varte Det holdt akkurat for meg. Brukte 125 IE i 5 dager, så gikk jeg ned til 100 en dag og 75 i 3 dager. Da var jeg på -50 IE. Fikk gjentatte bekreftelser på at det er i hvertfall 100 IE ekstra, så da satset jeg på det. Ha en fin dag ) Vi blir nok bare hjemme i dag. Bjarne har hatt noe mage-greier så vi må prøver å ikke smitte folk. Jeg har så langt ikke blitt smittet... )
micro Skrevet 17. mai 2008 #47 Skrevet 17. mai 2008 det er mange som blør litt når man tar ISCI og IVF selv om man er gravid så det trenger ikke å være noe. huske på at de har vært der inne så det må ikke bety at det er TR som kommer. Jeg håper og tror at det skal gå bra med dere, vi må holde positiviteten oppe. men er lurt å være forberedt for det da. Jeg er den rette personen som vet hvordan det er å være deppa så det skal jeg nok klare hvis det skjer, men det håper vi jo ikke på, kanskje vi kunne settet oss på cafeen mellom blod og ul, hvis ikke dere har det travelt. Har vært ute å sett på to tog i dag, men skal si det var kladt. det snødde her i dagtidlig og er nå bare 4-5 grader ute. brrrr. har pådratt meg litt feber og forkjølelse så det er så kjedelig. gleder meg litt til å stikke meg igjen, er litt morsomt også da. må si jeg er kry over meg selv og oss som klarer det. Min mann er veldig stolt hehe. når begynte du å kjenne til arbeid nede i magen/eggstokkene. har ikke følt noe mer enn vanlig enda. jeg bare håper på at jeg ikke blir overstimulert. siden jeg hadde så store follikker fra starten av. men får tro de har tatt riktig dose. du får fortsatt ha en fin 17 mai og god bedring til mannen.
metti77 Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #48 Skrevet 18. mai 2008 Vel overstått 17.mai:o) Super rolig feiring på oss. Hadde pyntet litt inne og gjort hyggelig å kose seg hjemme. Jeg begynte vel å merke eggstokkene mine etter 3. sprøytedag... Jeg skal tilbake på jobb, så jeg har desverre ikke tid til å sette meg ned på onsdag, men det hadde jo i alle fall vært hyggelig å sett dere! ) God bedring!
micro Skrevet 19. mai 2008 #49 Skrevet 19. mai 2008 ja da ser vi om vi møtes. vi er det sikkert litt før ni. kjenner murringer veldig i dag. jeg håper jo mest på at jeg slepper å gå så veldig mye lengre enn deg. hadde vært godt å tatt ut i helgen.
micro Skrevet 19. mai 2008 #50 Skrevet 19. mai 2008 du klarte ikke å vente hehe. det hørtes veldig spennende ut da. gleder meg til du har tatt blodtesten. vi snakkes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå