metti77 Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Det var hyggelig å bli kjent med dere! ) Har ringt inn mens, som jeg fikk dagen etter at vi var til samtale! og har fått time til uthenting allerede første uke i mai... ) Er litt spent på om vi rekker all sprayen og sprøytene til da... Går det bra med dere? "Metti"
micro Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 HEIIII jeg har sett etter deg her. har ikke fått mensen enda. jeg hadde den en uke før vi var på orienteringen. fikk meskjed om at min venstre side hadde jeg store foliker. at jeg måtte ha mindre dose for ikke å få overstimulering. jeg venter mens nå på fredag så da skal jeg ringe inn. hadde håpet på at jeg fikk startet da. ellers blir det sent i mai på meg. men vet ikke. hva sa de til deg? da blir min uthenting i slutten av april. men regner meg at de sier sent i mai da! hva mener du med rekker?
micro Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 lenge siden du tok DNA og kromosom prøve? vi tok de to uker før samlingen. Sa de noe om at de måtte få svar på disse før du fikk time? Eventuelt hvis dere har fått svar hvor lang tid tok det?
micro Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 vi har ICSI vi da, så da blir det litt anderledes kanskje.
metti77 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2008 Jeg fikk også beskjed om at jeg skulle ha lav dose for å ikke overstimuleres. Spurte om det hadde noe å si for bivirkningene av hormonen slik at jeg kanskje ikke ble så "manne-vond"..., men det hadde visst ikke noe sammenheng. Er spent på hvor sprø jeg blir... ( Vi skal også ha ICSI så da er vi i samme båt. Har lest profilen din, så vi kan "skylde" på gutta våre begge to... ) Jeg skal ringe inn neste mens ca 20.mars også begynne med nesespray før neste mens, dvs begynne 1 eller 2 uka i april. Da har jeg bare 3-4 uker på meg til å bli klar til uthentning. Det var sykepleieren som hadde informasjon med oss som regnet ut at vi kunne får den siste plassen i uke 18, dvs 1.mai-uke. Jeg hadde også håpet at jeg kunne begynne med spray nå til neste mens, men måtte visst drøye'n til mai... Det var det jeg tenkte på med tiden. Hvis jeg må justere styrken på sprøytene, så kan det jo hende jeg trenger mer tid... Vi tok de krom.prøvene drøye to uker før samtalen, vi også. Jeg spurte legen på riksen hva slags svar på de prøvene som kunne føre til at vi måtte stanse, men han sa da bare at det var svært sjelden at det ble oppdaget slike feil så det virket som de satser på at prøvene er ok og kjører i vei
micro Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 jeg fikk mensen i dag, og brukte 20 min på å få svar. Hun regnet ut at jeg skulle få time i uke 22 for det var ikke noe ledig i uke 18 hehe. så jeg må ringe inn neste mens jeg også. ca 5 - 6 april. så de er bare å smøre seg med tolmodighet som vanlig. litt usikker på hvordan jeg kommer til å bli ja, uff! det får de tåle Ser at jeg venter mens i en helg, men litt usikker hvordan det blir da om man må hente til mandagen. så du kan faktisk kanskje være gravid når jeg begynner å sette inn. Prøver å si til meg selv at det faktisk ikke trenger å klaffe første gangen. håper egentlig på at jeg får nok så at man kan få frys. men litt usikker hvor lenge man må vente da før man kan sette inn igjen.
metti77 Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. mars 2008 Jeg satt og ventet i 30 min fra 14.30 når jeg ringte inn også, så da klokka ble 3, så tenkte jeg at da ble telefonen kanskje bare stengt gør jeg fikk snakket med noen, men hun tok telefonen fem over 3, faktisk. Når du skal ringe inn mens så har det ikke noe å si om du ringer akkurat den dagen du får den. Det viktigste er at de får beskjed om når du fikk den. Jeg fikk mens på fredag ettermiddag og ringte inn om den på mandag. De skal bare ha beskjed slik at de får regnet ut når du skal få tilsendt pakken med nesepray. Slik forstod jeg det i alle fall ) Det føles uvirkelig å være i gang med alt dette ,synes jeg. Når vi prøvde med naturmetoden, så var det tross alt ikke så mye fokys på det, for min del. Prøvde å bare slappe litt mer av med det i stedet for å stesse meg opp og bli skuffa hver gang den dumme mensen kom. Nå har vi liksom tider på alt som skal skje og masse fokus på alt... ) Jeg tenker også sånn som deg om at jeg kanskje har tenkt at da blir jeg gravid i mai, men det er jo faktisk ikke sikkert det gåt på første forsøk. Det er visst viktig å ha troen på at det kan lykkes, og det tror jeg også er viktig. Problemet er bare den store skuffelsen som kommer hvis det ikke går bra da... Håper også å kunne få noen gode befruktede egg slik at vi kan få noen på frys og da slippe unna med en tablett-kur i stedet for både spray og sprøyter. Jeg leste i papirene vi fikk at ved mislykket forsøk kan man tidligst starte med ny behandlig ved 3. mens, så det vil vel si ca 3 mnd det da. Tror kanskje det gjelder dersom man skal ha fryse-forsøk også fordi kroppen visstnok tenger litt tid på hente seg inn igjen
micro Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 det virker bare som andre her begynner ganske fort etter synes nå jeg. har ikke forhørt meg her da så tenkte jeg skulle det. jeg synes nå at det var mye fokus før dette her også jeg da. til slutt så ble det manisk nesten hehe. "vi får ta det i kveld og da" selv om man kanskje ikke orker det. hva jobber du egentlig med?
metti77 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. mars 2008 Jeg er radiograf og jobber på Feiringklinikken som er en hjerteklinikk. Ligger ikke så langt unna Minnesund. Trives kjempe godt der! Fikk påskeferie i dag! ) Deilig! Skal ha en rolig påske med en liten tur på hytta til svigers som ligger bare 40 min kjøring hjemme fra. Hva driver du med da, Gro(?) .... (var det ikke det også hadde du et navn til mener jeg å huske... ( )
micro Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 Gro Heidi, flink du da! vi er på hytta sammen med hele familien min. Broren min er hjemme fra Burma, og den andre fra Kristiansand. Vi er i alt ca 20 stk her til slutt. mange nok da! Vi er på hytta opp i Hedalen, var ute på en lang tur i dag. deilig! 11km så det er vi fornøyd med! så spennende jobb du har da, litt vant med sykehuser du da! Er du mye interissert i foto ellers?
metti77 Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 21. mars 2008 Koselig med hyttetur, da! Det var bare Bjarne og jeg på hytta i utgangspunktet. Det er en bitteliten hytte på sikkert bare ca 40 kvm, tenker jeg og det er inkl 2 soverom og doen! ) Koste oss skikkelig med god mat og vin (enn så lenge...) På onsdag så ba vi inn venner med unger (alle vennen våre har 1-3 unger, da vet du...!) så da var vi 23 stykker med stort og smått som hadde skidag pg grilling i strålende solskinn stort sett hele dagen ) Det var kjempe koselig og gøy at så mange kom! Er ikke spesielt interessert i foto. Det er gøy med gode bilder, men har det ikke som noen direkte hobby. Bjarne har litt peiling. Han jobbet for ca 13 år siden som frilansjournalist og fotograferte mye i forbindelse med det. Er dere interessert i foto? Jobber du eller dere med det kanskje?
micro Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 har bare en jeg kjenner som er radiolog og han er veldig interessert i foto. så tenkte jeg kanskje du var det og: hehe. vi er ikke så interessert, vi tar no bilder da men ikke kunstneriske. ja hytte kos er deilig. vi får nyte vinen så lenge vi kan. fikk eggløsning i går da så da reiste vi hjem igjen ehe. selv om man har prøvd lenge så gir man ikke opp den gamle måten alikevel. var ute en tur i går da med noen venninner, koselig det så nå sitter jeg her bare å sløver forran tv'n. har kjøpt parabol nå da så nå kan man sitte i evigheter hvis man ønsker det. fikk ett nytt kick i påsken, vi spilte carcassone. et artig spill.
metti77 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 31. mars 2008 Hei Det stemmer, Skal begynne med nesespray i neste uke. Venter på pakke i posten de nærmeste dagene, faktisk...! Er veldig spent på det! Dere da?
micro Skrevet 3. april 2008 #15 Skrevet 3. april 2008 vi kommer etter vi veitu. skal begynne med nesespray 24 april. så to unker etter deg da ca. men du hadde uttak i uke 18? og jeg i 22 rart at jeg bare er to uker etter da. hmmm. forstår ikke helt utregningen jeg. eller så går det veldig bra her. gleder meg masse til å starte, blir en spennende tid forran oss.
metti77 Skrevet 5. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 5. april 2008 hei Skal begynne med nesespray på mandag, 7.april og ultralyd og horm.sprøyte 22.april og uttak i uke 19. Hun hadde regnet ut litt kort syklus på meg første gang. Fikk det ikke helt til å stemme fra starten av jeg heller, vet du... Spennende tider, ja...! )
micro Skrevet 7. april 2008 #17 Skrevet 7. april 2008 hvordan har din første dag vært med nesespray? jeg synes hun har regnet ut en lang syklus hos meg, men slik som jeg ser det så er uttak i uke 21 ca men men. begynner jo to uker ette deg med nesepray så litt rart.
metti77 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 7. april 2008 Første spraydag har vært problemfri ) Det er virkelig bare om å gjøre å huske å spraye...! Har på følelsen at jeg noen ganger kommer til å plutselig "Oj, nå har jeg glemt at jeg skulle spraye!!" Det blir spennende å se hvor nærme vi kommer hverandre i forhold til tidspunkt, ja. Plutselig må en av oss justere dosen på sprøytene, eller så forskyver mensen seg osv, osv. Mye som kan før til at plutselig har du uttak før meg skal du se ) Godt å være ordentlig i gang, i hvert fall!
micro Skrevet 7. april 2008 #19 Skrevet 7. april 2008 man vet jo aldri nei. kroppen lever sitt eget liv. de to siste mensene har kommet tidligere enn forventet, men er jo bra det da på en måte. krysser og ber om at ting skal klaffe for oss begge to. lykke til da, sitter å venter på boka barnønskes, har visst hørt at den skal være veldig bra. handler om det vi går igjennom nå. livshistorier fra andre. så nå blir det snart høyt lesning her.
metti77 Skrevet 11. april 2008 Forfatter #20 Skrevet 11. april 2008 Hei Er på min 5.spraydag og jeg har ikke merket noe til bivirkningene, enda...! Deilig!!! Er du lei av å vente? Kos dere med boka i ventetiden )
micro Skrevet 12. april 2008 #21 Skrevet 12. april 2008 så deilig da å sleppe! det virker da som det er helt greit. når skal du begynne med sprøyter sånn ca? fikk papirene min i går, det virket ganske så oversiktelig da. men trudde det skulle komme enda mer informasjon men det trengs jo ikke. litt usikker om jeg skal av å hente/bestille medisinene mine allerede så jeg vet at de er inne. Gidder ikke å dra til oslo for å hente liksom. den boka som jeg har bestilt har enda ikke kommet. irriterende - har bestilt den for tre uker siden ca og enda ikke er her. det er over en uke siden at de beklaget at det hadde skjedd noe feil og at boka skulle være hos oss om par dager, men det er da en uke siden. Så jeg får bare vente da, det er vi jo blitt så flinke til av og til føles det som det er VM i venting. ehe Jeg vet ikke om jeg er lei av å vente. har blitt en vane nå så det hjelper ikke stresse. Men blir som sagt tidligere en spennende tid. jeg har Ul den 16 mai dagen før dagen, så da spørs det om jeg tar igjen deg hehe trur ikke det!!
metti77 Skrevet 13. april 2008 Forfatter #22 Skrevet 13. april 2008 Kjekt å ha fått papirene. Har litt oversikt om hva som skal skje når, da ja. De hadde heller ikke medisinene her på Gjøvik, men de får medisiner samme dag som de bestiller hvis man bestiller før kl 11, så det var ikke noe problem for min del. Hentet de to dager før jeg bgynte med sprayen. Horm.sprøyten og eggl.sprøyten må ligge i kjøleskap, bare så du vet det... Jeg skal egentlig begynne med sprøyte på torsdag,hvis jeg får mensen innen mandag... Må i allefall ha blødd i minimum tre dager før man begynner med sprøyter, så allerede her kan det bli en utsettelse... (
metti77 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #23 Skrevet 16. april 2008 ... og det blir det! Har ikke fått mensen enda, så må utsette sprøytestart en uke. Du skal se du tar meg igjen... )
micro Skrevet 16. april 2008 #24 Skrevet 16. april 2008 jeg synes det har gått fort med deg jeg. skal begynne på torsdag med spray jeg da. og så skal jeg ikke begynne med sprøyter før 16 mai. det er litt over tre uker med spray det på meg. synes det virker så lenge. du har bare litt over en og en halv uke. rart jaja!! får håpe du får mensen snart da. jeg går nå snart inn i eggløsningstiden jeg da, har du brukt prevangsjon? må du ta graviditets test nå da eller? så lenge du har gått over tiden? Hørte at det ikke noe farlig for embryet hvis man går på spray, så hvis noen blir gravide mens man går på spray så er det ikke noe farlig. hva skjer videre med deg nå?
metti77 Skrevet 17. april 2008 Forfatter #25 Skrevet 17. april 2008 Ja, det har gått ganske fort, ja. Det stod i papirene at det var vanlig å gå på spray 2-3 uker, så vi ligger i hver vår ende av den normalen ) I følge min syklus (24-27 dager) kunne jeg fått mensen på mandag (dag 26) og kunne dermed begynt med sprøyter i dag, men mensen har ikke kommet. Er på dag 29 i dag... Har aldri gått så lenge. Så sprøytestart er forskøvet til neste uke, hvis mensen kommer da. Er usikker på om det kan være sprayen som gjør at jeg er forsinket. Tørr egentlig ikke å tenke tanken på at vi nå plutselig skulle ha fått det til på egenhånd... ) Vi brukte ikke prevensjon frem til syklusdag 9, tror jeg det var. Har brukt prevensjon etter det. Ja, jeg får teste meg snart da, tenker jeg... Tester meg på mandag tenker jeg. Tipper at den kommer snart. Skal prøve å være tålmodig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå