Gå til innhold

Når han føler seg "lurt"..

Supermamma;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å se framover og tenke positivt, men det er ikke lett med en mann som har bestemt seg for å gjøre dette så vanskelig som mulig...

Jeg og min eksmann har ett barn fra før og har vært separert i to år. I sommer var han frempå flere ganger og ville at vi skulle prøve å få forholdet til å fungere igjen. Jeg har hele tiden vært veldig tilbakeholden og skeptisk på grunn av tidligere erfaringer med ham, men vi begynte å treffes regelmessig.

En lang historie kort - forholdet gikk dårlig, men jeg ble gravid. Da han skjønte at vi sannsynligvis ikke ville klare å holde sammen, begynnte han å presse meg til abort. Da jeg sa jeg ikke syntes det var et alternativ tror jeg regelrett det rablet for ham...

Nå får jeg høre fra både familien hans og andre at hans verson er at JEG planla dette ( å få et barn til med ham )og LURTE ham.. I tillegg har han kuttet ut samværet med 4åringen også , og her er versonen hans at JEG nekter ham samvær..

Hva gjør man med sånt? Er det noe poeng i at jeg løper rundt og prøver å legge fram min verson og håper på å bli trodd..? Har jo mest lyst til å koble ut hele mannen og alt som har med ham å gjøre, så jeg kan prøve å nyte svangerskapet og samtidig spare 4åringen for masse styr også...

Trøst eller råd mottas med stor takknemlighet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

at det går an! han må virkelig være umoden for å gjøre noe sånt.

jeg ville hvertfall ringt til 4åringens familie og fortalt sannheten så de vet at det ikke er du som nekter samvær. tilby evt. de å være med 4åringen hvis pappaen nekter. en ting er at han er sint på deg for noe han er skyld i selv, men at han lar det gå utover 4åringen er jo helt sinnsykt!

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar! Glad for flere...

Skrevet

uff, høres ut som om du bør tenke på deg selv og ungene nå. Kanksje ta kontakt med noen i hans famile/omgangskrets en dag du har overskudd for å legge frem din versjon av historien for så å konsentrere deg om deg selv ?

Sitter med litt av samme greia, men her var det ekssambo som ønsket barn men ombestemte seg da jeg var 18 uker på veg... sliter med at jeg både ønsker ham som far i hverdagen men at det er grenser på hvor mye "tull" jeg orker forholde meg til... skal fungere i hverdagen jeg også..

send meg gjerne en pm om du vil ha kontakt..

Skrevet

Hei.

Leste innlegget ditt da det kom, og har tenkt endel på det siden. Ser at du blir rådet til å ta kontakt med hans familie og fortelle dem sannheten. Jeg har ikke vært i samme situasjon som deg, men har sett litt ift ekser og behov for å fortelle sine versjoner... Ikke like pent hver gang, nei.

Mitt råd til deg er: Hev deg over det. Tror ikke det har noen hensikt at du kommer med din versjon, ihvertfall familien hans er sannsynligvis så lojal mot han at de velger å tro på hans likevel. Du vet hva som er sant, og hvis du klarer å unngå å senke deg til hans nivå med å fortelle gud og hvermann hvilke problemer dere (han) har, tror jeg du vil tjene på det.

Lykke til, håper det ordner seg til det beste for deg og barna dine! :-)

Klem

Skrevet

Takker igjen for fine svar! Tenker litt på det "eventyr" skriver om at det noen ganger er bedre å bare heve seg over alt sammen.. Jeg synes også det er unødvendig å løpe rundt å fortelle "Gud og hvermann" om våre problemer og prøve å få folk til å velge side eller sanke sympati.. Folk velger alikevel å tro akkurat hva de vil, og de som kjenner meg vet jo uansett hva jeg står for - og han også.. Det med å "synke ned på hans nivå" er også noe jeg har prøvd å unngå - også når det gjelder andre ting..

Men det er vanskelig! ;-S

Skrevet

ikke alltid like lett å få forklart sin side av saken,men du kan jo for eksempel si til familen hans at du skulle ønske han ville ha samvær med 4 åringen, da kan han iallefall ikke lyge om det....det med graviditeten blir vanskeligere å forklare...av og til er det lettere å utrykke seg skriftelig,da blir det ingen krangel før etter budskapet er levert...kan være litt teit å gjøre det slik også..ikke helt enkelt nei..utrulig umoden x du har..kanske det er best å bare ikke si noe også:) lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...