gutt07 & jente09 Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Lillegutt har noen ganger begynt å gråte ved puppen... han suger litt, så snur han seg unna og gråter. Vil ikke ha flaske heller. Virker som om han klør veldig i munnen og sikler masse. Kan det være tenner på gang, og at dette bare er i en overgangsfase?? Noen andre som har opplevd dette??
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Det lurer jeg også på! Har det på nøyaktig samme måten med datteren min som er 1 dag yngre enn sønnen din.
❤lille stjerne❤ Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Hei! Vet ikke om det kan være til noen hjelp, men jeg hadde det akkurat sånn med datteren min også da hun var cirka like gammel. Kalte det for "skrike-amming" jeg, for hun tok tak og diet i 10 sekunder før hun begynte å skrike og sånn holdt det på. Det varte i 14 dager cirka, litt til og fra da noen måltider gikk nokså greit og andre bare ble hyl og skrik. Prøvde å få hjelp både på HS og ammehjelpen, men syntes ikke det kom så mye ut av det. I ettertid har jeg fått vite at mange barn er sånn en stund og at det ikke er farlig så lenge det ikke varer for lenge eller går utover veksten. Prøv å bevare roen og evt pump deg litt innimellom for å ikke miste melken, så går det seg nok til i løpet av kort tid.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Her er det også sånn og har vært det i en periode, gutten min er nå 4mnd. Følgende har hjulpet: -Prøv raping midt i måltidet, det kan være at han har begynt å spise så mye fortere og svelger mye luft -Prøv å amme i et mørkt og stille rom (for meg har skrikingen bare vært på dagen, mens nattammingen har gått helt greit) - de blir jo gradvis mer nyskjerrige på omverdenen og kan miste litt fokus hvis det skjer mye rundt -Kanskje han ikke er sulten enda? Jeg tror jeg noen ganger har feiltolket trøtthet og sult - og vi voksne ville sikkert også blitt grinete hvis noen f.eks hadde dyttet en kotelett opp i ansiktet vårt når vi egentlig vil sove :-) Lykke til!
gutt07 & jente09 Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2008 Godt å høre det er flere... blir til tider litt frustrert når ingenting hjelper. Men håper det bare er for en periode. Som du skriver liten kuling, hjelper alle tips. Raping, sitte i et mørkt rom, og legge han. Så jeg får bare prøve å slappe av og håpe det går over snart. Det er ikke ved hvert måltid, mest på aften/kveld.Tar gjerne imot flere råd. Gikk det fort over for dere som har opplevd dette? Takk for tips:)
inovember Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Har ei lita som er som din, 3 og en halv mnd og hun har holdt på akkurrat lik din i ca 3 uker nå. Slitsomt! Både mamman og baby blir stresset av dette. Hadde vektkontroll midt oppi alt dette, og det viste seg hun flatet litt ut på kurven sin i den perioden, så hun fikk litt lite melk. Lagde økedager, tok ca en ukes tid med iherdig innsats før mengden kom seg. Gråter fortsatt under amming men litt mindre. Hiver seg litt av og på fremdeles, så var nok ikke bare pga lite melk. Hun klør fælt i munnen, sikler og skal helst ha hånden inn mens hun tar pupp. Dentinox hjelper litt, og noen sier det kan hjelpe massere gommene før en ammer. Har desverre ikke mange gode råd, men du er ikke alene. Er tungt, spesielt når en skal amme med andre folk i nærheten...Håper det går over snart for våre små!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå