Gå til innhold

Hvilke pålegg kan jeg gi?6-7 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode forslag til pålegg på skiven til lillegutt på 6 mnd?

Nå spiser han leverpostei, og er veldig fornøyd med det. Men har lyst variere litt. Kan jeg gi makrell i tomat feks?

Fortsetter under...

Skrevet

mild kaviar og prim kan du gi:) makrell er jeg ikke sikker på men er sikkert ikke farlig.

Skrevet

oki.takk. da skal jeg prøve kaviar hvertfall :)

Flere forslag noen?

Skrevet

leverpostei, prim og bacon/skinke ost er snuppa her veldig glad i:)

Skrevet

Ble foresten anbefalt av helsestasjonen og gi litago primen for den er det jern i!

Skrevet

Hmmm, men alt dette er det jo salt, fisk (i den gule leverpost.) og melk i ... trodde ikke de skulle ha slikt så tidlig, jeg.

Minien her har bare fått glassmat og grøt, og jeg har undret så på hva det går an å gi av "vanlig" mat. Men alt har jo salt eller melk i på ett eller annet vis ...

Annonse

Skrevet

Lurte fælt på dette selv,men på helsest sa de til meg at man i grunn kan gi alt av pålegg (ikke sånn svolvær postei da-pga kvikksølv eller ett eller annet, og selfølgelig ikke syltetøy, sjokoladepålegg og sånn...)

Men jeg ble da anbefalt leverpostei, bacon ost og litago prim... Etterhvert kan man gi servelat og ost også!

Kaviar og makrell i tomat vet jeg ikke noe om desverre,har ikke prøvd dette selv.

Er vel noe med at de blir større og skal vel venne seg til mer sånn mat heretter kanskje? Ikke vet jeg, fikk bare beskjed om at man kunne bruke det pålegget jeg nevnte over her:)

Skrevet

fikk samme beskjed som ann-elisabeth her hos HS...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...