Gå til innhold

Et godt tips till alle

Anbefalte innlegg

Dette er et tips for forebygging av strekkmerker.

Hver kveld smører jeg inn magen, bryst, lår og ellers andre tenkelige steder som kan "ese" ut. Jeg bruker enkelt og greit spenol.

Jeg har to barn fra før og gjorde akkurat det samme da.

Dette har fungert veldig bra, i hvertfall for min del. Har nesten ikke strekkmerker, noen få under navelen.

Huden holdes myk og elastisk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137046364-et-godt-tips-till-alle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

høres egentlig bra ut! er veldig forskjell på jenter da.. andre kan tøyes mye uten å få strekkmerker.. andre får med engang..

spurte på apoteket om noe som hjalp mot strekkmerker.. men det var det visst ikke. eneste som var tynt nok til å trekke ned til nederste hudlag ( hvor strekkmerkene dannes) var en veldig tynn olje..

Annonse

Jeg brukte noen dyre greier fra Dr Hauscha (fås på Helios). Fungerte fint på magen, men fikk istedet strekkmerker under puppene!

Men når jeg tenker meg om tror jeg ikke at jeg smurte meg så ofte som jeg burde, så kanskje jeg bare var heldig på magen og uheldig på puppene..

Hehe, ingenting kan forebygge strekkmerker, det er hormonelt og kan oppstå ellers også uten at du legger på deg eller er gravid :) Jeg smørte fra dag 1 forrige svangerskap men har verdenskart på magen som begynte å komme allerede i uke 9... drit i merkene, om de kommer så kall de hedersmerker :D

Jeg brukte Body butter fra Body Shop sist. Har ikke et eneste strekkmerke på magen! Men puppene "klarte seg ikke" Herregu, jeg så jo ut som Pamela rett etter fødselen, så det er kanskje ikke så rart. Men magen er super. Jeg brukte også en olje på flaske fra Body Shop som var super. Den var en rosa flaske med spraytut. Genialt!

Og jeg smørte meg ikke i det hele tatt og slapp unna strekkmerker jeg også :) La på meg godt over 20 kg, er liten og tynn fra før og har ikke så mye som en liten tynn strek på magen engang.

Tror det har MYE med gener å gjøre jeg da :)

• 1 måned senere...

Annonse

Jeg fikk ikke strekkmerker på magen, men jeg fikk på puppene etter DEN melkesprengen...

Jeg smurte meg med Dove bodylotion, men bare etter jeg dusjet, for da føltest huden så tørr.

Mamma fikk heller ingen strekkmerker på magen, men hun fikk på lårene, så tror det er veldig forskjellig fra person til person.

Har ikke så mye tro på alle disse kremene. Det er nok genetisk også.

Jeg smørte meg med vichy anti stretch mark cream fra apoteket sist svangerskap, har ikke et eneste merke!! Jeg er tynn som en strek i utgangspunktet, la på meg 20 kg sist gang! Så har allerede kjøpt inn den kremen denne gangen også!! Men man kan nok aldri vite da.

Jeg var en av de som smurte meg hele svangerskapet, men fikk strekkmerker på det...ikke veldig hardt rammet heldigvis, men de er der, på puppene, hoftene og litt under navlen + noe på lårene. Fikk derimot ikke et eneste tegn på merkene før 4 dager før fødselen, trodde jo jeg slapp unna, men neida. Mye vann på slutten gjorde nok sitt...Kan ikke la vær å tenke på om jeg hadde sluppet unna om jeg hadde født litt før termin i stedet for 6 dager etter;)

Bruk Cocoa Body Butter fra Body Shop. Denne anbefales for alle som skal strekke seg på kort tid. Altså gravide og bodybuildere. Jeg brukte den sist graviditet og jeg kom fra det uten en skramme. Har allerede gått i gang med å smøre meg igjen selv om det er tidlig. Huden må forberedes.

Et annet tips for å forberede huden/slimhinnene i underlivet til fødselen og evt revning er å IKKE bruke såpe av noe slag, det tørker ut huden og kan gjøre det mer sannsynlig å revne. Jeg anbefaler Aco Intim Olje fra apoteket. Det er en rengjøringsolje, ikke massasjeolje :-)

Sikkert ikke dumt - men jeg har aldri smurt meg, dette er mitt tredje svangerskap. Har vært over 100 kg hver gang - lagt på meg ca 40 kg. og har ikke et eneste strekkmerke.... Så noen fordeler skal jo noen ha, jeg har mye annet jeg har å klage over i forbindelse med svangerskap - men ikke strekkmerker. Men det skader jo ikke å gjøre noen gode trekk : )

da er du heldig som har en hud som tåler å bli tøyd så mye att det ikke sprekker.

Jeghar ingen tro på att dette har noe med kremer å gjøre. Jeg smurte meg fra dag 1 i mitt tidligere svangerskap med dyr krem, på utsatte områder. Huden min sprakk så totalt att jeg får det dekket av kirurg for å fjerne død hud å strekkmerker etter neste graviditet da det er mitt siste SV.........................

Ikke for å klage, men jeg blir provosert over att folk innbiller seg att det hjelper med krem...

De som ikke får strekkmerker, skal være glade for det, men hadde de ikke smurt, hadde det nok ikke vært mer merker for det......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...