Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 1 1/2 år har i det siste begynt å kaste ting. Det dreier seg stort sett om leker som han f.eks bærer opp på et bord for så å kaste dem ned på gulvet, dette kan han gjøre flere ganger.

Skal jeg si f.eks. " nei man kaster ikke ting" til han, eller skal jeg bare overse det å tenke at det er en fase med sånn lek som går over etterhvert. Ser at han nå har begynt å gjøre det samme med ting som ikke er leker. F.eks mobiltelefoner mat etc. Å det er det jo ikke greit at han gjør.

Så hvordan skal jeg gå fram for å få han til å forstå at man ikke kan kaste ting rundt som man selv vil? Si nei til all kasting? Eller bare si nei når han kaster ting som er våres eller ting som lett kan ødelegges osv? Klarer han å skille på dette? Han må jo lære seg at man må vætre forsiktig med tingene sine også da. Men hvis dette er en veldig normal fase som mange er igjennom så er det kanskje greit at han holder på en stund?

Dette ble langt med litt mange dumme spørsmål kanskje, mend et får nå så være. :).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert akkurat da... men vi har bare oversett snuppa. Ikke gitt henne så mye som ett skjevt blikk. Og hun har gitt seg. Tok tre uker så var det slutt. Om det var fordi hun var lei, så slapp vi iallefall å bruke opp nei-ordet på det.

Jeg har egentlig ingen tro på at det funker på så små.

Skrevet

Samma "problemet" her og.. Han henter en og en leke, spaserer bort til trappa, og hiver ned mellom sprinklene på grinda.. Veldig moro å kaste koppen og maten under måltidene også... Mobiltelefoner og fjernkontroller får også gjennomgå så fort han får tak i de. Er vel en fase som går over..

Skrevet

Ja er det jeg også tror da. At det er en fase som går over. Så vi får satse på det. :). Han gjør det jo ikke for å gjøre noe galt liksom. Hadde vært noe annet hvis han hadde vært sint og kastet på trass. Er jo på en måte en lek for han dette her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...