Gjest Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Selv syns jeg barn fra 1-2 år er veldig krevende! Blir så mye gråting i denne alderene, sammtidig som det er vanskelig og få dem til og forstå ting du prøver å forklare. Blir også himla mye hyling og frustrasjon for disse små siden de ikke helt klarer og sette ord på alt de vil/ikke vil, mener og ikke mener. Å ja, selvsagt så hører de IKKE når du roper etter dem på matbutikken eller andre steder. Da er det mye artigere og løpe i MOTSATT rettning!! **riversegihåret**!! Ja jeg har en umulig 1.5 åring i hus, og jeg går snart på veggene!
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Er noe delevis enig med deg. Fra 1,5 til 2,5 var det mye frustrasjon. Men en 3 åring føler jeg ofte er ulykkelig fordi livets realiteter synker inn:) Deilig når de blir så gamle at en kan prate litt sammen.
Monajenten Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Akkurat som om jeg skulle skrevet det selv!! Jeg også syns det er verst fra 1 til 2 år, for det er da de virkelig får sine egne meninger men ikke klarer å få fortalt dem.
Mille** Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Jeg syns fra alderen fra 2 til 3 år er tøff, mye hyling og trass!!
jordbær mathilda Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Jeg syntes det mest krevende med skolebarn i hus. Særlig fra 9-10 års alderen. Itilegg til alt som skal følges opp på skolen og aktiviteter har de masse humør...fra de dype daler til høyt i sky!!! Ahhhh, og værre skal det bli sies det:)) Har ei snuppe på 2 1/2 år i tilegg til to skole jenter,hun er enkel i forhold. Men jeg husker da de to andre var små at jeg syntes 1-2 år var en slitsom alder.
Mille** Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Ja, har også ei på straks 10 år og det kan være utrolig krevende til tider. Alle aldre har sin trass har jeg lært, i tillegg til sjarm selvfølgelig. ;o)
familien kaos- komplett Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 3-4 år er trasssssss her i huset! Bare gleder meg til han blir 4 (ca da) for da blir de med ett så "store". De klarer seg litt mer selv, og forstår mer. De har litt mer "vett" på å passe seg for ting som kan være farig og sånn. 6 åringen min er også i en "sjarmerende" alder! Stor og flink, men raaasende sint og utprøvende til tider.. ¨Tror alle aldere har sitt jeg.
Piken på landet Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 0-6 mnd syns jeg var mest krevende, men syns i grunnen det var travelt frem til hun var 1,5. Hun blir 3 i mai, og nå er hun jo en drøm! Så snill og lydig, fatter ikke hva vi har gjort for å få så snill jente :-)
handygirl Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Har en sønn på 6 mnd og en datter på snart 2,5 år. Syns han minste er mest krevende. Kan ikke klare noen ting selv. Kan ikke sitte og strever det han kan for å komme seg rundt. Jenta vår er veldig selvstendig, men også veldig trassig til tider. Jeg gleder meg til mini kan krype rundt der han vil, selv om jeg da må passe mye på han. Gleder meg til han blir 2 år også.. Hver alder har sin sjarm, men for øyeblikket mener jeg 0-6 mnd er verst. Iallfall her i huset med en sønn som vår :-) Koseklumpen - mammadalten min!
Gemini77 Skrevet 4. mars 2008 #11 Skrevet 4. mars 2008 Nå har jeg ikke så mye sammenligningsgrunnlag men jeg syns tiden fra 1 år til nærmere 2 år var veldig krevende. Skulle prøve å gjøre ALT selv, men greier det ikke så det ble mye hyl og leven. I tillegg skjønte han ikke hva vi sa og han fikk ikke alltid uttrykt hva han selv mente, noe som også skapte mye frustrasjon. Nå har han blitt 2 år og syns det er som å skru en bryter. Han er så mye mer selvstendig og har mange ord til å forklare hva han mener. I tillegg får han til masse, og blir derfr ikke så frustrert. Nå kan mamma ta en dusj mens han leker på rommet eller ser på barne-TV. For et år siden ville da all jorden i potteplantene etc vært strødd rundt på gulvet hvis jeg hadde gått bort i 5 min.
ALIICE Skrevet 4. mars 2008 #12 Skrevet 4. mars 2008 Synes hele perioden (0-3 år) er like krevende. Har hele tiden hørt at det blir så mye lettere etterhvert, men kan ikke si meg enig med det!
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 4. mars 2008 #16 Skrevet 4. mars 2008 14-16 år.......... Da skal alt dras ut på det ene og det andre....
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #17 Skrevet 4. mars 2008 Fra 1 år til 18 mnd syntes jeg var tøffest, da var hun en skikkelig ramp! Nå går det veldig greit selvom hun har komme skikkelig i trassalderen. Babyperioden var nydelig, gikk som en lek rett og slett, selvom det selvfølgelig var slitsomt det å.
WP-TLogPeanut Skrevet 4. mars 2008 #18 Skrevet 4. mars 2008 Fra hun var 6 mnd til nå , 2 år... har det hele tiden vært krevende synes jeg , men på forskjellige måter
År og dag Skrevet 4. mars 2008 #19 Skrevet 4. mars 2008 Helt enig, synes også 1-2 årsalderen har vært mest krevende, nettopp fordi de ikke kan gjøre seg forstått. Mye verre enn 3 års trass.
simba>>>3gutter Skrevet 4. mars 2008 #20 Skrevet 4. mars 2008 Nå har jeg bare en 2,5 år slitsomt til tider, men tror nok det vil bli mere beskymringer når de er 13 år og oppover og begynner å være ute med venner og alt det som forgår da.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #21 Skrevet 4. mars 2008 Syns ikke 3 årstrassen er så ille jeg da, som 1-2 åringer er. En 3-4 åring kan man hvertfall prate til, og gjøre seg forstått med! 1-2 åringer er en alder hvor de vil så mye, men forstår så lite. Dessverre :-S
Twintipp og himmelblå Skrevet 4. mars 2008 #22 Skrevet 4. mars 2008 Nå er min bare 2 år da, men synes perion da de er spedbarn og ¨våkne om natten er desidert verst:-p Synes det bare hittil har blitt artigere og artigere, bortsett fra en liten trassperiode rundt halvannet år, hi hi:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå