Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #1 Del Skrevet 4. mars 2008 Er 14 pluss 3 på vei. Vakna i går og hadde blødd litt. Rant i do to ganger friskt blod. Var på UL og alt bra med den lille. Var nedsunken morkake meinte dei. Noken so har opplevd det samme? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137044924-nedsunken-morkake-bl%C3%B8dning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #2 Del Skrevet 5. mars 2008 Hei, jeg vet hva du snakker om. Hadde en del blødninger tidligere i svangerskapet. Noe frisk blødning og mye gammelt blod som kom. Ble tatt på alvor for dette hele veien og fikk UL med det samme. På 3 UL kom det frem at morkaka hadde vokst seg over livmorhalsen og dette var grunnen til blødningene. Når morkaka vokser så er den ikke "hel" i kantene og det blør noe fra denne. Det er relativt lite og de som har høyere morkake merker ikke noe til dette. Dette er relativt vanlig. Fikk beskjed om at jeg ikke kan gjøre noe fra eller til og at jeg ikke trenger å være bekymret om det ikke blør kraftig, og da sammen med kraftige smerter. Så langt som du er kommet nå merker du om du mister!!!!!! Alle mine UL var hos spesialist på sykehuset. De mener at jeg ikke trenger å følges noe videre opp ift dette. De vil se det an nå til ordinær UL i uke 18, om den da også ligger over livmorhalsen innkaller de meg til sjekk i uke 32. Om tilstanden da er den samme så tar de en avgjørelse om man skal planlegge keisersnitt. Utviklingen til barnet er den samme om morkaka ligger der. Problemet kommer først når fødselen starter ettersom morkaka da må løsne for at barnet skal komme ut. Dette vil de ikke. Hos de aller fleste kryper morkaka opp sammen med livmora. Det står en del om dette i en av svangerskapsbøkene jeg fikk av legen, husker ikke hvilken. Spør legen din om det er noe du lurer på, de har plikt å informere deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137044924-nedsunken-morkake-bl%C3%B8dning/#findComment-137053320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå