Gå til innhold

Fy for et troll

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fødte en flott gutt for snart 3 mnd siden...

Barnefaren er ikke så mye innvolvert, klarte meg alene i hele svangerskapet og under fødsel og klarer meg fortsatt...

Men lurer veldig, barnefar har fått for seg at han liksom skalvære med å bestemme alt, men da har han vel bomma litt??

Håper på litt svar, jeg er jo alen om alt, han kan da vel ikke da bare komme å kreve samvær etter sitt eget ønske, og påstå at han skal være med å bestemme alt med dåpen og ja det meste, blir helt ør i hodet jeg, må vel også få med at vi har ALDRI bodd sammen en gang, han har masse problemer med bla rus, men sier han nå har kuttet ut og skal vise alle at han kan og skal stå på for sønnen sin, selfølgelig syns jeg det er flott at han gjør det, men alikevel????

Håper noen tar seg bryet og kanskje skriver noen ord..

Fortsetter under...

Gratulere så mye som mamma :)

Ettersom dere aldri har bodd sammen regner jeg med at det er DU som har hele foreldreretten/ansvaret? Foreldreretten/ansvaret går automatisk til mor etter fødsel, så lenge mor ikke skriver under på delt.

Det med samvær, så har BF krav på samvær. Eller, barnet har krav på samvær. Etter som at gutten din er så liten ennå, så er det vell "normalt" med at BF kommer på besøk hjem til deg, eks: 2 dager i uken 1time.. Bestill time til FVK og sett opp en avtale på det. Hvis du ser på www.barneombudet.no, så ser du hva deanbefaler av samvær, og at de ikke anbefale "vanlig samvær" (annenhver helg, 1 em. uka, annenhver jul/påske, 14 dager i sommerferien) før barnet er 1 år, så kan det gradivs trappes opp.

Vil BF ha mer samvær enn vanlig samvær så (tror!) jeg at han må stevne deg for retten, for å få utvidet samvær eller at han får omsorgen selv. (nei jeg tviler ganske så mye på at HAN der kan få). Ellers har han lite å stille opp med siden DU har vært omsorgsperson fra dag 1, og barnet har sine trygge omgivelser til DEG. Skal mye til at BF får omsorgen for barnet da dere aldri har bodd sammen.

Men det med samvær; Sett opp en time til FVK og få det på en avtale!

Det med barndåpe, navn osv er det noe du selv bestemmer så lenge det er DU som har foreldreretten alene, jeg i mitt tilfellet kommer ikke til å be BF og familien til BF i selskapet etter kirken.

Lykke til :)

Takk for svar...

Har tatt noen telefoner og jeg trenger vist ikke å bekymre meg for at han skal få ta styringen.

Han må først få orden på livet sitt, så da hjelper det ikke å true meg med advokater osv...

Så han får bare holde på...

Jeg får heller bare håpe at han kan være seriøs og virkelig jobbe med seg selv så det kan bli et godt samvær med sønnen våres.

Hei!

Det vil være en ren formalitet for han å få delt foreldreansvar. Skaffer han seg advokat så ordner han det fort. Så det er lite vits å nekte han å medvirke i barnet sitt liv. Jeg synes du skal forholde deg til han som en likeverdig far, selv om selve formaliteten mangler. Nå kjenner jeg ikke historien din. Skjønner det er noe med rus inne i bildet. Som helt klart gjør det vanskelig. Nå er det jo likevel slik at du har fått barn med denne mannen, så da må du ta de utfordringer som følger av det. Tenkt hvis du ble neket mulighet for å delta i barnet ditt sitt liv, f.eks dåpen. Det er lett å tenke seg at han blir frustert over en slik avvisning, noe som ikke gjør det lettere å samarbeide med han. Nekter du samvær eller annen kontakt vil han kunne vinne omsorgen, så du skal ikke ta så lett på dette. Synes ikke en far som ønsker å involvere seg fotjener å kalles et troll. Utad synes jeg du skal holde deg for god til å kalle han slike ting. Hva du mener om han, innerst inne, får være din sak. Men tenkt over hvordan du omtaler han utdad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...