Gå til innhold

Pergotime

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter., Har vært prøver ca i år nå, og leser at det er mange av dere som bruker pergotime i syklusene.

Har egentlig ikke satt meg helt inn i hva det er, er det noen som kan gi meg en kort innføring? Kan evt jeg be om dette? Har regelmessig mens og el, sjekket dette med blodprøve..

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Anbefaler deg å søk etter felleskatalogen og deretter pergotime. Som regel gis det til kvinner som ikke har eggløsning. Dette skal da hjelpe dem til å få EL.

Jeg fikk pergo selvom jeg har stabile sykluser og eggløsning av meg selv. Fikk dessverre ikke resultat etter dobbel kur i 4 mnd! Det er ikke alltid det virker (virker på mange da;). Jeg fikk masse bivirkninger også. Er ikke særlig begeistret for pergo jeg da som du sikkert skjønner. Men, jeg hadde vel vært av en annen oppfatning dersom jeg hadde lykkes med pergo.

Lykke til

Skrevet

Takk for svar Ersol. Iom at jeg alltid har el osv, så regner jeg ikke med at jeg kommer til å mase om det. Så kjedelig at du ikke fikk noen resultater av det da. Kan jeg spørre hvor du er i prøvingen? Antall mnd osv?

Jeg har egentlig prøvd fra okt 06, men fikk celleforandringer nesten med en gang og måtte operere. Så begynte ikke å prøve igjen før i mai 07, ble gravid i august, men mistet bare noen dager etter at jeg testet positivt. Siden den gang har det vært lite å skryte av gitt.. he he og jeg som trodde jeg skulle bli gravid igjen med en gang etter en sa, ja da.....

Blir vel ivf på oss etterhvert tror jeg, om det ikke skjer noe snart da. IKM til torsdag, men har ikke trua gitt..

Det var litt om meg ;O)

Skrevet

Vi ligger ganske likt i løypa! Vi har prøvd siden juli 2006. Har hatt 2 SA i løpet av denne perioden. Ett år siden siste graviditet nå faktisk. I morgen skal jeg inn til LAP på Ullevål. Har muskelknute i livmor som de skal prøve fjerne, pluss at de ser etter andre problemer der nede:)) Ellers er vi henvist til prøverør på Riksen. Håper det ikke blir lenge til. Er så lei av ventingen!

Jeg har vært hos gynekologen min flere ganger, for her må man stå på krava!!!!! Veldig grei kar da:)

Hvor i prosessen er dere?

Skrevet

Pergotime er ingen mirakelmedisin nei. Jeg har jo hatt 4 kurer uten effekt (2 av dem i forbindese med AIH)

Gynekologen min sa jeg kunne prøve det for å se om det kunne forbedre eggene og evt bli gravid slik. Så du burde kanskje spørre? Kan jo faktisk være at det hjelper deg?

Skrevet

Du ligger noen mnd før meg. Skal egentlig til lap i juni på A hus i akershus. Ringte de for syntes det var en vel lang ventetid, men de skulle se om jeg får noe time før. Så da ringer jeg de til uka og håper..

Har ikke blitt henvist til riksen enda vi da. Trodde man måtte ta lap før man kunne det? Min gynekolog er litt tilbakeholden, vet ikke hvorfor, men hun er jo spesialist, så får bare stole på henne :o)

Har tatt hormonprøver og sambo har tatt sæd prøve. Alt ok der iallefall.

Kunne de se muskelknuten din på ul eller?

Min gy har innvendig ul, så alt var bra det iallefall. Så det eneste jeg kan tenke meg som kan være galt er at jeg har tette eggeledere, men er mange som er uforklarlige barnløse også.. så vi får bare se..

Vet du hvor lang tid det er med ventetid på riksen eller??

Jeg vil også bli henvist dit, bor bare 20 min unna med bil. Masse lykke til med lap i morgen da. Skal krysse fingrene for deg jeg.. Om du orker så fortell meg hvordan det gikk da..

Lykke lykke til :o) Line

Skrevet

Hei!

Ja, nå er jeg ferdig operert! Inn kl 08.00 og våknet i 09.30 tida. Hurra!!!! Gikk kjempefint, føler meg rask og frisk egentlig. Fikk dessverre ikke tatt myomet pga at den var for infiltrert i livmoren og det ville ødelagt mer enn det hadde gjort godt å operere bort. Litt endometriose også. Ikke noe å grue seg til!

Så nå blir det sikkert prøverør. Men det får så være bare vi får en gullunge!!!!!!!

Du må mase på dem slik jeg har gjort. Jeg har spart masse ventetid (og galskap;)) på dette.

Kanskje det er alderen din som gjør at hun er litt tilbakeholden? At hun synes du har "råd til" å vente litt. Hvor gammel er du? Jeg er 31 og sambo 40.

Hvis jeg hadde vært deg ( noe jeg ikke er da;) ville jeg bare si at jeg SKAL settes på venteliste til Riksen. Tror ikke det er noe særlig ventetid der. Tror de er flinke også. Min gyn er også spesialist og overlege, men han hører på meg;))))

Klemmer fra meg

Skrevet

Hei Ersol. Svarte deg på den andre tråden din jeg. Håper bare at du får plass på riksen så fort som mulig. Har aldri hørt om noen i vår alder som IKKE har fått det til med prøverør, så har virkelig troen på det. Jeg er 28, blir 29, 16. mars, tviholder på 28 he he. Samboeren er 32..

Ja det er sant det du sier med å mase, jeg er alt for dårlig på det... Byttet gynekolog etter operasjonen med celleforandringene, ble anbefalt hun jeg har nå.. HUn er veldig flink, men skal mase ja...

KJedelig å gå slik å vente, er du ikke enig. Vet at vi begge vil få det til til slutt, men fy pokker dette er en frustrerende reise..

Ville helst hatt lap på Ullevål eller riksen jeg da, men ble automatisk henvist til A hus, pga adresse. Bor så langt unna A hus, så er jo egentlig ganske dumt..

Det er iallefall ikke noe å si på alderen til noen av oss da iallefall..

Har du noe vondt når du får tr? Ifb endo??? Bare lurer litt skjønner du. I mitt hode har jeg nemlig alt he he. Før jeg tok blodprøve trodde jeg at jeg hadde PCOS selv om jeg hverken er overvektig eller mye hårvekst he he... utrolig hvordan hjernen fungerer.....

Skrevet

Ja, jeg har hatt masse smerter ved TR! Fikk mensen da jeg var 9 år og har hatt vondt hver mnd siden....... Fyttikatta! Vet ikke om dette har noe med ENDO å gjøre så lenge jeg har så lite.

Jeg har vært redd for at jeg skal komme tidlig i overgangsalder pga så tidlig mens, men de sier jeg ikke trenger tenke på det som et mulig problem. Tankene kverner:)

Vil bare minne deg på at det er fritt sykehusvalg! DU BESTEMMER;)))) Hvis du går inn på www.frittsykehusvalg.no så ser du hvordan det ligger an med ventelister og greier.

Hold meg oppdatert, det er så koselig med litt "selskap"

klem

Skrevet

Ja er helt enig med deg. Det er koselig med selskap ja. Og ikke minst med en som er akkurat på samme sted som en selv og vet hva man snakker om.

Tror jeg fikk mensen når jeg var 12 eller 13 jeg. Litt usikker på hva som er vanlig...

Vet du om jeg må ha en ny henvisnig fra min gy om jeg skal bytte sykehus?

Var så masse tull med A hus sist jeg var der. Lang historie men hun jeg fikk beskjed om å ringe om det oppsto noe komlikasjoner etter operasjonen hadde permisjon, ringte henne når hun var i Hellas... så den... Så oppfølgingen var ikke veldig å skryte av. Var alltid noen nye å forholde meg til og ingen som visste noe osv... slike ting husker man gitt..

problemet mitt er at min Gy er så utrolig populær, så for å få time til henne må jeg vente i flere mnd. Berit Kjærran Norling heter hun. ( Laget hormonspiralen bla) Holder til i nedre vollgate. Jobber selv i sentrum, så er litt greit å gå til henne fra jobb osv.. men fy så lang ventetid...

Stor klem tilbake

Skrevet

Ja det skjønner jeg godt. Vet faktisk ikke om du må ha ny henvisning for sykehusbytte...... Det er ikke lett å bytte alltid. Ring og spør hun gyn din. Hun må da kunne svare. Si din historie om a-hus. Hvis hun ikke tar deg på alvor hadde jeg byttet på flekken. Det er slik jeg gjør det;))))

Jeg anbefaler deg likevel Smestad gynekologene tlf: 23253660. Greit å komme dit med t-bane. De er private så koster litt, men det er så til de grader verd det! Når de er private er de litt mer på tilbudssiden også!

Lykke til

Skrevet

Takk for tipset Ersol. Skal vurdere dette...

IKM i dag, ikke noe tegn enda, men kommer nok snart ( tr)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...