Gå til innhold

må si at jeg ble litt skuffa:( hvordan hadde dere tatt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære har vært forlovet i 7år,og har pratet en stund om å gifte oss (selvsagt)..og begynnte litt å planlegge for ca 1/2år siden. Vi har bestemt oss for å ha det der og der(nevner ikke navn fordi hu vanker her inne hu og). Vi har jo ikke snakka med noen om hvor vi skal ha det,fordi vi vil ha det litt hemmelig ennå.

Så forlovet et vennepar av oss seg, og jeg og hu satt å prata sammen om bryllup etc. Og jeg mitt nek avslørte alt om hvordan vi skal ha bryllupet, hvor vi skal ha det og hvordan kjolen min skal være..alt liksom. De hadde ikke planlagt noe,for det var jo bare et par dager etter de hadde forlovet seg dette her. Så får jeg høre dagen etter at hu skal ha det på samme sted som oss og skal ha omt\rent like mange gjester etc.

Kjenner jeg blir skikkelig irritert.. er det bare jeg som er småelig og barnslig av meg?

Prøver å ikke bli irritert,men er ikke så lett:/ har ikke pratet eller sagt noe om det etter jeg fikk vite det..

Men hvordan hadde dere reagert? Tenker litt sånn, hvorfor kan ikke hu finne på noe selv? Nesten så jeg har lyst å bare velge et helt annet sted..sukk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo litt lite orginalt av henne da.... Greide de ikke å komme på noen ideèr selv? Antall gjester er vel ikke å stjele din idè, men de kunne jo valgt et annet sted da. Så rart at de gidder å ha det likt som dere?

Du kommer nok på et idè som overgår det de skal gjøre. Drit i det og kos deg med planleggingen!

Skrevet

Ja, det er litt barnslig av deg... Skal dere invitere de samme gjestene? Hvis ikke har det jo ingen betydning...

Ikke la det ødelegge gleden over å gifte deg der du ønsker!

Lykke til!

Skrevet

Siden du spør.. ja, det er kanskje litt rart av deg. Og sikkert mange som har brylluper der dere har valgt.

Skrevet

Men bor dere på et lite sted? Kanskje ikke altfor mange lokaler å velge i? Hvis jeg skulle gifta meg der jeg kommer fra,hadde jeg bare hatt ett valg når det gjelder lokale.. Eller om lokalet er fint,så kanskje det er derfor. Samme antall gjester er vel greit.. Det er vel omtrent likt for de fleste? Synes det hørtes merkelig ut jeg at du blir gretten. Bare vær glad på hennes vegner da vel. Er ikke sikkert verden snurrer rundt deg og hun tenkte sånn i det hele tatt..

Skrevet

Ja kanskje er jeg litt barnslig..det jeg prøver å finne ut av. For hu er en sånn "mener det samme som deg" type.

Og ja det er så og si de samme gjestene vi skal ha siden vi har samme vennekrets. Vi har ikke satt noe dato ennå siden vi vil være helt sikker på hvor vi skal ha det etc, men banna bein så skal de sikkert ha det før oss..og da kommer jeg til å føle meg helt latterlig..

Noen som forresten vet om noen eksklusive,fine steder på Østlandet;)?

Skrevet

Altså det er ikke bare stedet som hu skal ha likt, samme kjole, skulle komme med samme transport, ha samme farger.. alt så og si..

Hadde vært noe annet om vi ikke hadde sittet og diskutert det kvelden før,hvor hu sa at de ikke hadde tenkt noe på bryllupet..

Ja ja da er jeg barnslig:)

Skrevet

Kjipt for deg hvis hun velger brylluypet før dere og dere ender opp med å ha like blomster og kjole osv som henne da. vet ikke om folk tenker over slikt jeg..

Losby gods er et fint sted. Ligger på Lørenskog. Østlandet er rimelig stort da..

Hankø i Fredrikstad

Et hotell på Jæløya i moss, husker ikke hva det heter..Refsnes gods?

Skrevet

jeg er enig med deg, HI. hadde blitt ganske satt ut jeg og om en nær venninne hadde 'rappet' ideen min til sted for bryllupsfesten. hadde vært noe annet om hun hadde spurt meg om dcet var noe problem for meg at de tok det samme sted!!

Skrevet

Hadde følt det som deg.. blitt skikkelig sur =/ Forstår deg godt jeg! Utrolig teit og barnslig å stjele din ide...!!!!

Jeg hadde sagt ifra jeg...

Du kan jo snakke med henne, og si at du synes det var dumt at hun skulle stjele din ide.. at det kommer til å bli passe flaut for henne nå som du allerede har fortalt venner og familie, dine planer om bryllupet..Så kommer dem til å se at hun har stjålet din ide...

Æsj, vet ikke jeg... Men du får finne en finere plass da, og finne en ENDA finere kjole;) Fins maange flotte der ute;)

Skrevet

Så bare fordi hun skal ha det på samme sted som deg så blir du skuffa??

Hadde hun kommet med samme kjolen skulle jeg forstått det ;-)

Og at de blir omtrent like mange gjester ... skal dere ha et "unormalt" antall gjester da? Snakker vi flere hundre? Husk at alt mellom 20 og 100 er vanlig, og at selv om dere inviterer like mange ender dere garantert opp med ulikt antall gjester til slutt ;-)

Så lenge det ikke er mer enn du nevner her synes jeg ikke det er noe å ta på vei for.

Skrevet

Hmmm, siden jeg hadde en halvtimes pause midt i det forrige innlegget mitt ser jeg at det har kommet til ny info.

Hadde det vært samme lokale, samme kirke, kjole, blomster osv. hadde jeg sagt som sant var til henne. At det der var dine ideer og at hun får lage sitt eget bryllup, ikke kopiere ditt.

Så ja, er det så mye som blir likt hadde jeg blitt dritsur!

Skrevet

Flott at det ikke bare er meg hihi;P Vi skal (skulle) ha det på et av de nevnte stedene over her..men vi får se nå da hva det blir til:)

Ja jeg får fleske til å finne noe helt spesiellt og unikt.

Mrn føler meg passe oppgitt gitt..

Takk for svar=)

Skrevet

Ja, syns du har grunn til å være litt småsur jeg. Akkurat det med lokalene hadde ikke jeg brydd meg om, men vi bor på et ganske lite sted, og mange har hatt bryllup der før oss, men det med kjole, farger, blomster osv...det er å stjele din ide, og det er litt smålig.

Vi hadde litt omvendt vi da. Et vennepar som giftet seg etter oss, hadde så og si alt likt oss...litt rart, men det er nå deres valg.

Skrevet

Å planlegge et bryllup er ikke alltid like lett!

Det med lokaler kan det jo finnes en grunn til?Andre steder kan ha vært booket til den datoen de har valgt,økonomi kan òg spille en rolle.

Men det kan du jo spør hun om på en forsiktig måte?Hadde sagt at jeg ikke var helt komfortabel med det hvis de gjorde bare for å ha likt som dere,men at du har forståelse for det hvis det ikke fantes noe valg.

Det med gjester kan du overhodet ikke styre eller si noe på!Det er deres valg,og det må du nesten bare godta..Hadde blitt temmelig forbanna hvis noen prøvde å bestemme hvem jeg skulle be i mitt eget bryllup..

Kjolen til en brud er HELLIG ;-) He,he ;-) Hadde ei venninne av meg valgt lik kjole som meg hadde jeg blitt drittsur!Det er et tema som skal respekteres,og det finnes maaange valg,både brukt og ubrukt!

Så der er jeg helt enig med deg!

Du kan jo si til henne at du har lagt ned tid,krefter og kjærlighet i å planlegge dagen til deg og din kjære,og at du ikke synes det er noe gøy at hun kopierer alt.Det er noe hun må respektere synes jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...