Gjest Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Om noen har erfaring å dele av seg blir jeg glad; Jeg skulle få en pille som modner livmorhalsen 2 dager før jeg får stikkpille som skal gi rier. Er det noen grusomme bivirkninger av disse? Noen som vet hva de heter så jeg kan sjekke det opp på forhånd. De gjorde alt så "enkelt og greit" når de svarte på sykehuset, men jeg tror de skjønner at jeg er på randen av panisk angrep og vil skåne meg..... Har man rier like lenge som man ville ved vanlig fødsel? Må man avtale noe spesielt på forhånd mtp begravelsen? Jeg vet om noen få utseendemessige avvik på barnet, leppe/ganespalte og klohender (forårsaket av Edvards..) er det noen andre sjokk jeg burde være forberedt på? Så for meg at jeg skulle stelle og kle henne for begravelsen selv..
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Hei... Jeg hadde en senabort sist onsdag. Den tabletten du får 2 dager før heter Mifegyn. Den vil stoppe videre utvikling av fosteret. Jeg merket ikke stort av denne, bare bitte litt mens liknende smerter. Noen begynner å blø litt også. Når det gjelder riene, så har ikke jeg noe å samenlikne med(ingen barn), men jeg hadde det ikke godt til å begynne med. Men det er slik at du skal få så mye smertestillende du har behov for. Man skal slippe å ha særlig smerter, for dette er så ufattelig vondt alikevell. Jeg hadde ingen særlig effekt av tablettene og sprøytene jeg fikk, så jeg fikk epidural i tillegg. Det er jeg ufattelig glad for. Vet ikke hvor langt du er på vei jeg, men jeg var nesten 18 uker på vei. Vi var veldig usikkre på om vi ville se den lille gutten vår, men nå er jeg veldig glad for at vi gjorde det. Selv om det var forferdelig vondt da og i dagene etter. Jeg reagerte på fargen. Han var så mørk- rødaktig. Ikke lett å beskrive. Men jeg trodde han skulle være litt mere hudfarget. Jeg var på sykehuset kl ni og hadde fødte kl 19. Det kan virke som du er lenger på vei enn det jeg var, men du har da fått noen av mine erfaringer hvertfall. Vi skal ha gutten vår på en minnelund for barn og alt dette ordner sykehuset. Det er så ufattelig vondt å måtte gå gjennom noe slikt, men vil alikevell ønske deg lykke til.
tingeling87 Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 huff. det var leit å høre om deg.. da jeg måtte igjennom min senabort holdt jeg på fra klokken ni om morgenen til klokken halv seks på kvelden. hadde en del smerter, men man får så masse smertelindring man vil ha. jeg var bare i uke 15 og babyen hadde mange misdannelser. jeg valgte å ikke se henne for jeg var litt redd for hvordan jeg ville reagere da jeg skulle ha sett henne. var litt redd for hvordan hun ville se ut pga av de misdannelsene hun hadde også. det virker kanskje fælt av meg å si. men jeg ville heller ha henne i hjertet mitt og i tankene mine. med tanke på begravelse, så valgte vi å kremere og legge ned urnen i min mormors grav. begravelsesbyrået ordnet med alle papirer og sånt. begravelsesbyrået var fra tr.heim (jeg ble sendt til undersøkelser på st. olavs) mens jeg bor på gjøvik så derfor ordnet de nok med alt. håper du kommer deg igejnnom dette med god støtte fra familie og venner. masse lykke til og en varm klem fra meg.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Takk for at dere delte opplevelsene deres:) Litt roligere nå, det er fint å vite at man ikke er den eneste i verden. Skulle visst bare i nemda i dag og legges inn for utførelsen på mandag. Greit å ha noen dager å komme seg ned på bakken igjen først.
1prinsesse+2engler Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 I dag er det mandag...... Tenker masse på deg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå