callmebecka Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Etter en kjapp opptelling ser jeg at det er 10-15 stykker her med termin til høsten - WOW!!!! Lovende med tanke på en barselgruppe (selv om jeg er usikker på hvor mange av dere bor...) Hvordan har dere det?
Karina68 Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Det var visst ingen som svarte deg på denne:)) Jeg bor i Oslo og er nå 14+1 med termin i september. Jeg er VELDIG kvalm hele døgnet. Det har vært så ille at jeg faktisk har vært sykemeldt en periode. Har prøvd alt, akupunktur, Seaband, tørre kjeks, farris+eplemost- uten resultat. Håper virkelig det letter litt snart. Var på UL i uke 13- og alt så heldigvis bra ut, men skal ta fostervannsprøve og vil nok ikke slappe helt av før resultatene av den kommer. Må uansett si at jeg beundrer dere som begynner på dette prosjektet alene!
Oh'rly Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Hei Karina68 =) Leit å høre du er så plaget med kvalme, men hva tåler man ikke for å nå målet! Jeg har vært veldig heldig som bare var småkvalm de første 12 ukene, men oppdaget at de tre dagene jeg glemte å spise vitaminer var de eneste gangene jeg måtte kaste opp - så kanskje noe du kan prøve også? Jeg tok folat, jern, sana-sol og omega 3 tran daglig. Ingen aning hvilken av tingene som hjalp meg med den lille kvalmen jeg hadde, men har hørt B-vitamin skal være bra i så måte så muligens folat/sana-sol. Lykke til med resten av svangerskapet =)
Deneb Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har også den berømte kvalmen. Min ble så ille at det ble snakk om innleggelse for at jeg skulle få i meg nok væske (jeg gikk ned 1 kg. i døgnet). Nå har jeg fått noe som heter Afipran, og det hjelper i alle fall såpass at jeg beholder mat og drikke, men noe kvalme er der likevel. Ellers så er det jo fantastisk å få være med på dette eventyret. Svigermor har tatt opp et program som heter "I mors mage", så vi koser oss og ser på barnets utvikling fra uke til uke.
Igang Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Hei! Det lover veldig godt for barselgruppe i Oslo for oss iallfall. Vi har jo startet barselgruppe før, og gjør det gjerne igjen! Ja, nå venter vi nr 2 og denne gangen er det kona sin tur ut. Kvalmen er dessverre sterkt tilstede her ennå, men det går seg nok til. Vi har nettopp gått inn i uke 15, med termin 11. september :-)
jente1977 Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Jeg er kommet i uke 16, og formen er bedre enn på lenge. Er mye trøtt da, men ikke så mye annet å klage på.:-) Er litt morsommere å gå gravid nå også, som det er offisielt! Jeg bor i Oslo, og håper veldig på en barselgruppe til høsten..
Søker dagmamma på Oppsal Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 *Titter innom* Jeg er 21+1 i dag med termin 24 juli) Sliter litt med rygg og nakke, men ellers er formen ganske bra. Er veeeeeldig glad for at kvalmen er bote!
estragon Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Hei Ivrig, gratulerer med gutt på vei! Jeg vet ikke om du husker meg, men jeg husker deg. Vi var her inne samtidig da du ble gravid med første:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå