Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Har vært innom donorsidene her før uten å se at det har vært særlig mange heterofile par som bruker donor. Mannen min produserer ikke sæd, men ellers som "alle andre" menn. Vi har valgt å bruke donor og har allerede en liten gullskatt og nr er på vei. Vi har svært god erfaring med bruk av donor. Dessverre er det et tabuemne-spesielt for mannen og vi har bare vært delvis åpne om det. Lykke til alle som bruker donor, uansett hva slags parforhold/singeltilværelse en har. Jeg tror uansett at de alle fleste donorbarn er nøye gjennomtenkt og høyt etterlengtet. Det er et godt utgangspunkt for eventuelle utfordringer som kommer siden. Sorry - foretrekker å være anonym
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Så godt å lese. Vi holder på med ICSI-forsøk, men det går bare galt. Jeg har ett barn fra før, mens mannen min har veldig dårlig sædkvalitet. Svigermor hadde mange spontanaborter før hun fikk ham, og det msitenkes at det er arvelig mannlig infertilitet/nedsatt sædkvalitet som ligger bak. Så nå driver vi og venner oss til tanken om donorsæd. Brukte dere norsk eller utenlandsk sæd, og hva tenker dere om åpen/anonym giver? (dvs om barnet kan få vite om sitt biologiske opphav?)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Godt at det er hetrofile par som også bruker dette forumet. For en del av spørsmålene barna vil stille, er ganske like uavhengig av om foreldrene er likekjønnet eller ei. Selv om det ikke vil være like tydelig for barna med både en far og mor i oppveksten. Tror det er viktig å fortelle barna sannheten fra starten av, selv om det kanskje er vanskeligere der det er en far i bilde. ( for faren vil jeg tro) God at det finnes menn der ute som vil donore sine svømmere til lesbiske i parforhold, enslike og par som dere:) Vi er et lesbisk par som føler oss utrolig heldige, som får være med å forme og dele masse kjærlighet til vår sønn. Sammen med våre støttende og gode familier:)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Hei! Vi reiste til Danmark fordi vi i utgangspunktet ville ha anonym donor. I etterkant har vi lest oss opp litt om det å fortelle, og har nå bestemt oss for å fortelle barna våre. De aller nærmeste i fam vet det også, men ikke flere. Tenker at det blir opp til barnet å fortelle selv, men også at de får vite i ung alder slik at det blir naturlig for dem. Håper ikke det blir anskelig for dem at de ikke får mulighet til å treffe donor. Har litt dårlig samvittighet for det nå i etterkant. Vi vil fokusere på at det er den sosiale pappaen som er far, donoren har bare gitt oss cellene vi trengte for å bli mamma og pappa. En annen grunn til å velge Danmark er at de har kort ventetid (får time på dagen), de har større sædbank (Cryos) og mange klinikker å velge mellom + du kan få samme donor til evt søsken. Så vidt jeg vet kan du ikke det i Norge. Lykke til med valget videre. Ta gjerne kontakt hvis du vil snakke mer om dette:) HIlsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå