Curry Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Har funnet billige persienner, men de er 10 cm for brede. Går det an å skjære 5 cm på hver side? Det er trepersienner og kanten vil komme inn mot vindu, så jeg tror ikke kantene vil bli synlige.
Himmel og hav Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Jeg vet ikke om det funker på trepersienner, men jeg vet at det finnes noe som heter persiennesaks som lager den rette buen når du klipper dem. Men som sagt, jeg har bare sett det brukt på vanlige persienner. Tror du ikke de lett vil flise seg hvis dere skal sage?
petite fleur Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 På princess kutter de persiennene for deg, men tror det koster litt.
*sola ღ Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Svogeren min gjorde det, gikk fint med ei god kapp og gjærsag. Men toppen på persiennene(festet) er vel ikke av tre? Så de blir vel verre å kutte...Vet ikke hvordan han løste det der..
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Ja det kan du. Men du kan ikke bruke en persiennesaks, den er kun til bruk ved alu-persinner. Du må bruke skikkelig verktøy, som en elektrisk sak eller noe sånt. Husk å tape persienne godt sammen slik at de ikke glir fra hverandre eller flytter litt på seg, for da blir det skjevt. Kanten oppe som er festet på persiennen, må du bruke noe annet på. En baufil eller noen annet som tar metall. Lykke til
Sivalur Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Vi gjorde det med trepersienner fra Ikea. Samboer sagde de over, ble så fint at.
Odine! Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Vi brukte baufil. Resultatet ble tilfredsstillende.
Curry Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2008 Takk for svar. Da kjøper jeg på Ikea og tar med hjem til foreldrene mine i påsken. de har masse verktøy. Så ut som de på Ikea var på salg nemlig, og er det mye å spare i forhold til å kjøpe på feks Princess.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå