Gå til innhold

Hjertelyd hos jordmor når det er flere....

*Lykkelita*2barnsmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden jeg ble gravid drømt mange ganger at jeg får tvillinger... er ikke noe spes som tyder på det, annet enn drømmene, og at jeg har fått stor mage fort. (Men dette er nr to også)

Hos jordmor hørte vi bare en hjertelyd. Dvs, hun la den dingsen bortpå magen, og traff rett på hjertelyd. Så hun lette ikke rundt, eller lyttet ikke flere steder da...

Dersom det hadde vært flere der inne, så ville hun hørt det? eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må nok leite litt for å finne 2 hjertelyder, det gjorde ihverfall min jordmor. Du vil jo uansett få vite det på ordinær UL, eller du kan ta privat UL dersom du ikke kan vente :)

Lykke til.

Skrevet

Skal på ultralyd rett over påske, og venter nok til det... er nok bare en der inne da... men tror faktisk jeg ønsker tvillinger nå....

Skrevet

Det kan være veldig vanskelig for jordmor å høre to hjertelyder.

Selv går jeg til en jordmor som har stor erfaring med tvillingsvangerskap og når jeg var på forrige kontroll (i uke 26) hørte hun bare den ene tvillingen. Vi visste at begge var i fin form for vi kjente dem sparke begge to, men til tross for mye leting og dytting for at den lille skulle endre stilling fikk hun ikke frem hjertelyden til den ene tvillingen.

Tenkt så vanskelig det da kan være om man ikke vet at de er to samtidig som de er mye, mye mindre...

Lykke til med svangerskapet, uansett om der er en eller to!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...