Gå til innhold

forskjellig termin hos legen og her?

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen i dag på kontroll. fikk høre hjertelyden til den lille der inne:-)

Når jeg var der sier han at jeg er 14 uker på vei i dag. Når jeg logger meg inn på denne siden står det at jeg er 15 uker på vei? Hva er riktig? Han viste meg jo på gravid hjulet sitt og der sto det 14. Har termin 04 sept.

Blr litt forvirra :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137041920-forskjellig-termin-hos-legen-og-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fordi at på BIM, så regnes du som om du er i 15. uke (altså ikke fullgåtte 15 uker enda).

Mens legen regner deg som 14 uker (fordi du enda ikke er fullgåtte 15 uker)

Skjønner godt at du blir forvirra. Tok litt tid før jeg også skjønte dette. Og det jaggu ikke lett å bli klok på!

Jeg var også hos legen i dag.. Hun sa jeg hadde termin 17 Sep.. Mens jeg har regnet ut selv at jeg har termin 15 sep.. og BIM sier også 15.. Det stemmer.. For på det gravidhjulet så er ikke 29 februar med. siden det bare er hvert 4 år... Så legen min mener da 16 februar.. Jeg blir forvirra av BIM jeg også.. Det står riktig på dato og hvor mange dager jeg har igjen og sånn.. Men den går over i neste uke hver lørdag, mens det riktige er hver mandag.. det m at jeg er en uke mer på vei her enn hos legen er fordi legen teller fullgåtte uker.. BIM teller den uka du er i.. sier uke 13 istedenfor 12+2 osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...