ikø29 Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Nei. Fikk "forbud" mot samleie den første uken etterpå. For uten det skal vi ikke bade i rugeperioden. Ellers er nok alt "som normalt."
eple3 Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Nei - og jeg har aldri hørt om noen som får dette. Derimot er det noen forholdsregler etter uttak en bør følge - ikke sex, ikke noe bading, og ikke hard trening. Tror det var det..
bollibompa Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Jeg har faktisk hørt at noen får antibiotika ved innsetting. Dette for at kroppen skal konsentrere seg om noe annet, da enkelte frastøter seg embryoet fordi kroppen oppfatter dette som et fremmedlegeme. Hørte faktisk om ei som prøvde og prøvde i mange år med forsøk uten å bli gravid. De fant til slutt ut at hun var autoimmun, og satte henne derfor på antibiotika ved innsetting av egg. Hun ble jammen gravid! Jeg har spurt Lindeberg ved Nordica om dette, da vi har vært igjennom 4 uttak (totalt 10 innsettinger) hvorav jeg har mistet 2 ganger. Jeg spurte bla om dette med Binyrebarkhormon som jeg hører enkelte tar for å sette ut sitt eget immunforsvar. Lindeberg sa det var mulig at han kunne sette meg opp på en lav dose med Binyrebarkhormon prdnisolon i 2 uker etter innsetting. Jeg vet ikke helt om dette er det samme som antibiotika. Men jeg skal ihvertfall sjekke opp dette nærmere. Har tenkt å høre både med Medicus og Hausken hva de mener om dette.
purple Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Bollibompa. Det er nok prednisolon du referer til....det er ikke det samme som antibiotika. Det bremser betennelser i kroppen og kan forhindre at en kropp som har høyt immunforsvar, støter ut et embryo dersom det er rett kodet. Vet noen har hatt utbytte av dette. Særlig de md kroniske betennelses tilstander alt fra endometrose til chron i tarm. Når det gjelder AB generelt etter innsetting gis dette ikke Norge med mindre man har fått infeksjon! Sjeldent det oppstår infeksjon etter uttak. Har aldri hørt om noen...
bollibompa Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 hmmmm......jeg har Ulcerøs Colitt/kronisk tarmbetennelse, og har aldri fått anbefalt binyrebarkhormon..... Har snakket med flere fertilitetsklinikker, og ingen av legene mener at sykdommen min skal ha noen betydning for om vi skal lykkes med prøverør eller ikke. Nå skal det sies at jeg ikke er veldig hardt plaget, og bruker heller ingen medisiner. Men det er sant at jeg vet av en dame som fikk antibiotika ved innsetting pga ato-immunitet (hva nå det betyr....) og hun ble altså gravid etter mange mange forsøk.
purple Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Jeg hadde morbus chron i mine yngre dager og gikk da på prednisolon som skal dempe betennelsen. Men ble til slutt operet og fikk fjærnet mye av tynntarmen. Vært frisk siden. Nei, legene på offentlige klinikker tenker ikke som leger i det private hehe. Vet iallefall Hausken bruker dette på sine pas. v betennelses tilstander i kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå