Gå til innhold

Legen skremte meg....

Gjest

Anbefalte innlegg

Var nylig på ny kontroll av guttene, kontrollerer en gang i uken nå, er i uke 38. Undersøkelsene har hele tiden vært fine, men nå viste det seg at det var litt dårlig blodgjennomstrømninger i hodet til den ene. Legen sa det fortsatt var innenfor normalen, men litt lavt (tolke det den som kan??) Ellers fikk hun ikke gjort seg ferdig da det var for mye pustebevegelser hos babyen.. Fikk beskjed om å kjenne ekstra godt etter bevegelser hos denne tvillingen. Saken er at han ligger enten bak morkaken eller på en sånn måte at det er vanskelig å tolke om det er den ene eller den andre av guttene som beveger seg... Kjenner jeg blir helt gal her.. Jeg skulle ikke bekymre meg, men i alledager, da må ikke legen skremme meg sånn??

Flere som har erfaringer med dette?? (Doppler altså?)

Fortsetter under...

Har ingen erfaringer å komme med på dette området men het høres ju helt FORFERDELIG ut!!!! Spesielt som det kan være veldig vanskelig å kjenne forskjell på hvem det er som rører på seg. Jeg hadde nok gått tilbake til legen så fort som mulig og fortalt at du ikke klarer å føle forskjell og er veldig urolig for at alt står bra til. Nå er du også kommit så langt at de klarer seg fint utenfor magen så hvorfor ta noen risiko med å ha dem inne i magen enda lenger. Jeg hadde nok forsøkt å få dem til å sette igang fødseln og få dem ut. De kan vel ikke heller ha det godt hvis du går og er urolig de kommende dagene???

Håper innerlig at du snart får ha to friske fine barn hos deg, lykke til!

Har fått roet meg ned mye nå. Skal på ny sparketest i morgen og jeg kjenner bevegelser i magen, det er bare å få orientert hvem som beveger seg hvor, ikke så lett men jeg tror jeg har kontroll på de :) Jeg ringer dem uansett om jeg er i tvil. Samboer var heldigvis med på siste kontroll, han tar dette litt roligere enn meg og forklarte meg hva legen egentlig sa. Det er lett å høre feil når man blir opprørt. Skulle uansett forberede meg på innleggelse så her er bagen pakket og ligger klar i bilen.

Håper alt går bra på sparketesten i morgen da!!Skjønner godt du ble litt skremt av det legen sa..syns i grunn det er rart at de ikke bare satte deg i gang når du har kommet så langt..jeg fikk planlagt keisersnitt i uke 36 +4 bare fordi jeg bodde så langt fra sykehuset og de ville ikke risikere at det begynte av seg selv. Og viss jeg skulle født normalt hadde de satt det i gang i uke 38 uansett...vel vel får satse på at du snart får hilse på guttene dine!Lykke til!!

Annonse

På ultralyd i uke 37 oppførte den ene tvillingen vår seg slik som du beskriver. Hun sa ikke noe om at det kunne være galt, det med pustingen.. hun klagde bare på det var vanskelig å gjøre mål av han. Vi satte igang fødselen, utfra vårt ønske en uke senere. (det får alle tilbud om her i Trondheim).

Det sto fint til med begge, men på fødselsrapporten sto det at han bar litt preg av at det var et flerlingesvangerskap.. han hadde dessuten tapt seg noe i vekt på slutten, og var noe mindre enn broren. Ikke noe farlig med andre ord, men verdt å følge med iallefall!!

Lykke til - tenk at du veldig snart er i mål..Guttene mine er 4 mnd om en uke, og vokser som bare det. Han som var minst, var 400gram lettere enn broren ved fødselen, men var 5 gram mer på siste veiing. Så nå er han godt over dobbelt så stor som da han kom ut.. Helt fantastisk - og bare på pupp :-)

Det gikk veldig fint på siste sparketest. Fikk snakket litt med jordmor ang det legen hadde fortalt. Syns det var godt, hadde nå bare legen sakt det samme som jordmoren så hadde jeg sluppet bekymringene. Fikk beskjed om å slappe godt av i helgen, og det gjør jeg også. Bare koser meg sammen med samboer og ser fram til kontroll igjen på mandag. Da er det kanskje snakk om innleggelse. Håper igrunn på det. For nå VIL jeg treffe guttene mine :-)

Takker for svar jenter. Ha en fortsatt fin helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...