Gå til innhold

Jeg har endelig klart å slutte :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært røyker i magnge år. Har også sluttet veldig mange ganger, og begynt igjen etter en kort periode som festrøyker. Det samme har gjentatt seg gang på gang :)

Prøvde Zyban for 3 år siden, men fikk en voldsom allergisk reaksjon og måtte slutte med pillene.

Jeg har lest "Endelig ikke-røyker" gang på gang, sluttet og begynt igjen.

Så fikk jeg resept på Champix. Gikk på dem i 2 uker før jeg sluttet helt, fortsatte på pillene i 10 uker til og har nå vært helt røykfri i 8 mnd :) Og tro det eller ei: jeg har overhodet ikke lyst på røyk :) Jeg drikker kaffe som vanlig, tar et glass vin og lever helt som før uten lyst på røyk :)

Ja, det har kommet noen kilo, men langt fra så mange som ventet, da jeg begynte å trene før jeg sluttet.

Og ja, det er bivirkninger med Champix. Jeg ble veldig trøtt og var det hele tiden mens jeg gikk på pillene. Irritabel var jeg også, mer enn de andre gangene jeg har sluttet å røyke. Men det var verdt det :) Og det var definitivt verdt pengene, for nå sparere jeg masse penger hver mnd på ikke å røyke :)

Så lurer du på å slutte, snakk med fastlegen om Champix kan være noe for deg. De skal ikke brukes hvis man har psykiske plager, da disse kan forverres ved bruk av Champix.

Lykke til. Jeg håper mange får oppleve hvor godt det er å være røykfri uten røyksavn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at det er flere som har klart å slutte med Champix:)

Har selv begynt på de for litt over en uke siden, og hadde min første røyk frie dag i dag:)

Det var faktisk ikke så ille som jeg hadde trodd, men tenker mye på at jeg har tatt min siste røyk, og aldri får oppleve det igjen:(

Håper det blir bedre etterhvert!

Lykke til videre i ditt røykfrie liv:)

Skrevet

Bare ikke slutt ned pillene for tidlig. Jeg anbefaler deg å bruke dem minimum 12 uker totalt. Lykke til. Dette klarer du :) Fokuser på alt det positive:

- Du får bedre tid

- Du får bedre helse

- Du får bedre økonomi

- Du lukter ikke lengre røyk

- Du blir et røykfritt forbilde for dine barn

Skrevet

Ble du veldig kvalm i starten?

Føler meg helt elendig for tiden! Kasta opp i helgen, holdt på å kaste opp når jeg leverte elste i bhg.

Yngste mann må jeg plasere i lekegrinden titt og ofte, orker ikke å gå etter hen å ta fra han alt som han ikke får leke med, føler at jeg må kaste opp bare jeg reiser meg litt fort opp, eller stresser litt:(

dette starter ca. 15 min. etter at jeg tar pillen om morgen, og varer ca. 4-5 timer:( Etter på er jeg "bare små" kvalm:s

Vurderer sterkt å stoppe å ta pillene nå, kan jo ikke fortsette sån.... sette gutten i reisesengen hver gang han vil ha noe på stue bordet:/

Må jo få utforske værden han også, selv om mammaen hans skal slutte å røyke!:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...