Gå til innhold

Bruke navnet som gammel flamme...??

Anbefalte innlegg

Jeg går og tenker på ett guttenavn for tiden, som liker bedre og bedre. "Problemet" er at da jeg var 14-15 år (altså 17 år siden) hadde jeg etpar sommere der jeg var så forelska i en gutt som het dette... Jeg har siden den tiden ikke hatt noe kontakt med ham, heller ikke sett ham! Traff han bare disse sommerene på vårt felles feriested.

Det ble jo bare typisk sommerflørt, der jeg, vel hjemme igjen, skrev navnet hans over alt: på bøker, på sko, på skolesekken...etcetc - you know!

Blir det for teit å bruke dette navnet? Har ikke engang foreslått det til barnefaren... JEG har ikke noe problem med å bruke det. Men vil han synes det er dumt? Mine foreldre iallfall husker jo denne gutten...hva vil de tro? Spiller det noen rolle?

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137040666-bruke-navnet-som-gammel-flamme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke om samboeren din kjenner til sommerflørten din, men gjør han det så tror jeg neppe det vil bli tatt gått i mot... Jeg hadde i alle fall blitt meget amper hvis mannen min foreslo navnet på en eks som det vakreste han visst, uansett hvor kortvarig forholdet hadde vært.

Ikke akkurat eks, da! Traff han to sommere på rad, og så han 1-2 uker hver gang. Var 14-15 år, så noen seriøs kjæreste var det jo ikke!

min samboer nå vet ikke om denne sommerflørten, tror heller ikke han vet hvem dette er, men jeg må jo evt fortelle det til han ettersom mine foreldre og etpar venner vet om dette/husker han...

Jeg for min del ser ikke helt problemet, ettersom jeg var så ung... Hadde aldri tenkt på å bruke navnet på en fyr jeg var mer seriøs forelska i/sammen med. Men skal man kutte ut alle navn som har vært på gutter man har vært forelska i opp igjennom alle år, så.-- ja, da utelukkes veeeeeeeldiiiig mange navn! ;-) hehe

Jeg har en nevø som har samme navnet som en av mine søstres ungdomkjærester, jeg husker han som kjempekjekk, Mørke øyne. Han fikk seg en god latter da våres bror fortalte han hva nevøen vår heter. Han synes at det var kult at søstern min likte han så godt at hun kalte opp sin sønn etter han. Bare for å legge til så var det hun som sa opp den gangen. Hihihihihihihihih

Annonse

Jeg skjønner :-) Tenkte dette var din første store kjærlighet eller noe... Men betraker du det bare som en liten flørt er det vel neppe så farlig... Dersom mannen din synes det er greit er det vel neppe noe problem - hans mening er jo den viktigste!

Har ikke så lyst til å si hva navnet, for har aldri (?) sett det foreslått her på navnedebatten, og vil ikke at "alle andre" skal begynne å bruke det... Men det er et helt vanelig navn altså, sikkert bare "avglemt".

Da jeg gikk gravid sist (for 4 år siden) fallt jeg for Leander. Hadde aldri hørt det før, men så det i ei kryssordbok (jepp, desperat jakt på navn, leter overalt!!!). Fikk ikke sambo med på dette -dessuten ble det jente- og er veldig glad for det, for nå er det jo såååå pop, da!!!

Og forresten så tenker jeg ikke på denne fyren fortsatt. Ikke mer enn andre jeg har vært forelska i/flørta med iallfall. men nå er jeg kjent for å huske godt, da, og jeg elsker å mimre! Men vil likevel ikke føle det som noen oppkalling etter han!

vi får se. sambo har ikke kommentert min oppdaterte liste enda...

så vet ikke hva han mener. Kanskje navnet er uaktuelt uansett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...