Gå til innhold

Barnevogn til nyfødt...

Anbefalte innlegg

Venter mitt fjerde barn, har temin 27 juni. Har tenk på hvilken barnevogn som "vi " ska kjøpe, det er ju så mange forskjellige typer. Når vi ventede vårt første barn (gutten er 6 år nå) så kjøpte jeg en stilig vogn, men den visade seg å ikke være en bra barnevogn :(

En masse problemer med den....

Så nå lurer jeg på hvis det er noen som kan hjelpe meg med dette?

Har ikke peiling på hvilket merke eller type barnevogn som er bra ..

Vær så snill å hjelp meg, vill ikke kjøpe en dålig barnevogn igjen...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137039740-barnevogn-til-nyf%C3%B8dt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja litt vanskelig å gi det konkrete råd egentlig for smaken er jo som kjent som baken. Bruksområdene våre er jo også veldig forskjellig. Vi har selv en simo kombi og en OTH. Nå brukes bare simoen som sovevogn i bhg for den blir for tung for meg som bor på bratte vestlandet. Valg av nyfødt-vogn avhenger jo også litt av når man får babyen. Hadde vi fått en vinterbaby nå med denne vinteren vi har så ville jeg nok foretrukket simoen i starten ettersom bagen og vogna generelt er litt lunere. Nå får vi vårbaby så det er innkjøpt bag til OTH'en.

Uansett så tror jeg at jeg ville valgt en 3-hjuling hvis bruksområdet ditt er variert. Den er mye mer lett manøvrerbar og enklere å ha i bil. Og det finnes veldig mange varianter å velge mellom. Ta deg en tur på forskjellige butikker og prøvetrill!!

Annonse

Hei!

Jeg anbefaler Teutonia mistral på det sterkeste. Jeg fikk anbefalt den av flere venninner og har selv anbefalt den videre da jeg er kjempefornøyd!

Vi brukte softbagen til hun var 7 mnd. Vi bruker halve bagen fortsatt i og med at den kan deles i to slik at det fortsatt er lunt og godt og sitte i sportsdelen. Vogna er kjempelett og tar liten plass i bilen (den tar halve bagasjerommet). Det er i tillegg masse muligheter. Man kan f.eks kjøpe til hardbag til den. Jeg simpelthen elsker vogna og anbefaler den på det sterkeste!!

Av 4 hjulinger ville jeg sett på teutonia mistral, teutonia prestige, emmaljunga city cross eller brio happy (men sistenevnte med det orginale teleskop understelet til brio, ikke compact understellet). Dette er lette og greie vogner.

Det du bør fokusere på er at sportsvognsdelen er god da det er den man bruker lengst. Altså jeg mener at man ikke bør kjøpe en vogn bare fordi den er fin som bagvogn uten å sjekke at den også funker greit som sportsvogn. Simo og emmljunga edge/ classic/ smart vognene er jo greie som bagvogn, da veier selve vognen mindre, men babyen er også lettere. Som sportsvogn veier de mer, da er også babyen større og tyngre så det blir fort ganske tungt!

Av 3 hjulinger kan du sjekke ut One three hill, Trends for kids og Easy walker.

Altså 3 hjulinger med svingbart fremhjul er jo veldig deilig å trille, i alle fall på shopping hvor det er masse svinging. I tillegg er disse vognene lette. Men 4 hjulinger har ofte bedre fjæring (godt å ha på grus osv.) og de fleste 3 hjulingene har ikke vendbar sportsvognsdel (de som har det syns ikke jeg virker noe gode), om dette er nødvendig kommer litt an på barnet, Mine barn har jo uansett bare ville sett fremover likevel.

Annonse

Heisann. Vi skal ha baby i juli og ahr akkurat bestilt Teutonia Spirit S3, skal hente den på søndag. det er en utrolig fin vogn med 3 hjul, den bør du ta en titt på altså. den finner du mye om på barnevogguiden.no og på lilleprinsen.no, der endte vi opp med å kjøpe den, kjempe god service og bra pris! ta en titt på nett og gå i butikkene å se og ikke minst prøvetrill i butikken. vi fant fort ut at vi ville ha den vognen og at det for oss passet best med 3 hjuling!

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...