mamma mania Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 å spise middag!!! Har prøvd både hjemmelaget potet og gulerot og middags glass. Han brekker seg med en gang han får det i munnen! Han er 6mnd. Hvorfor?? Noen som vet?
Gjest Gul stjerne Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Er det små klumper i maten el er den glatt? De liker ofte ikke klumper disse små... Min liker heller ikke middag, (har prøvd mange glass og også lagd selv), og er på din alder. Jeg gir ham heller grøt to ganger daglig, fruktmos som mellommåltider, pluss mme. I den siste tiden drikker han lite mme, derfor mer grøt og frukt. Prøver litt middag innimellom, så han venner seg til det gradvis.
*smula* Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Har samme problemet her. Han spiser kanskje 2 t-skjeer, så vil han ikke mer. Så nå gir jeg han to måltider grøt i steden for, og prøver igjen med middag om en stund. Helsesøster fortalte at det var en del babyer som ikke likte de smakene og konsistensen, men når de ble litt eldre, gikk det greit. Har forresten hatt størst suksess med glass som ikke inneholder potet (virker som det blir litt seigere av poteten).
yret Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Min har bare så vidt begynt å spise litt middag nå, og hun nærmer seg 8 mnd. Mange trenger tid til å venne seg til disse smakene. Hvis du ammer, så kan du blande litt mm i mosen. Da blir den søtere. Noen har også hell med å blande litt fruktmos i middagen. Ellers er det bare å ta tiden til hjelp. Det kommer etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå