Kassi 3 gull Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Hei! Lurer litt på hvor lenge jeg skal gå med mens som varer rundt tre uker?? Sluttet å amme for 3 mnd siden og mensen kom ganske raskt tilbake. De to siste gangen har jeg hatt mens i tre uker, en uke "fri" og så på 'an igjen tre nye uker... Vet at det tar litt tid før alt er ved det normale, men når bør jeg evt ta kontakt med lege? Noen som har erfaringer med dette?
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Bruker du noen spesielle prevensjonsmidler? Det er mange preventiver som påvirker varigheten av mensen. Bla. så kan kobberspiral både forsterke blødningene betydelig og forlenge varigheten av mensen, selv om kobberspiralen ikke inneholder hormoner. Bruker du spiral?
Kassi 3 gull Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2008 Nei, bruker cerazette p-piller... Og jeg startet jo på det første brettet ca 3 mnd etter fødsel. Da hadde jeg jo ingen "første dag av mens" å forholde seg til så jeg måtte bare starte en dag... Nå passer det ikke i det hele tatt og når jeg starter på nytt brett nå er det ca midt i syklusen... Takk for svar forresten
M+A=ny baby i april Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Skal vel ikke ha noe å si når du begynner på nytt brett, tablettene inneholder det samme og vi tar dem hver dag. Jeg bruker også Cerazette, og har hatt lang mens i 2 uker no, første mens etter fødsel i april. Jeg misliker det sterkt og lurer også på om det er p-pillene eller noe annet. Har alltid tidligere hat korte og regelmessige mens, og mistet blødninger ved p-sprøyte-bruk. håpte det skulle skje med Cerazette, hum :-( Noen andre med erfaringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå