Gå til innhold

noen her som har blitt overstimulert i forbindelse med IVF?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har begynt på nesespray i dag og har allerede rukket å lese skrekkhistorier av folk med PCOS som har blitt overstimulert... Har noen her opplevd noe lignende? Hva slags symptomer bør man være obs på?

Hilsen redd....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

ja det er mange skrekk historier der ute, men som regel er legene saa flinke at man kan unngaa det. (har ikke hatt det selv) Hos meg holdt de godt oye med utviklingene naar jeg starta med hormonene, for aa se om de matte oekes eller reduseres. Alt gikk kjempebra.

Noen symptomer kan vaere at man blir veldig oppblaast og legger paa seg mye helt plutselig. Samt ubehag/smerter i magen..

Skrevet

Hei!

Ja, det finnes mange skrekkhistorier om dette. Men ikke alle tilfeller ender like alvorlig.

Jeg har selv pco og er blitt overstimulert to ganger.

Første gang ante jeg ingenting om det så det var et skikkelig sjokk for oss da vi måtte avbryte alt.Da hadde jeg lagt på meg nesten 4 kg på veldi kort tid, noen dager bare. Hadde en del vondt i magen, var veldig oppblåst og øm.

Det var likt andre gang, men da kjente jeg det før legene avbrøt behandlingen. Kjente smertene godt igjen.

Etter man har hatt mens etter avbrutt beh. kommer man seg tilbake til vekten man var. Neste gang kommer jeg til å være veldig obs på magesmerter og oppblåsthet.

Skrevet

hei

eg blei overstimulert 3 gonger av 4 forsøk. men det gjekk mest på gonal f sprøytene. eg blei veldig tungpusta og vondt i sidene der eggstokkane er. måtte ta blodfortynnende sprøyter. Du kjenner det ganske bra sjølv om du blir overstimulert. Ikkje ver redd for å spørre legen din viss du er usikker!

Lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...