Gjest Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Hei Vi hadde vårt 4 uttak nå, satte inn 2 egg den 14.02. Har testet gravid. Ingen barn fra før. Jeg mener at jeg har hørt at det er større sjangs for å miste når man er gravid ved ett prøverørsforsøk enn om man er blitt gravid på vanlig måte? Noen som har hørt noe om dette eller har lest noe? Legg gjerne med en link hvis dere har sett noe på nettet. Er selvsagt kjempe redd for å miste nå som vi endelig har testet positivt! Klem
*påveitilåbli4barnsmamma* Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Gratulerer sååååå mye med positiv test. Skjønner at du er engstelig, har hørt noe engang om det jeg også, men nå har du sikkert fått crinone eller progestan, som skal gi ekstra progesteron. Som igjen skaper fint miljø for barnet ditt. Slapp av og nyt at du er gravid. Tenk, du skal bli mamma;-)
proppeloppen Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Gratulerer så mye! Jeg tror ikke du skal tenke så mye på dette, kjære deg. Sjansen for å miste er ganske lik uansett om det er en "normal" graviditet eller prøverør. De har antydet en litt større sjanse hos oss med prøverør, men den er ikke stor. Jeg kjenner meg igjen i tankene dine når du endelig har blitt gravid. En går og er veldig redd for å ikke "komme i mål" når du endelig har fått spirer i magen. Jeg tror du kan forberede deg på at disse tankene ikke forsvinner før du ligger med ungen(e) på trygt på magen. Jeg klarte ikke å føle meg helt trygg på at dette gikk bra før jeg havnet på fødestuen ......17 dager over tiden (he-he)....... Mitt beste råd til deg, er å prøve å leve så normalt som mulig, som gravid. Tenk positivt og ta en ting i gangen. Lykke til
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Først gratulerer så masse med positiv test. Spennede å se om det bor 1 eller 2 der inne:-) Jeg kjenner meg veldig igjen i den redselen du har for å miste. Jeg mistet selv da jeg ble gravid etter fryseforsøk, og fikk beskjed at det ikke var mye større sjanse for å miste enn om man ble gravid naturlig. Når jeg ble gravid igjen var jeg enormt bekymret frem til ordinær UL i uke 20 (selv om 4 UL`er før uke 13 viste at alt var normalt), etter dette har det roet seg litt. Er fremdeles redd det skal gå noe galt, men nå nyter jeg graviditen til det fulle og gleder meg over alle spark lillegutt gir:-) Skal krysse fingrene for at alt går fint for deg, og bare be om flere ultralyder etter den i uke 7. Vi har lov å være litt hysteriske, har jo slitt for dette så lenge. Jeg har iallefall fått veldig mye forståelse fra de jeg har vært borti i helsevesenet. Kos deg videre i svangerskapet og oppdater oss om det er 1 eller 2 der inne:-)) Klem fra
2gutter:) Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 hei hei:) Ble gravid på 1.ivf, har en gutt på 2år å vise til:) Så her gikk d bra. Så ble jeg gravid i sommer spontant uplanlagt, men mistet i MA i uke 11. Men er blidd gravid ijen nå spontant, utrolig nok, å er i uke 6 å håååååper at alt går bra denne gangen:) Masse lykke til:)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Har jeg ikke hørt før... Selv har jeg mistet 3 ganger, men denne gangen som jeg ble gravid ved hjelp av IVF er alt i skjønneste orden :-)
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Tusen takk for svarene! Skal på ultralyd første uka etter påske. Blir ei spennende tid fremover
Søskenhåp adopterer Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Har mista 2 ganger (begge ICSI). Hørte/leste at 25% av alle graviditeter ender med abort. Dette da "normale" graviditeter. Så tallet er uansett ganske høyt! Ja jeg "gruer" faktisk til bli gravid jeg nå, i frykt for gjentakelse av det som skjedde sist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå