Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Er gravid i sjuende måned, og helt blank på navn. Blir det en gutt, skal han hete Johannes, etter både min og samboers familie. Jentenavn, derimot, er vanskelig. Oppkalling er uaktuelt, da vi ikke liker noen av navnene vi har å velge mellom. Vi leter etter ett navn (ikke dobbeltnavn) som er koselig men ikke veldig vanlig. Altså utenfor topp førti. Samme om det slutter på e eller a. Ikke mer enn tre stavelser. Vanessa, Nocole, etc er det verste jeg vet, så ikke i den retningen. Liker navn som Embla, Tyra, Mille, Luna, men alle disse er brukt av nære venninner. Jeg studerer litteraturvitenskap og barnefaren er skuespiller, om det tegner et bilde av oss. Bor i en stor by. Jeg heter Fride og samboer heter Emmanuel. Vi har begge vært glade for å ha litt sjeldne navn for vår generasjon, og ønsker det samme for jenten vår. Forslag? Tusen takk for all hjelp, begynner å få høy puls!
prebs Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Skal vi se...Jeg vet ikke om disse er sjeldne nok, men de er iallfall utenfor topp 40- og jeg liker dem godt: Hedvig Ebba Nanna Agnes Hilda Synne Tilde Thale Kristin Ingvild Milla Alma er noen iallfall. Johannes er forresten knallflott!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Enig med prebs, Johannes er et knallflott navn! Det kommer nok vi også til å bruke hvis vi får en sønn en gang, som oppkalling ;-) Av litt mer sjeldnere navn, altså utfor topp 40 lista, liker jeg godt Ingvild, Kristin og Maja. Og kansje Lovise?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Lenea Ava Runa Ronja Mina Ada Thalie Mira Maya Kaja
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Evine Alina Thale Iben Olin Abiel Adora Amor
Jannamor Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Vilja Tilda Vida Muna Moa Moanna Johanne/a Noelia Kira Milla Vilde Tiril Olive Othilie Olivia (shakespeare) Ellida (ibsen) Hedda Hedvig Synne Mina Milly Nanna Beryl god snackspose det der hehe (endel skuespillervennligenavn da. i hvertfall synes jeg det selv og jeg er kunstner selv)
Jannamor Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 og Ea Tilja Eira - det er bare så utrolig kult navn! Finja Eir Sol Vår Evelyn Elinor Nora (skal vår hete) Ronja hehe gir meg ikke hehe
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Frøya Hitra Lana Rakel Vivi Fia Bea Tara Sanna Rina
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #12 Skrevet 4. mars 2008 Klara Dina Dagny Dagmar Laura Lydia Larentse Stella Vida Vår Edel Edle
Vannmann35 Skrevet 4. mars 2008 #13 Skrevet 4. mars 2008 Hva med Johanna eller Johanne da, dersom det blir jente? Ellers, hva med: Thelma Thale Asta Livia Flora Lilja Lilli Ebba Vilja Alva Moa Vilma Alma Salma Uma Siril Anine
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #14 Skrevet 4. mars 2008 jeg nevner noen noen som er nevnt allerede og noen nye: Noelia Ebba Stella Moa Cornelia Bianca Alba Leona Cora Thalie Ariel Adele
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå