Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag så ringte jeg til legekontoret for å bestille time for blodprøver. Fikk da spørsmål om hvorfor jeg skulle ta de testene. Ærlig som jeg er fortalte jeg at min kjære og jeg skal til Danmark med et ønske om å bli gravid og at klinikken krever at visse tester er tatt først. Da fikk jeg beskjed om at de kunne ikke hjelpe oss i gang. For det hadde de ikke en gang lov til. Hallo det er jo snakk om noen tester. Litt irritert kan du si.... Arg. Måtte bare få ut litt sinne!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig frustrerende da. Har dere kontak en annen lege? Sier du hvor dere bor så er det kanskje noen her som kan si hvor dere kan gå.

Skrevet

Hæææ, det værste jeg har hørt.

Jeg ville bestilt en time hos fastlegen min (hvis h*n er ålright da?), hva det gjelder har ikke sekretæren noe med. Så skriver legen ut hva slags prøver som skal tas av deg.

Kjempe trist at Norge er sånn syns jeg. Tar ut piffen fra alle og enhver!!

Men vi slår hardt tilbake!! Ikkesant!!??

Ønsker der lykke til. Stå på...

Skrevet

Det kan da ikke være lov. Leger er jo forpliktet til å hjelpe. Så lenge det er snakk om noen prøver bare. Jeg ville ringt opp igjen og krevd å få tatt prøvene. Sekretæren kan ikke bare avvise på den måten da!! Utrolig dårlig behandling må jeg si.

Skrevet

Huff, enkelte går virkelig over stokk og stein i sin iver etter å følge loven slik de ser den. På den ene siden oppfordres vi til å teste oss for både det ene og det andre av rent helsemessige årsaker - men så snart vi skal bruke resultatet av testene til å bli inseminert i utlandet skal de plutselig slå seg helt vrange og nekte?! Hallo?!

Håper dere finner et legekontor som gir dere den hjelpen dere trenger (og i tillegg har all rett til å få) så dere slipper denne typen belastning i tillegg til alt strevet med å jakte på gullegget. Lykket til! =)

Skrevet

Så trist at dette skulle være det første møtet med helsevesenet i denne prosessen!!!!

Etter hva jeg har skjønt er det opp til hver enkelt lege/gynekolog å tolke regelverket med tanke på hva som er ulovelig eller ei,desverre!

Kan godt hende dere kan få omgjortdette ved å klage, men hvis det finnes alternative leger er vel de å foretrekke fremfor noen som ikke egentlig ønsker å hjelpe dere...

Men kanskje var det en uvitende legesekretær, ikke egentlig motvilje?

Det finnes i allefall maaaange veldig flotte leger som gjør det de kan for å hjelpe oss på den beste mulige måten, håper dere treffer på en av de neste gang!

Lykke til!!!!

Skrevet

Hmmm... høres nesten ut som legekontoret i Mysen.... men det er vel flere av den vanskelige sorten. Ei ung venninne av meg (19 år) ringte dit for å få en legetime, hun hadde nettopp tatt en graviditetstest og den var positiv, hun ville selvfølgelig ha en time litt fort og snakke med legen om dette siden det er hennes første barn. Dette var januar 2008. Sektretæren spurte: Ja, skal du ta abort da? Og venninnen min svarte: Nei! Selvfølgelig ikke! Nei, da kunne hun bare bestille time i mars eller april, noe før var ikke nødvendig. Så la sekretæren på. Så det høres jo nesten ut som samme person.

Skrevet

Det var en privat klinikk som har alt fra lege og jordmor på et sted. Fokus rettet mot de gravide. Tenkte at det kunne være et godt sted å begynne i og med fastlegen min er i svangerskapspermisjon og vikaren er litt rar.

Har tatt kontakt med fastlege kontoret fått meg time der. Flybilletter er bestillt til den første samtalen. Vi gleder oss mer og mer for hver dag som går.

Skrevet

Hei! Jeg er lege og VET at de ikke har lov til å nekte deg dette. Det er ikke ulovlig å ta blodprøver av folk, helt uavhengig av hva de skal brukes til. Meld dem til helsetilsynet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...