Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfring med det?

Har lyst til å prøve akupunkutur ved neste forsøk. Når skal jeg da begynne med akupunktur? Hvor ofte? Hvor lenge før forsøket bør jeg begynne?

Har to forsøk bak meg hvor det ene ikke ble fullstendig da eggkvaliteten var for dårlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg prøvde akupunktur, for jeg hadde alt for lang sykluss,eller ingen syklus blir vell heller riktig å si. Akupunktur hjalp ikke meg, fikk det i 1.5 mnd. 1 gang pr uke. (men vurderer å prøve igjen da) grunnen til at jeg slutta var fordi ste-pappaen min havnet på sykehuset den dagen jeg skulle vært der, og fikk aldri bestilt ny time.

Uansett hvor du er i syklussen retter de seg etter det, så det er ikke noe problem.

En liten gladmeld er at jeg har en venninne som har prøvd å bli gravid i over 1 år, gikk til akupunktur 3-4 ganger, nå er hu 38 uker på vei.

Verdt et forsøk gitt.

Lykke til.

Skrevet

Hei

Jeg har hatt 4 uttak. Brukt akupunktur under 3 av forsøkene.

Nå på det fjerde forsøket tok jeg blant annet akupunktur 30 min. før de satte inn egget og 30 min. etter at egget var satt inn. Jeg ønsket dette fordi jeg har lest en dansk studie som sier at det da var større sjangs for at egget festet seg. Jeg testet positivt den 28.02.

Tror også det har litt å si hvem man går til. Under det andre uttaket gikk jeg til ei dame som ikke hadde peiling. Nå under det fjerde forsøket gikk jeg til en som heter Lars Børke (i trondheim) og han fikk jeg ett veldig godt inntrykk av.

Skader ikke å prøve iværtfall. Jeg tror iværtfall at det hjalp meg denne gangen.

Lykke til!

Skrevet

Når man får akupunktur rett før og rett etter er man avhengig av at man bor i nærheten - det blir problemet her sidne jeg bor ca 2 timer unna IVF-avdelingen.

Hvor lenge før prøverør og hormoner begynte du med akupunktur - eller brukte du det kun da rett før og etter?

Skrevet

Jeg har gått til en dame i bergen i forbindelse med naturmedtoden. jeg ble gravid for 2 år siden etter at jeg hadde gått til henne. Akupunktur funker veldig bra på meg. Hun stabiliserer sykluser, forlenger lutealfasene mine og får EL på rette dagen +++++.

Jeg hører veldig mange si at jeg prøvde 2 ganger i forbindelse med IVF, men den gangen jeg ikke brukte akuounktur så ble jeg gravid. da konkluderer de ofte med at det ikke funket. jeg vil personlig si at det er for raskt å konkludere. det er mange grunner til at man av og til klarer det elelr at man ikke klarer det. jeg tror at dersom du går til den rette kan hun hjepe dg. jeg gikk til en dame som er veldig dyktig på barnløshet. Vil også legge til at det er ikke alltid bedrij\ng er gjort på 1-2-3. man må av og til gå til en akpunktør over mnd (ved naturmetoden) for at det skal komme bedring.

Jeg skal gå til same damen nå når jeg startet med mitt første forsøk

Skrevet

Jeg gikk hos en refleksolog, som utfører en kombinasjon av soneterapi og akupunktur. Jeg har vært igjennom totalt 4 ICSI-forsøk og fikk behandling hos denne damen under de to siste forsøkene.

Jeg ble gravid på det 4. forsøket og har nå ei lita jente!!!!!

Jeg føler meg ganske sikker på at disse timene har hjulpet meg. Min venninne gikk også hos denne damen for samme årsak og hun ble gravid med tvillinger!!!!

Både jeg og min venninne følte sterkt at refleksologen hjalp oss å "legge ting bedre til rette" for optimale forhold rundt egguttak og egginnsetting. Alt hun gjorde føltes veldig fornuftig og riktig for oss. Jeg må legge til at denne damen har hjulpet mange i samme situasjon med gode resultater,så jeg oppfordrer alle til å gi det en sjanse så sant dere har tilgang til dette der dere bor.

Lykke til

Skrevet

Jeg har nylig begynt med akupunktur som en slags siste innspurt før vi blir henvist videre til prøverør i slutten av mai (eller forhåpentligvis ikke...). Har time to ganger i uka hos en akupunktør som har lang (og god) erfaring med behandling av pasienter som er ufrivillig barnløse, og som også er med i et forskningsprosjekt ved UiO omkring akkurat dette. Er veldig spent på om dette gir resultater. Akupunktøren skal også behandle allergien min (det var egentlig derfor jeg tok kontakt), og i forhold til dette har jeg store forventninger!

Skrevet

Mitt første forsøk ble mislykket. Under dette forsøket lå jeg masse på sofaen. (turte ikke gjøre så mye, i frykt for at egget ikke skulle feste seg)..sykemeldte meg også pga den psykiske påkjenningen.

Begynte med akupunktur i forkant av neste stimulering- (for å øke blodtilførselen i livmor,bedre eggkvaliteten, gjøre meg mer fruktbar). Tok ca.5 bh før egguttak. Så tok jeg aku. 30.min før tilbakesetting av egg og 30.min etter. Resultatet ble en liten gutt som snart er året. Fikk 5 egg på frys etter dette forsøket:) Nå er jeg gravid i uke 26 med ett av disse fryseeggene (blir enda en gutt). Tok aku.30.min før tilbakesetting av fryseegg og 30.min etter. Jeg har absolutt trua på at akupunktur kan øke fruktbarheten! Men så må jeg også tilføye at jeg har vært veldig aktiv i tidsrummet v/egginsetting på de velykkede forsøkene. Gått lange turer (enda jeg var overstimulert med masse veske i buk) vært på treningsstudioet, og hatt sex (orgasme) for å øke blodtilførselen til livmor+ fotbad og varmeflaske på korsryggen;) Tilfeldigheter? sikkert... Men det fungerte begge gangene hos meg.

Har også 4 venninner som har slitt med å bli gravid. (ei har endometriose, ei har pcos og to har uregelmessig el. Ganske skremmende hvor mange som sliter med ufrivillig barnløshet! Men etter noen få bh hos akupunktøren "min" har alle 4 blitt gravide!!!

Skrevet

Her er en link dere kan se litt på.

www.refleksologen.no

Skrevet

Så mange positive svar:-)

Og nå har jeg ringt og snakket med en akupunktør på Hamar siden jeg bor deromkring. Og hun hørtes koslig ut på telefonen (håper hun er det i virkligheten også) og bestilt time. Er veldig spent, for selv om jeg er vandt med sprøyter og slik, er jeg ikke vant til at folk skal plassere nåler i huden min (og som også skal være der en stund).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...