Gå til innhold

Til alle dere som ammer (samme som småtroll 0-1)

Anbefalte innlegg

Hei!

Vil bare oppfordre alle som har mulighet til det, å melde seg som morsmelkdonor ved barneklinikken på sykehuset der du bor!

Det er mange bitte små premature og syke babyer som sårt trenger overskuddet ditt.

Jeg er selv morsmelkdonor for andre gang. Det er litt arbeid med pumping og koking av flasker og pumpe, men det er så utrolig verdt det!! Det føles godt å vite at jeg gjør det jeg kan for at disse små hjelpeløse babyene skal få en bedre start på livet, og et lettere liv med et sterkere immunforsvar.

Man kan kun være donor frem til ens egen baby er 6 mndr. Min baby er 4,5 mnd nå, så jeg må snart slutte. Jeg leverer til Haukeland sykehus, og der har de STORT behov for donorer!!

Du får betalt en bestemt sum pr liter, men den tror jeg varierer fra sykehus til sykehus. (125 kr pr liter på Haukeland) og du får km-godtgjørelse og dekket alle utgifter. Pumpe får du også låne hvis ikke du har.

Ta kontakt med sykehuset ditt når du har fått igang produksjonen hvis dette er noe du kunne tenke deg å gjøre.

Send meg gjerne en PM hvis det er noe du lurer på, så skal jeg svare så godt jeg kan.

:o)

Fortsetter under...

Jeg har måtte få melk fra melkebanken til begge mine barn i starten og vet for en fantastisk hjelp dette er for babyene våre. Jeg ønsker å bidra tilbake nå og står på venteliste for å bli donor. Vi kan være donor til babyen er 6 mndr.så det er ikke sikkert jeg får muligheten til å være donor, siden de for en gangs skyld har overskudd av givere. Det er også en fin mulighet for å spe på inntekten. Vi som er hjemme i full permisjon har jo mindre å lønn i måneden også. Jeg oppfordrer også de som kan til å melde seg som melkedonor å gjøre det!

Høres interessant ut!

Gutten min tømmer sjelden brystet når han spiser. Pumper for å tømme av og til, så begynner å få et lager i fryseren. Men hvordan gjøres det praktisk da? Kan jo ikke møte opp på sykehuset for å pumpe hver dag heller?

Jeg ble så glad når jeg leste dette innlegget! Jeg fødte 2 mnd for tidlig og hadde ikke alltid nok melk til den lille selv. Han fikk da donor melk. Jeg er glad han slapp erstatning, siden han er liten og trenger så mye morsmelk han orker. Jeg er glad at de som har mulighet stiller opp og hjelper! Det betrygget meg veldig og jeg slapp å stresse med å tenke at han kanskje ikke fikk nok melk fra meg (noe som igjen kan føre til at man mister melken). Så, tusen takk til alle donorer!!

Man får 150 kr literen på Riksen..

Bare send en mail eller ring nærmeste melkebank så får du et dokument du må skrive under på, så kan du levere det samtidig som du evnt kan låne pumpe, og hente oppbevaringbokser :)

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=28

se den linken der !

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...