Gå til innhold

Noen som har tenkt på barnerommet? Vi får ei jente og leter etter søte og fine gardiner! Ikke nødvendigvis.....

Anbefalte innlegg

rosa, men altså fine og litt barnslige gardiner. Noen som har forslag?

Og hvor langt er dere kommet da jenter med forbredelsene? Her klør det i fingra etter å male og skru opp noen møbler!!

Dette er utrolig gøy!

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Jeg har kikket veldig på gardiner, men synes ikke jeg finner noe jeg har lyst på.

Aller helst kunne jeg tenke meg lyse gardiner med sommerfugler på, men det er visst ikke å opppdrive her i Norge. Ellers er det stort sett bare masse rosa og prinsesser over alt. Fant noen blåe med alver på, det er vel det nærmeste jeg har kommet noe som kan være i nærheten av hva jeg ønsker....

Ellers så har vi kjøpt inn det meste, men det står lagret i kjelleren til rommet er ferdig. Har gitt min mann beskjed om at det skal være ferdig SENEST 1 mnd før termin :-)

Har faktiskt vært og tittet på gardiner i dag. De hadde noen kule stoffer på Princess som man da kunne få sydd, men jeg er fortsatt usikker.

Vi får jenter her også, men har ikke lyst på prinsesse/feer gardiner.

Dessuten har jeg kjøpt en kjempetøff taklampe i dag, og dermed tror jeg gardinene som jeg hadde sett ut på Ikea:http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/rooms/childrens_room/10446/) går ut... Men de har masse morsomme stoffer der. Vil ha noe friskt!

Tenke tenke...vanskelig altså! ;)

Jeg har kjøpt gardiner på kid, vi får jente men jeg har gått for gardiner med dyr på. Elefanter, giraffer og løver. Har allerede hengt dem opp. Det er litt vanskelig å finne fine ting som ikke er rosa eller blått.

Jeg hadde ikke lyst på sånne blå guttegardiner som er de eneste man finner da vi skulle innrede til lillemann, så jeg fikk en venninne som har symaskin til å hjelpe meg.. Kjøpte ensfargede grønne gardiner (veldig fin grønn faktisk) og kjøpte stoff med figurer på, Ole brumm og vennene hans, så klipte vi dem ut i forskjellige fasonger og hun sydde dem på! Tok ikke så lang tid og han har nå gardiner som INGEN andre har!! :-)

Annonse

Gleder meg til å starte "prosjektet", er under planlegging. Venter ei tulle, men prøver å skygge unna for mye rosa, prinsesser etc. -tenker det blir mer enn nok at slikt etterhvert. Skal forsøke å holde rommet forholdsvis enkelt de første par år uten for mye "bråkete" farger/tapet/ gardiner, skal jo i første tiden være et soverom :o) Etter det så blir det nok andre boller!!

Mannen min har malt veggene i kremfarge og gulvet har fått ny litt mørk tarkett(nøytralt). Gleder oss til å dekorere rommet i de farger vi måtte ønske:-) Spennende og gøy tid:-)

Ja tenkte også på det. Om å bestille noe stoff fra danmark og sy selv, for vi trenger ikke å kjøpe ferdig sydd...men fortsatt ikke funnet noe friskt å morsom...så vi får lete videre!

men det er det som er morsomt da! Bruke tid til å leite litt og tenke litt på hvordan vi skal ha det!

I dag overrasket mannen min med å male barnerommet!!!! Vi hadde det nemlig beige og brunt, så vi må jo grunne det først før vi maler, så han hadde flytta alt ut fra det roterommet og grunna og gjort allting klart til å begynne å male. Så da jeg kom hjem fra jobb hadde han allerede jobba massa der inne!

Ahh...som jeg gleder meg! Og det er mange av oss ser jeg her!

Kommer dere på noe mer så takker jeg og bukker for mere inspirasjon!!!

her blir det ole brum gardiner...

det hadde det blitt om de hadde sakt jente også...

er så lei det hysteriet der alt skal være rosa til jenter at jeg er kvalm....

lillesøstra mi på 8 fikk heldigvis ikke den trangen på rosa siden værken jeg eller den andre søstra mi på 18 noen gang har bruk særlig med rosa...

liker blå å grønt veldig så rekner med rommet blir veldig preget av det..

hvite møbler med blåe å grønne oppheng fra ikea blant annet:)

venter på å få flytte så jeg får montert senga å malt den siden jeg kjøpte ei brukt trehvit seng:)

hei:) vi skal male stellerommet/ barnerommet lyst, og henge opp gardiner og sånt først etter fødsel da vi enda ikke vet kjønnet. men jeg har jo gjort research og vet hvor jeg skal kjøpe selvfølgelig! TIPS til nydelige gardiner som dere kan kjøpe selv er å dra på panduro (eller gå inn på panduro.no) og kjøpe stoffer i alle mulige rosa og blåtoner, ruter og søte mønstre. Jeg tenkte feks å trekke om en rullgardin i lyserosa/ hvite eller lyseblå/ hvite ruter og ha søte matchende gardiner på sidene. Har også vært på laura ashley på vika i oslo, hvor de har utrolig nydelige stoffer til barnerommet (fra 300 kr pr m og oppover da.. men litt annerledes og helt skjønne) på panduro er stoffene billige! Kjempemorro å kjøpe inn det som trengs til babyen, det er jo så mye nydelig å få tak i! Kos dere:)

Sambo har pusset opp soverommet så det er 90% ferdig. Det må males et strøk til rundt vinduet og dørkarmen også må svigerfar komme å montere en lysbryter til taklampa. Vi har valgt eggehvite panelplater på veggen og gulvbelegg i eik på gulvet. Møblene er også klare, litt tidlig synes jeg men... Vi fant noen vi likte på finn.no og slo til. Møblene er i lyst tre og hvit. Gardinene kjøpte jeg på KID, de er blå med hvite ruter og hvit blonde øverst. Enkle og fine, Jeg ønsker at rommet skal gå i hvit og lyseblått, så kan vi heller freshe det opp med farger når han blir større og begynner å leke mer oppe på rommet.

Lystett rulle gardin er tingen, fåes m ole brum, prinsesser ol. har noen på yusk sengetøy lageret som er fine. da kan du ha tynne lette gardiner utenom , tror de har det på ikea

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...