Gå til innhold

Sorry å enda en gang spørre om mei tai, sjal osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvilke "bære-ting" man kan bruke både på mage, rygg og hofta? Mistenker å være gravid igjen, blir kvalm av å ha noe på magen, inkludert bukser, hehe. Derfor vil jeg gjerne finne noe jeg kan være gutten min i, som også kan brukes på hofta. Noen som vet? Har vært inne på tettinntil, og tror nå det står mellom vevd sjal og mei tai. Men er det noen som har erfaringer med disse? Enkle å "montere", hvor vekta fra babyen blir hen...? (skuldrene mine er såre) Hvor har dere kjøpt, og hvilken pris? Blir veldig takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg vil anbefale deg å kjøpe et godt vevd sjal:) Da kan du bære både på rygg, mage og hofte og knytemulighetene er mange, slik at du finner noe som passer for deg. Eg bærer mest på rygg og knyter på en måte som gir minimalt med belastning på skuldrene (får også fort vondt der nå som snuppa er så tung, 9.5 kg). Da kan eg bære i timesvis! Du kan også knyte på ryggen uten å ha sjalet over skuldrene i det hele tatt....(instruksjoner på alt finner du på tettinntil.no, så er det bare å prøve seg fram:) Det finnes også enkle måter å bære barn i sjal på hofta på.

Eg har kjøpt endel brukt på tettinntil.no og thebabywearer.com. Da er det billigere. Ellers så selger lotusbarn.no båe didymos og girasol sjal, som begge er stødige gode sjal. Eg har et girasol og et didymos indio, og av disse liker eg indioen best fordi det er mest stødig og enklest å få bra til synes eg. Stødige sjal er viktigere jo større barnet er. Lotusbarn selger også et annet sjal, Storchenwiege, som sies å vere veldig godt og stødig. Eg har bare prøvd det på da, så kan ikke uttale meg så veldig mye om det.....Eller så finner du også linker til flere butikker som selger sjal på tettinntil.no...eg kommer ikke på flere som selger vevde sjal i farten:)

Lykke til!

Skrevet

Eg har et storchenwiege som er kjempebra. Veldig greit begynner sjal, og stødig og godt. Send meg en melding hvis du trenger en rabattkode på lotusbarn-butikken;)

Skrevet

Kan legge til at dersom du vil bære med noe som ikke skal over skuldrene, kan du bære på rygg, med torsoknytting. Litt a la kanga fra afrika.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Skrevet

Ergosele kan også brukes på mage, hofte og rygg. :o)

Skrevet

Kan babyen ligge i en storchenwiege?? Hun er 4 mnd nå. Ønsker et sjal hvor hun kan ligge litt mer enn å sitte.

Skrevet

Ja babyen kan ligge i sjal, men ikke alle liker dette. Lillemor har aldri villet ligge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...