Gå til innhold

Skikkelig bommert... :o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har klart å føre opp på foreldrepengeskjemaet at jeg skulle ha 100%. Jeg tenkte helt feil når jeg gjorde det - tenkte at jeg skulle ha full permisjon, ikke at jeg skulle ha 100% utbetalt og kortere permisjon. Når jeg nå fikk første utbetaling skjønte jeg hva som var skjedd. Jeg ringer NAV og prøver å endre dette til 80%. De sier at det er for sent, gjort er gjort. ARG. De har rett og slett ikke lov til å endre permisjonstiden fra 100% til 80% etter at utbetalingen er skjedd. Det eneste de kan gjøre er å stoppe permisjonstiden når jeg tar enten ferie eller begynner å jobbe deltid.

Er det noen som har vært borti dette og ELLER har erfaring/innsikt i lover og regler her. Det er jo skikkelig trist om det stemmer det hun på NAV sier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det samme, men skulle ha 100% utbet. og da kortere perm. Men hadde krysset av 80%,,,

Så dette dagen jeg kom hjem fra sykehuset, fikk den første lønnsslippen da...

Ringte NAV dagen etter og fikk byttet..men er jo ikke sikkert alle kontorene opererer likt.

Jeg fikk gjort om fordi det var så kort tid siden...men har hørt at det egentlig ikke går an da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...