Gå til innhold

Dere med peiling på høner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan samma høna legge både brune og hvite egg??

Skrevet

mener at brune høner legger brune egg og hvite legger hvite egg:)

Skrevet

Tror jeg har lest at brune høner legger brune egg og hvite høner legger hvite egg

Skrevet

Okay..:) Kjekt å vite!:P

Skrevet

Det er ikke alltid slik at brune høner får brune egg og hvite hvite... Men i det fleste tilfellene. Er noen raser det er omvendt på.

Jeg selv har isa brow høner(typisk industri høne) den er brun og legger store brune egg.

Skrevet

men samme høna kan ikke legge brune og hvite egg om en annen. Men har selv opplevd at en av mine høner har lagt et veldig lyse lyse brundt egg..

Skrevet

Vil det si at en brun høne som vanligvis legger brune egg pluttselig kan legge ett hvitt egg uten at det har noen spesiell forklaring?!?

Skrevet

Ok, da henger jeg med...;)

Skrevet

nei. men noen ganger kommer det egg som ikke er helt som de skal. pga av at høna har fått for lite kalk ect ect.. Det kommer ikke ut et helt perfekt hvitt egg liksom.

Kan jeg spør hvorfor du lurer, kansje jeg kan svare deg bedre da

Skrevet

Hehe, ingen spesiell grunn. Sitter og ser farmen og da telte hun ene antall brune og hvite egg...:) Kjeder meg litt skjønner du!:P

Skrevet

okei, da kan jeg med 99prosent sikkerhet si at de brune eggene kommer fra de brune hønene, og de hvite eggene fra de hvite hønene;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...