Gå til innhold

Trenger litt hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! Jeg har ikke fått påvist PCOS, men lurer veldig på om jeg har det. Jeg har alltid hatt uregelmessig mens, lavt stoffskifte, hårtap, mangel på ulike vitaminer og mineraler samt at jeg har hatt en sa i uke 10+4 (første graviditet som vi var klar over) Mitt spørsmål er om dette faktisk er symptomer, og om når og hvordan en eventuell utredning er? Er det bare en blodprøve i tillegg til innvendig ul? vet alldeles ikke nok om dette, så for den som har info, råd eller hva som helst må gjerne dele med meg :) Er så redd for at noe skal være galt med meg og at vi ikke får beholde den lille ved en eventuell graviditet igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det er berre ein blodprøve som skal til for å bekrefte om du har PCOS. Innvendig ul er først ved vidare undersøkelse for å sjå kor masse cyster du evt har på eggstokkane. Du har jo tydeligvis eggløsning, men du kan jo ha en svak grad av PCO. Dei som har PCO har jo ofte mangalnde eggløsning eller sjelden eggløsning. Eg har PCO og har prøvd å bli gravid i ca 3,5 år. Hadde kikkholsoperasjon i april 2007 og fjerna då masse cyster på eggstokkane. Har fått i gang eggløsning etter den operasjonen. Begynte etter besøk hjå gynekolog i nov-07 på metformin (blodsukkermedisin som og kan hjelpe dei med pco) og blodfortynnande. Blei då gravid for fyrste gong samme mnd, men mista dessverre ca 6 veker på vei. (Dagen før nyttårsafta) :( Krysser no fingrar for å bli gravid igjen etter eg no har beg. på hormonkur. Lykke til! M.H (Bergen)

Skrevet

Hei Det kan høres ut som PCOS men jeg er ike sikker.. Jeg har PCO har alltid hatt uregelmessig mens men det er det eneste symptomet mitt kanskje derfor jeg har fått diagnosen PCO altså uten S.

Jeg hadde en Sa i uke 6. Da jeg i forbindelse med den var til innvendig UL, fant legen(han var spesialist i kvinnesykdommer og graviditet) ut at jeg hadde PCO.

Jeg behøvde ikke blodprøve. Jeg fikk piller for å få mensen etter Sa så fikk jeg pergotime for å få eggløsning. Og pang der var jeg gravid igjen. Nå er hun 11 mnd løper rundt.. Jeg ble fulgt nøye med under hele graviditeten, Både hos spesialisten , fastlegen og jordmor. Var til Ul flere ganger, det fikk meg til å slappe av. Det hjelper å se hjertet til den lille spiren banke.

Jeg søkte på nettet for informasjon. lommelegen mfl bare søk på PCOS så kommer det opp flere sider.

Lykke til.

Skrevet

Takk for svar :) skal til spesialist ut i april/mai en gang, men skal prøve å få blodprøve før den tid kanskje... Vet ikke om jeg får ettersomjeg "bare" har mista en gang!? Får mase litt på fastlegen tenker jeg! Godt å høre at noen har fått barn da, da er det håp for oss også :) Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...