Tre solstråler Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Hei jenter! Har i helgen ved hjelp av 3 hjemmetester funnet ut at jeg er gravid! Skremmende men samtidig veldig glad for det! Skal til legen på torsdag for å få det endelig konstatert... Ser det er mange på min alder her! Tar gjerne en prat for å dele bekymringer, gleder og erfaringer:)
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 er også 89-modell å fant ut får et par uker siden at jeg var gravid. jeg syntes også det var litt skremmende med en gang, ikke helt vant til tanken enda, men jeg gleder meg. Etter jeg så hjerte banket føltes det litt bedre, men fortsatt mange tanker å følelser som jeg aldri har hatt som dukker opp. hvor er du i fra? jeg er fra Larvik lykke til :-)
*Iselinn* Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Jeg er 90 modell, og har vist en ganske god stund at jeg er gravid.. Er 19+4 idag=D Og har termin 26.Juli. Jeg har vent meg til tanken om at jeg skal få en baby nå, men i begynnelsen var det ganske skummelt. Og jeg var ikke sikker på om jeg skulle beholde barnet eller ikke. Jeg er i fra Sandnes Lykke t!
Adora Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 90modell og 19 uker på vei, termin er 4.august:) Man får et sjokk når man ser testen er positiv eller hva? Først var jeg usikker på hva jeg skulle, men bestemte meg for og beholde og det er jeg kjempe glad for:) Bor sammen med kjæresten (som er barnefar) og det er jeg også kjempe glad for:)
HHSSBS Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Nylig gravid 89 mod. her også Jeg kunne nesten skrevet det samme som deg. Har funnet ut at termin blir rundt 12-13nov. Og jeg gleder meg vanvittig! Er fra stavanger..
☆lieela Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Er 85mod jeg, ville bare gratulere dere alle! Ble kjempesjokkert selv da testen var positiv
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 er født i 89 eg og! Har termin rundt 4.okt. Bur i Sogn og Fjordane.
snart 3barnsmor <3<3<3 Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 jeg er da og 89mod:) men har da vist at jeg er gravid leeeeenge;p har termin 14.april, så d er ikke lenge igjenne nu )
Mammamia&EmmaTherese Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Hei:) Er i uke 26 nå, termin 1 juli. Gleder meg masse nå, spess etter jeg kjente liv inni der. Men var ganske usikker på hva vi skulle gjøre når vi fant det ut, men fant ut at vi ville beholde, og angrer ikke på det idag. (Kommer nok ikke til å gjøre det heller). Er fra Hedemark, bor i Trøndelag:-)
Tonjepuus89 Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 jeg er også 89 mod. og venter en liten baby i oktober. jeg bor da i bodø og er overlykkelig for at jeg er gravid! har vært gravid før men hadde da en sa i uke 13 så da var det bare å prøve på nytt=P er nå 8+5 uker=)
Lisababy Skrevet 21. mars 2008 #11 Skrevet 21. mars 2008 Er også 89-modell, venter ei lita jente 19 juni, kan love deg jeg var skam redd da jeg fant det ut, mht reaksjoner, om jeg var klar for det osv osv, man trenger å gå igjennom noen forandringer å vokse opp fortere på en måte, lettere å leve livet å gjøre som man vil når det er bare du men når det er enda en med på lasset må man plutselig tenke over alle avgjørelser, jeg er mindre redd nå enn jeg var da jeg fant ut at jeg var gravid, men angsten for om jeg faktisk kommertil å bli en god mor osv osv er der still....har valgt å tro at det skal være sånn=P
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Synes det er så inmari koselig å se at andre på min alder får unge:) er 89 modell og har veldig lyst på selv, men er skeptisk ennå siden jg ikke har fast jobb.. Har kjæreste og vi har vært sammen i flere år og nettopp kjøpt leilighet.. Hvordan kan det gå uten fast jobb? Gratulerer så mye til dere som prøver og er gravide=)
TCTM Skrevet 25. mars 2008 #13 Skrevet 25. mars 2008 Eg er 90-modell og er 6 uker på vei, så det er jo endå tidlig å tenke framover.. Men håper på at det skal gå bra. Eg har heller ikkje fast jobb, går jo tross alt på skule.. Men har termin 20.november.. Men det er sku fram til var at dei eg har snakka med seier at dei som ikkje har fast jobb får sånn engangstønad som er på litt over 30 000 når babyen kommer.. Du/ de har jo også ein fordel sia de har kjøpt leilighet..
Tonjepuus89 Skrevet 26. mars 2008 #14 Skrevet 26. mars 2008 å få 30 000 en gang etter man har født er ikke akkurat veldig mye penger da.. men går man skole kan man få permisjon fra skolen og fødselspenger hvis man har rett på stipend fra lånekassen=)
nymamma19 Skrevet 27. mars 2008 #15 Skrevet 27. mars 2008 hei. jeg er 89-mod å gravid i 6.uke og er fra stavanger;) var rart å få poitiv på graviditets testen.
prinsesse08+lillebaby12? Skrevet 28. mars 2008 #16 Skrevet 28. mars 2008 da må jeg bare si gratulere så mye:) er selv 18 år og er 12 uker på vei. var hos legen i går å tok blodprøver. skal på ul 15 mai. jeg er samboer å forlovet med barnefaren. hvordan er du i formen da? kvalm? selv spyr jeg litt om morgenen og er kvalm sent om kvelden.
prinsesse08+lillebaby12? Skrevet 28. mars 2008 #17 Skrevet 28. mars 2008 jeg hadde også veldig lyst til å få barn. jeg er sambo med barnefaren. jeg har jobb på et gatekjøkken. jeg har valgt å bli gravid, å kan nesten ikke vente med å bli mamma. håper du finner ut av det:D
Mamma mjaua Skrevet 28. mars 2008 #18 Skrevet 28. mars 2008 jeg er 19. jeg ble også kjempesjokkert da jeg fant ut at jeg var gravid. bare gråt og var helt fra meg. jeg er 19+6 i dag.venner seg mer og mer til med tanken, og nå bare gleder jeg meg;) du kommer til å bli verdens beste mamma! lykke til med svangerskap og baby:)
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #19 Skrevet 28. mars 2008 Hei alle sammen med bekymringer og glede om hverandre! Jeg er 89-modell jeg også, men jeg venter faktisk barn nr.2 i november:) hehe:) litt tidlig ute, men kjære vene for en opplevelse det er med barn! jeg har en sønn som nå snart er ett heeeelt år, 18.april:) Jeg skjønner at du synes det er skremmende, selvfølgelig er det det.. det har jo kanskje bare vært deg hele livet, ingen andre og tenke på, og plutselig får du ansvaret for ett bitte lite menneske, som setter all sin lit til deg.. Og skal jeg si deg en ting, det klarer du! Det kommer omtrent helt automatisk, gjorde det værtfall for meg. jeg husker, alle sa til meg "du komme ALDRI til å få EN eneste natts søvn, du må opp å trøste skrikende bebis og gi'n mat resten av livet..osv osv" Så der satt jeg som 17åring da, skam redd, og kjempe forvirra, og så for meg verste scenario liksom.. men det som faktisk skjedde var at jeg gjorde ingenting annet ennå glede meg til det lille nurket våknet om natta, er så utrolig herlig følelse når din egen sønn eller datter ligger å bare kikker opp på deg med de største uskyldige øynene du noen gang har sett:):) Jeg husker jeg leste så mye forskjellig rart overalt, på nettet, i bøker, hørte mye fra søstra mi som har fått to barn og mamma.. alt du "IKKE" må finne på å spise når du er gravid, og alt du "MÅ" nødt til å få i deg når du går gravid..Det er mye som skal forandres,det skal være sikkert, og det er mye å ta innover sg, kanksje du akkurat har funnet un at du er gravid, akkurat fortelt det til familie og venner, og enda kanskje ikke har helt skjønt det selv.. da er det ikke lett å få masse regler og instrukser slengt midt i trynet.. Det fikk jeg, masse forskjellig info fra alle kanter, og da sitter man plutselig der som ett spørsmålstegn, jeg er nok veldig sikker på at det er mange gravide usikre der ute, som helt sikkert har vært, eller er i samme situasjon..og mitt råd er, hør på JORDMOR!! ikke alle andre, jordmødre VET! Og for guds skyld, SPØRR om det er noe man er usikker på, eller om det er noe man lurer på, ingen spørsmål er dumme:) Kan tenke meg at alle dere unge mødre her, som venter første barn gruuuer seg veeeldig til selve fødselen.. det gjorde jeg.. og med god grunn da, for jeg hadde en forholdsvis lang og smertefull fødsel, den varte rundt 20 timer, helt fra begynnelsen av, selve fødselen, med stor F, varte i 6 timer.. planen min var hele tiden å få en epidural, de fleste har sikkert lest seg opp og vet hva det er. i værtfall, denne hadde jeg skam gleda meg til, for alle sa den var så fantastisk, og man kjente ingen smerter osv, Men , så heldig som jeg var da, så var det bare EN sånn type lege, som kunne sette den sprøyta, på vakt den kvelden, og da han satt å stakk meg i ryggen med denne DIGRE sprøyta, så fikk han beskjed om at nå måtte han foreta ett keisersnitt, på ei anna dame, så han stressa veldig, det som hele greia endte med, var at JEG ble stukket 5 ganger med sprøyta, de sprøytet inn stoffet alle gangene, MEN det fungerte ikke på meg, så da lå jeg der da, j'**vli fortvila, fordi de hadde stukket meg så mange ganger(det er skikkelig vondt), og ingen av de funka på meg, så alt i alt, så gikk jeg igjennom fødselen uten noe form for smertestillende.. Og siste 3 timene av fødselen lå min sønn og skubba med hodet INN og UT, bokstavelig talt..det er lite behagelig, MEN en ting var veldig positivt med det, jeg slapp og "revne" (hadde grua meg til det), og sy.. Og noe som er veldig rart, det er at.. du ligger der, og har SINNSYKT vondt, men i det øyeblikket da din sønn eller datter er kommet, så er ALLE smerter borte..bare helt VIPS! husker jeg leste mange fødselshistorier på www.babyverden.no om akkurat det der, og tenkte for meg selv. at herregud, for en klisje! Men det er rart med det.. det er faktisk sånn det er.. Og selv om min fødsel ikke var ett prakt eksemplar av fødseler, så gleder jeg meg kjempe mye til neste bebis, som kommer i november engang:) Håper på ei lita tulle denne gangen:) Og til alle dere med bekymringer om å være en god mor osv, DET BLIR DERE, for deres barn, vil det ikke vært NOEN bedre mamma:) Lot meg skikkelig rive med her jeg nå ser jeg!! Men håper på at noen kan finne noe trøst i mine ord og opplevelser.. Lykke til alle sammen:) Og gratulerer! Hilsen Jente 89_modell fra Lunde i Telemark:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå